LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huis gekocht met huur ketel van Tempus
Huis gekocht met huur ketel van Tempus
Heb ik tijdje terug huis gekocht volle eigendom,zonder enkele huur plichtingen.En nu blijkt dat CV ketel toch huur ding is.Wat moet ik nu? Ben ik opgelicht of kan ik nog wat aan doen?
Re: Huis gekocht met huur ketel van Tempus
De verkoper had moeten melden voor de koop dat er een huur ketel was en U had dan deze kunnen overnemen.
Nu dit verzwegen is zit je met het volgende probleem;
1 Onderhoud, dat is verplicht bij hun en voor Uw rekening indien U akkoord zou gaan.
2 Eigendom,U is ter goeder trouw en de vorige eigenaar woning moet het dan afkopen.
Ik adviseer de Notaris dit te melden dat de vorige eigenaar iets heeft verzwegen en die moet dan de vorige eigenaar opdracht geven om deze lopende ketel contract af te kopen.
Eventueel kunt U ook eventueel korting vragen om het lopende ongewenste contract over te nemen.
Wel moet je dan weten hoelang je hier aan vast zit en of het vaste prijs over die periode is.
Dan krijg je een eenmalig bedrag ter vergoeding van de ketel.
De service en contract word dan op Uw naam gezet voor de rest looptijd.
Maar wat je doe beslis je zelf, U was ter goeder trouw en deze verhuurder van CV ketel moet de vorige eigenaar om alle betalingen tot nu toe vragen.
Als ze de ketel verwijderen mag je ook een claim indienen omdat U hem kocht met ketel dus kun je verwijderen weigeren tenzij ze U schadeloos stellen zodat je een nieuwe kunt kopen.
Dus wat wilt U het liefste?
De keuze is aan U en de verkoper heeft wegens deze fout nauwelijks ruimte om hier tegen te protesteren.
Nu dit verzwegen is zit je met het volgende probleem;
1 Onderhoud, dat is verplicht bij hun en voor Uw rekening indien U akkoord zou gaan.
2 Eigendom,U is ter goeder trouw en de vorige eigenaar woning moet het dan afkopen.
Ik adviseer de Notaris dit te melden dat de vorige eigenaar iets heeft verzwegen en die moet dan de vorige eigenaar opdracht geven om deze lopende ketel contract af te kopen.
Eventueel kunt U ook eventueel korting vragen om het lopende ongewenste contract over te nemen.
Wel moet je dan weten hoelang je hier aan vast zit en of het vaste prijs over die periode is.
Dan krijg je een eenmalig bedrag ter vergoeding van de ketel.
De service en contract word dan op Uw naam gezet voor de rest looptijd.
Maar wat je doe beslis je zelf, U was ter goeder trouw en deze verhuurder van CV ketel moet de vorige eigenaar om alle betalingen tot nu toe vragen.
Als ze de ketel verwijderen mag je ook een claim indienen omdat U hem kocht met ketel dus kun je verwijderen weigeren tenzij ze U schadeloos stellen zodat je een nieuwe kunt kopen.
Dus wat wilt U het liefste?
De keuze is aan U en de verkoper heeft wegens deze fout nauwelijks ruimte om hier tegen te protesteren.
Re: Huis gekocht met huur ketel van Tempus
Wij hebben dit ook gehad.
Na een maand dat het huis in ons bezit was kwam de rekening van het gas, daar stond een huurtoestel op.
Ik wist van niet en belde.
Bleek de cv 2 dagen voor passeren van de akte vernieuwd te zijn en gehuurd.
Dit hadden we niet gezien, die ketels zijn ja allemaal wit.
En het huis was gekocht vrij val alles.
De verhuurder claimde dat de ketel van hun was en ik zei dat hij van mij was.
Het stond ook in de koopakte vrij van pacht, huur en canon.
Naar de notaris toe, die belde de verkoper.
De verkoper heeft de 10 jaar dat de verhuur was moeten betalen.
Wij hebben de ketel toen gewoon gehouden en gehuurd.
Blij toe, want de ketel was een Agpo en dat bleek bagger.
De verhuurder heeft geen poot om te op te staan.
De ketel is van de koper van het huis.
De verkoper heeft dus een probleem.
Na een maand dat het huis in ons bezit was kwam de rekening van het gas, daar stond een huurtoestel op.
Ik wist van niet en belde.
Bleek de cv 2 dagen voor passeren van de akte vernieuwd te zijn en gehuurd.
Dit hadden we niet gezien, die ketels zijn ja allemaal wit.
En het huis was gekocht vrij val alles.
De verhuurder claimde dat de ketel van hun was en ik zei dat hij van mij was.
Het stond ook in de koopakte vrij van pacht, huur en canon.
Naar de notaris toe, die belde de verkoper.
De verkoper heeft de 10 jaar dat de verhuur was moeten betalen.
Wij hebben de ketel toen gewoon gehouden en gehuurd.
Blij toe, want de ketel was een Agpo en dat bleek bagger.
De verhuurder heeft geen poot om te op te staan.
De ketel is van de koper van het huis.
De verkoper heeft dus een probleem.