LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe moet een huurvereniging een huis met tuin opleveren!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
lukamaura

Hoe moet een huurvereniging een huis met tuin opleveren!!

Ongelezen bericht door lukamaura »

Ik heb sinds feb. een huurhuis toegewezen gekregen met een tuin.
nu wil ik me tuin bestraten en een overkapping maken en speel ruimte voor de kids.
ik kom van alles tegen onder de tegels die er al liggen, de tuin is ook niet overal gelijk.het is hobbel de bobbel en kapot gereden door de bouwvakkers met het renoveren.

er komt dus veel op mij neer om het gaan baar te maken.

HOE MOET EEN HUUR VERENIGING EEN TUIN ACHTER LATEN VOOR DE HUURDER??

ciske

Re: Hoe moet een huurvereniging een huis met tuin opleveren!!

Ongelezen bericht door ciske »

Dat is toch echt je eigen pakkie aan hoor, je wilt niet weten wat ik allemaal in de grond heb gevonden, dat is voor de huurder zelf.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... wat dacht je van onkruidvrij, bestraat met gouden stoeptegels, en bloembakkengrond in de borders die beplant zijn met geldbomen? Grasveldjes zo strak als biljartlakens, en al het nodige gereedschap spik en span en splinternieuw in de schuur?

Je zult het toch echt zelf moeten doen. Net als behangen, schilderen, plafonds sausen, wc en badkamer ontsmetten, enzovoorts. Als je dat niet wilt moet je geen woning met een tuin nemen.

lukamaura

Ongelezen bericht door lukamaura »

Bij de huur vereniging van me ouders moet de woningbouw de tuin bestraat klaar achter laten met de eerste drie meter met 30 bij 30 tegels achterlaten.

ciske

neem aan dat het een andere woningbouw is, dus je zal het zelf moeten doen.

zoek een beunhaas kost wel iets maar dan wordt het gedaan.
Laatst gewijzigd door ciske op 25 jul 2011 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

lukamaura schreef:Ik heb sinds feb. een huurhuis toegewezen gekregen met een tuin.
nu wil ik me tuin bestraten en een overkapping maken en speel ruimte voor de kids.
ik kom van alles tegen onder de tegels die er al liggen, de tuin is ook niet overal gelijk.het is hobbel de bobbel en kapot gereden door de bouwvakkers met het renoveren.

Jouw groene vingers jeuken al ? :mrgreen: :mrgreen:

Niet aanstellen, maar aanpakken!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

lukamaura schreef:Ik heb sinds feb. een huurhuis toegewezen gekregen met een tuin.

Vlgs mij is het redelijk gangbaar dat er direct achter de woning een stukje schutting staat en een terras is van een paar vierkante meter. Als er een achteringang is, is er ook vaak een tegelpad.
Als de woning eerder verhuurd is geweest, lees je vaak dat vorige bewoners door hun aangebrachte veranderingen hebben moeten verwijderen of aan de nieuwe huurder hebben aangeboden ter overname.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat terras is er ook wel...
En dat de tuin hobbel de bobbel is, dat is een kwestie van eventjes een schoffeltje en een harkje er doorheen halen, en dan is het weer mooi strak.

ciske

eventueel nog wat aarde erbij doen en bijna klaar .

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Jolijn schreef:

Vlgs mij is het redelijk gangbaar dat er direct achter de woning een stukje schutting staat en een terras is van een paar vierkante meter. Als er een achteringang is, is er ook vaak een tegelpad.
Als de woning eerder verhuurd is geweest, lees je vaak dat vorige bewoners door hun aangebrachte veranderingen hebben moeten verwijderen of aan de nieuwe huurder hebben aangeboden ter overname.
Nou, dat is niet overal redelijk gangbaar.
Mijn woningbouwvereniging heeft bijvoorbeeld als 'regel', dat er 4 tegels diep rijen 30x30 tegels bij wijze van terras moeten liggen.
Punt.
Niks onkruidvrij, niks schutting(deel), niks gras.
Grind mag niet blijven liggen, maar verder zal het ze echt een rotzorg zijn.
TS kan dan ook rustig zelf aan de bak.

ciske

Grind mag niet blijven liggen, maar verder zal het ze echt een rotzorg zijn
klopt hier moet je ook die grind weghalen.

gewoon lekker in de tuin aan het werk, doe je het voor het eerst leer je er meteen een stuk bij.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Hier mag je ook geen grind laten liggen.
En als je raamfolie op je ramen hebt,alles moet eraf.

ciske

snepke schreef:Hier mag je ook geen grind laten liggen.
En als je raamfolie op je ramen hebt,alles moet eraf.

klopt raam folie moet hier er ook af.

Leojes30

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Toen ik mijn huurwoning aanvaarde was de tuin net een wildernis, geen schuttingen (alleen idd het eerste scherm), grote bergen zand enz enz

Ik was 1500 euro kwijt voor dat ik kon beginnen aan de tuin
afvoeren en eruit halen van grote struiken/bomen
afvoeren van bergen (6m3) zand, heb ik minigraver voor moeten huren want de stronken die in de grond zaten waren met 3 grote mannen nog niet uit te "scheppen"
schutting en poort plaatsen
tegels (gratis afgehaald )maar wel aanhanger moeten huren

Dus ik zou nog heel blij zijn als ik mijn tuin zo aantrof , net als jij TS .Soms heb je pech en soms heb je geluk....

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Toch gelden er ook bepaalde regels voor de tuin, net zoals voor oplevering vh huis. Deze regels zullen natuurlijk verschillen per woningvereniging.
Ook wat tuin betreft hoef je niet alles maar voor lief te nemen.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Wij hebben ooit een behoorlijke tuin hélemaal opnieuw ingericht. Na 5 jaar gingen we weg. Moest de vijver er uit - dat kan ik nog begrijpen. Maar een mooie rand stenen om de border ook! Afijn, toch maar gedaan.
Gaan we na een jaar nog eens terug... is die hele tuin één grote verwaarloosde puinhoop. Hadden we die stenen ook wel kunnen laten liggen.
Waar we nu wonen, sinds een jaar, zijn wij weer bezig een mooie tuin aan te leggen. Onze buren hebben een stenen vlakte met onkruid en hondendrollen. Stel nu dat wij beiden vertrekken? Welke tuin had u dan liever? Onze ingerichte die misschien niet helemaal naar uw smaak is of die stenen vlakte?

peter=t

Ongelezen bericht door peter=t »

een verhuurder kan een tuin terug eisen met minimale inrichting die er destijds bij nieuwbouw is bijgeleverd.
meestal is dat een klein stukje tegelwerk bij de deur en achterzijde dat als terras moet dienen, en de rest aarde.
en als er een achterpad is een tegelpad naar het achterpad.

vijvers of tuinen die volledig bestraat zijn, daar kan men wel eens moeilijk over doen. het is vaak voor de nieuwe huurder een te grote klus dergelijke dingen te verwijderen.

het blijft uiteindelijk mensenwerk, en de ene opzichter ziet meer of minder dan de andere opzichter.
mvg peter

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Miepje1 schreef:Stel nu dat wij beiden vertrekken? Welke tuin had u dan liever? Onze ingerichte die misschien niet helemaal naar uw smaak is of die stenen vlakte?
Mensen met kleine kinderen zouden mischien toch voor die stenen vlakte gaan.

Gesloten