LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hoge contract en administratie kosten

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
paul65

hoge contract en administratie kosten

Ongelezen bericht door paul65 »

Beste lezer
Mijn dochter wil in Eindhoven op een kamer gaan wonen.
Ze heeft gereageerd op een internet advertentie.
Het volgende doet zich voor:
Huur in advertentie € 295 , maar nu zegt de verhuurder dat er een fout in de advertentie is geslopen en dat dit € 305 moet zijn.
Verder staat er in de advertentie dat de oppervlakte 15 m2 is maar deze is in werkelijkheid maar 11 m2.
En dan als klap op de vuurpijl de contract en administratie kosten die zij eenmalig zou moeten betalen, hiervoor vraagt deze verhuurder zich een maandhuur voor dus € 305 voor contract en administratie kosten, terwijl wij bij navraag van de andere kamerhuurders te horen krijgen dat dit vorig jaar nog € 75 was.
Waar kan ik dit probleem aan de kaak stellen en wie kan mij adviseren?

berndv

Re: hoge contract en administratie kosten

Ongelezen bericht door berndv »

Een andere kamer zoeken. Vind persoonlijk 305 voor 11 en zelfs voor 15 m² al veel.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De huur is in deze € 295 omdat dit in de advertentie is aangegeven. De gemaakte fout komt voor rekening van de verhuurder.

Je dochter zou de overeenkomst eventueel kunnen ontbinden omdat het aantal vierkante meters in werkelijkheid minder is.

Het vragen van administratiekosten en een maand borg is mogelijk, mits dat maar is aangegeven voor de overeenkomst is aangegaan.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Alfa, er is nog geen overeenkomst, zijn dochter wil op kamers gaan wonen.

Vandaar ook mijn advies, kijk verder, dit is niet het type huisjesmelker waar je graag zou willen wonen, als het al zo begint.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ga naar Vestide, die doen in studentenkamers. Keurig bedrijf!

Gesloten