LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe wordt bedrag huurderving berekend?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Aprill

Hoe wordt bedrag huurderving berekend?

Ongelezen bericht door Aprill »

Mijn beneden verdieping heeft onder water gestaan en dit heeft ruim 3 maanden geduurd voordat de vloer, wanden enz weer droog waren en de muren en de vloeren weer gerepareerd en opnieuw gelegd zijn.Ook heeft er 7 weken een bouwdroger 24 per dag staan te draaien. Nu komt de woningbouwvereniging met een vergoeding van ong €430,-. Is dit bedrag terecht of te weinig? Materiele schade wordt natuurlijk vergoed door de verzekering.

NeoDutchio

Re: Hoe wordt bedrag huurderving berekend?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ligt er helemaal aan hoe hoog uw huur is. U heeft nu een huurkorting gehad van € 143 per maand, toch een mooi bedrag.

Maar even buiten dit, u vindt het te weinig? Wees blij dat er zonder conflicten dit bedrag ter beschikking wordt gesteld. Leuk is anders, maar alles is netjes vergoedt en opgelost. En ja, water heeft tijd nodig om weg te halen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Aprill schreef:Mijn beneden verdieping heeft onder water gestaan en dit heeft ruim 3 maanden geduurd voordat de vloer, wanden enz weer droog waren en de muren en de vloeren weer gerepareerd en opnieuw gelegd zijn.Ook heeft er 7 weken een bouwdroger 24 per dag staan te draaien. Nu komt de woningbouwvereniging met een vergoeding van ong €430,-. Is dit bedrag terecht of te weinig? Materiele schade wordt natuurlijk vergoed door de verzekering.
Waarom zou dit bedrag niet voldoende zijn?

Aprill

Ik zeg niet dat het bedrag niet voldoende is...het is een vraag, ik heb er nl geen verstand van...

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Aprill schreef:Ik zeg niet dat het bedrag niet voldoende is...het is een vraag, ik heb er nl geen verstand van...
Lijkt mij prima. Gegeven paard niet in de bek kijken zou ik zeggen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

3 maanden lang je huis beneden feitelijk onbewoonbaar....
Ik ken de indeling van het huis niet, maar als beneden de belangrijkste verdieping is, zou ik toch heel wat meer verwachten.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

16again schreef:3 maanden lang je huis beneden feitelijk onbewoonbaar....
Ik ken de indeling van het huis niet, maar als beneden de belangrijkste verdieping is, zou ik toch heel wat meer verwachten.
Het ligt er helemaal aan hoe hoog de huur is en wat de oorzaak is geweest van het water probleem.

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

Ligt er maar aan of dat genoeg is, als het een electrische bouwdroger was en die bouwdroger op jouw kosten draaide kan dat ding best voor € 800 aan elektriciteit verbruikt hebben, ligt er aan of dat ding echt continue draaide en op welk vermogen.

Aprill

De oorzaak was een gesprongen leiding in de dekvloer. Dit is na een week zonder water, weer gerepareerd. De kosten van de bouwdroger is al geregeld, daar zat een verbruiksmeter tussen. Ik denk dat ik maar akkoord ga met het bedrag. Kan ik het hoofdstuk eindelijk afsluiten.

Gesloten