Hallo,
De huurovereenkomst luidt : voor bepaalde tijd [=totdat huis verkocht wordt] opzegtermijn 1 maand, met ingang van 1-10 jl. Het betreft een kamer bij verhuurster in huis, deze werd op kamernet aangeboden. Borg 200 euro, maar hiervoor heb ik uitstel van betaling gevraagd [ik heb dit bedrag in de loop van deze maand beschikbaar] en verhuurster antwoordde hier op " is ok".
Gisteren, 1 nov, overhandigde ik de 300 huur voor deze maand met de mededeling, hoop dat ik snel het borgbedrag ook heb. "is goed'" was antwoord.
Avonds: opzegbrief: “Hierbij zeg ik onze huurovereenkomst per heden op. Doordat de borg in zijn geheel niet betaald is kan ik je geen één maand opzegtermijn meer geven. Ik geef je opzegtermijn van 10 dagen dit betekent dat je uiterlijk 10 november weg bent. Het huurbedrag van 300 beschouw ik als 100 huur en 200 borg, welke je terugkrijgt na levering van de sleutels”
Mijn vraag is: Waar staat deze handelingswijze juridisch, kan dit? En hoe ga ik hiermee om?
Groet, JvE
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe ga ik hiermee om?
Re: Hoe ga ik hiermee om?
Als je een kamer huurt en die zelfde persoon woont ook in dat huis, dan heb je de eerste 8 maanden geen huurbescherming. Maar je bent ook niet vogelvrij.
De opzegtermijn voor huur is 1 maand. Deze hospita kan dus niet de huur opzeggen met 10 dagen. Ze moet een volle huurmaand opzegtermijn in acht nemen. Dus als 1 november opzegt, dan kan ze pas per 1 januari de huur beëindigen.
Je hebt de huur voor november betaald. Dus mag je die maand ook huren. De borgsom staat los van de huur.
Vladja
De opzegtermijn voor huur is 1 maand. Deze hospita kan dus niet de huur opzeggen met 10 dagen. Ze moet een volle huurmaand opzegtermijn in acht nemen. Dus als 1 november opzegt, dan kan ze pas per 1 januari de huur beëindigen.
Je hebt de huur voor november betaald. Dus mag je die maand ook huren. De borgsom staat los van de huur.
Vladja