Hallo allemaal ,
Ik zit met een groot probleem opgescheeept en weet niet wat me te wachten staat . Ik ben door omstandigheden met mijn vrouw in de wnsp beland . Ik zit nu in een huurhuis van 850 euro per maand omdat ik niet in aanmerking kom voor een sociale huurwoning . Wij zitten dus sinsds october 2010 inde wsnp . Nu heeft mijn bewindvoerder berekent wat wij over mogen houden en wat we dus in onze handen krijgen . Nu blijkt dat je bij die berekeningen een vakje hebt wat je moet aankruisen , als je een hoge huur hebt omdat je dan meer geld overhoud, Onze bewindvoerder heeft dat dus nooit gedaan , en nu na anderhalf jaar komt hij er ineens mee dat hij dat hokje wil aanvinken , maar ons dan ook een jaar langer in de wsnp wil houden , kan dit zomaar ??? Nu komt het volgende probleem , mijn vrouw en ik zijn door deze verschrikkelijke tijd behoorlijk uit elkaar gegroeid , en nu is zij achter mijn rug om in een ander huurhuis gaan zitten en heeft echtscheiding aangevraagd ( kan er ook allemaal nog wel bij !!! ) Mijn vraag is , Moet ik nu ook uit mijn huurhuis hier weg , en schulden gaan maken om in een nader huurhuis te komen ? Kan hij mij nu uit het huis laten zetten ? Ik wil hier het liefst blijven zitten tot mijn schuld voldaan is , maar als ik eruit moet , dan moet ik toch weer kosten gaan maken om het andere huis een beetje in te richten . Ik kom er niet meer uit ....Ik ben nu al 7 jaar bezig met al dit gedoe , ne mensen die zeggen , na 3 jaar heb je een schone lei , hieraan gaat nog een heel traject vooraf , voordat je uberhaupt in de schuldsanering komt , en ik gun dit echt niemand , zelfs mijn ergste vijanden nog niet . Kan iemand mij helpen , wat ik moet doen ? Wie heeft hier ook ervaring mee ? bvd ,
Michel
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] hoge huur en wsnp
-
Re: hoge huur en wsnp
Hoi Michel, je bent niet de eerste die met vragen komt over de wsnp. Er komen hier wel vaker mensen die dingen mee maken waar je op zijn minst vraagtekens bij kunt zetten.
Ik heb even iets voor je opgezocht, misschien dat je daar informatie vindt die je kan helpen:
http://www.wsnpforum.messageboard.nl/forum/
Ik kwam in ieder geval wel dit tegen:
Ik heb even iets voor je opgezocht, misschien dat je daar informatie vindt die je kan helpen:
http://www.wsnpforum.messageboard.nl/forum/
Ik kwam in ieder geval wel dit tegen:
Veel sterkte er mee.Bent u niet tevreden over de bewindvoerder, dan kunt u de rechter-commissaris hierover informeren. Deze zal u en de bewindvoerder horen en eventueel een oplossing aandragen voor het probleem.