Via een verhuurmaatschappij verhuur ik sinds een jaar mijn appartement gemeubileerd. Dit is met een contract gegaan.
Het contact met de huurder was goed, we controleerden de woning regelmatig. Alles was in goede staat 2 maanden geleden.
Vorige week is er een politie inval geweest en is er een hennepkwekerij aangetroffen. Er is een verdachte, naam wordt niet bekend gemaakt door de politie. Wij krijgen geen contact meer met de huurder.
De schade is enorm. En wij draaien vooer alle kosten op.
Mijn vraag:
- Kan ik de huurder aansprakelijk stellen? En zo ja, hoe? (hij is wellicht al het land uit....)
- Of Kan ik de verhuurmaatschappij aansprakelijk stellen?????
MVG, Brigitte.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hennepkwekerij aangetroffen in verhuurde woning
Re: Hennepkwekerij aangetroffen in verhuurde woning
Vraag 1 ja, het land uit of niet, je moet eerst te weten zien te komen waar hij is, wat de schade is, en dan kan je hem eerst in gebreke stellen. Reageert hij hier niet op, kan je via een incassoburo je geld proberen terug te halen.BrigitteV schreef:
Mijn vraag:
- Kan ik de huurder aansprakelijk stellen? En zo ja, hoe? (hij is wellicht al het land uit....)
- Of Kan ik de verhuurmaatschappij aansprakelijk stellen?????
Heeft dit kans van slagen? Eigenlijk niet, de kans is nihil dat je iets van je onkosten terug ziet.
Vraag 2, in hoeverre is het de verantwoordelijkheid van de maatschappij? U was zelf ook bekend met de huurder, de huurder heeft er een tijd zonder problemen gewoond, dus in hoeverre is de maatschappij meer aansprakelijk dan bijvoorbeeld uzelf?
Beste Brigitte,
Wat een afschuwelijke ervaring en helaas ben je niet alleen.
Wiettelers en malafide huurders geplaatst door (malafide) verhuurmakelaars zijn aan de orde van de dag.
Zie mijn ervaringen http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=120838
Wil je hulp laat het weten. Ik kan je in contact brengen met de juiste personen.
MVG,
Louise
Wat een afschuwelijke ervaring en helaas ben je niet alleen.
Wiettelers en malafide huurders geplaatst door (malafide) verhuurmakelaars zijn aan de orde van de dag.
Zie mijn ervaringen http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=120838
Wil je hulp laat het weten. Ik kan je in contact brengen met de juiste personen.
MVG,
Louise
Zoals Louise al opmerkt het is een afschuwelijke ervaring. Maar bij verhuur van een pand altijd een risico. Het is in het verleden al geweest maar komt nu ook nog voor dat een huurder al enkele maanden vooruit betaalt waardoor er de eerste maanden geen controle van het pand plaatst vindt. In die tijd kan er een of twee keer 'n teelt hennep plaats vinden, met alle gevolgen van dien. Bij een volgende keer maakt een kopie van het identiteitsbewijs, wees op de hoede indien er lang vooruit betaald wordt en ga na waarvan komt de nieuwe huurder. Maar zorg vooral ook dat je voor niets aansprakelijk bent, ook niet voor de elektrische-, water- en gasaansluiting door deze aansluitingen niet op jouw naam te zetten. Want in tien van de tien gevallen wordt er diefstal energie gepleegd bij hennepplantages. Maw bijna altijd.
Zeker kun je de eerdere huurder van jou aansprakelijk stellen. Dit moet je dan civielrechtelijk doen, zodat als hij ergens opduikt hij voor de kosten moet opkomen.
Of je de verhuurmaatschappij aansprakelijk kunt stellen zal afhankelijk zijn van de voorwaarden die de verhuurmaatschappij in hun overeenkomst met jou heeft opgesteld.
Zeker kun je de eerdere huurder van jou aansprakelijk stellen. Dit moet je dan civielrechtelijk doen, zodat als hij ergens opduikt hij voor de kosten moet opkomen.
Of je de verhuurmaatschappij aansprakelijk kunt stellen zal afhankelijk zijn van de voorwaarden die de verhuurmaatschappij in hun overeenkomst met jou heeft opgesteld.