LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huis te klein

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
berend25

huis te klein

Ongelezen bericht door berend25 »

heb een vraagje.
we hebben een 2 kamer woning waar de slaapkamer 3,50 bij 3,50m.
2 jaar geleden is me vrouw zwanger geraakt ons probleem is de kleine heeft ons kamer gekregen..
en wij slapen in de woonkamer op de bank.. heb ik nu recht op urgentie . of moet ik bij de stichting zijn..
de stichting wil ons niet helpen die denken zoek het maar uit.. staan genoeg huisen leeg in de wijk die ook niet in de woonkrant staan
en toch worden ze verhuurd zonder dat ze in de woonkrant staan..
heb bij de stichting ook gezegt al moet ik 600 tot 650 huur betalen is nog niet zo erg..
wordt je gewoon zo snel mogelijk afgewimpert..

thecure

Re: huis te klein

Ongelezen bericht door thecure »

je vrouw zwanger maken ben je toch echt zelf bij, als het goed is :lol:
Dus urgentie, ik denk het niet. Jullie wilden toch zelf een kind? En zo nee, er zijn tegenwoordig genoeg middelen om dat te voorkomen.

Dus ik denk dat jullie gewoon weer op de wachtlijst moeten, en op jullie beurt moeten wachten...

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Die huizen die leegstaan, zijn die van de wbv of van een particulier? Je zou het altijd bij een van de nieuwe bewoners na kunnen vragen. En ja, ik vrees inderdaad dat je gewoon weer de wachtlijst op zult moeten. Waarom moeten anderen langer wachten omdat jullie zo nodig een kind op de wereld moeten zetten? Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Nicky_The

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Hier heeft niemand meer urgentie. Zelfs niet als je letterlijk op straat staat. Dit is du afhankelijk van uw gemeente/woningbouw.

kokka

Ongelezen bericht door kokka »

@berend 25.

Als je 600 tot 650 huur op kan brengen, waarom ga je dan niet op zoek naar een voordelig koophuis.
als je een hypotheek van zo'n 150.000,- kan krijgen zit je netto op een stuk minder als die 600.
het voordeel is dat het dan natuurlijk wel van jou is.

tot die tijd zou ik lekker met z'n drieen in de slaapkamer gaan slapen. voor een baby maakt het namelijk helemaal geen fluit uit waar hun bedje staat.

veel geluk

Nicky_The

kokka schreef:@berend 25.

Als je 600 tot 650 huur op kan brengen, waarom ga je dan niet op zoek naar een voordelig koophuis.
als je een hypotheek van zo'n 150.000,- kan krijgen zit je netto op een stuk minder als die 600.

tot die tijd zou ik lekker met z'n drieen in de slaapkamer gaan slapen. voor een baby maakt het namelijk helemaal geen fluit uit waar hun bedje staat.

veel geluk
Als het consultatiebureau, jeugdzorg of de GGD hier lucht van krijgt, hang je. Ze kunnen zelfs zo ver gaan om je kind uit huis te halen.

Je zou ook nog kunnen kijken naar particuliere huur.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Nicky_The schreef:

veel geluk
Als het consultatiebureau, jeugdzorg of de GGD hier lucht van krijgt, hang je. Ze kunnen zelfs zo ver gaan om je kind uit huis te halen.

? ? Kind is 2 jaar min 9 maanden = ca. 15 maand oud, daar valt jeugdzorg toch niet over?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik heb natuurlijk geen flauw idee waar u woont maar bij http://www.ymere.nl
kunt u huren of kopen. Als u de pagina goed doorspit staan er voorbeelden van inkomsten voor huur en/of koop. Ymere is niet de enige woningbouw, op dit moment verkopen veel WBV's hun woningen (wel op speciale voorwaarden). Als u net iets meer dan uw genoemde bedrag zou kunnen betalen moet de vrije sector geen probleem zijn. **Denk er wel aan, hoe groter uw kindje wordt hoe duurder :lol:

Nicky_The

Jolijn schreef:
Nicky_The schreef:

veel geluk

? ? Kind is 2 jaar min 9 maanden = ca. 15 maand oud, daar valt jeugdzorg toch niet over?
Ik heb het gezien toen wij nog in het vorige huis (particuliere huur) woonden en achter ons een man, vrouw en baby woonde. Het was een 2 kamer appartement (1 vrij ruime slaapkamer). Zij moesten hun slaapkamer aan hun kind afstaan omdat anders hun kind afgenomen zou worden. Het zou namelijk slecht zijn voor de ontwikkeling van een kind om bij de ouders op de kamer te slapen.
De ouders sliepen dus zelf ook in de woonkamer.
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 06 okt 2012 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

tenormin schreef:**Denk er wel aan, hoe groter uw kindje wordt hoe duurder :lol:
Dat kunnen zij zeker niet tegenhouden of beïnvloeden. :lol:

Frantic2

Ongelezen bericht door Frantic2 »

is woningruil geen optie? Proberen kan altijd, als jullie flat netjes en goed is zaijn er vast alleenstaanden die juist een 2 kamerflat zoeken.

Jolijn

Ik heb het gezien toen wij nog in het vorige huis (particuliere huur) woonden en achter ons een man, vrouw en baby woonde. Het was een 2 kamer appartement (1 vrij ruime slaapkamer). Zij moesten hun slaapkamer aan hun kind afstaan omdat anders hun kind afgenomen zou worden. Het zou namelijk slecht zijn voor de ontwikkeling van een kind om bij de ouders op de kamer te slapen

:shock: :o Hoe oud was die baby?

Zou het kunnen zijn dat de ouders dit niet helemaal naar waarheid aan jou hebben verteld? Dat dit verhaal misschien gebruikt is om aan een andere woning te komen?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

nevermind schreef:
tenormin schreef:**Denk er wel aan, hoe groter uw kindje wordt hoe duurder :lol:
Dat kunnen zij zeker niet tegenhouden of beïnvloeden. :lol:
Nee, vandaar de verzuchting: Bleven ze maar zo klein en schattig :!:

Nicky_The

Jolijn schreef:Ik heb het gezien toen wij nog in het vorige huis (particuliere huur) woonden en achter ons een man, vrouw en baby woonde. Het was een 2 kamer appartement (1 vrij ruime slaapkamer). Zij moesten hun slaapkamer aan hun kind afstaan omdat anders hun kind afgenomen zou worden. Het zou namelijk slecht zijn voor de ontwikkeling van een kind om bij de ouders op de kamer te slapen

Zou het kunnen zijn dat de ouders dit niet helemaal naar waarheid aan jou hebben verteld? Dat dit verhaal misschien gebruikt is om aan een andere woning te komen?
Het verhaal is wel eerlijk verteld. Wij hadden destijds goede contacten met hun. Ik paste geregeld op hun kind en op dat moment waren ze nog helemaal niet opzoek naar een nieuwe woning.

Hun baby was op dat moment nog geen jaar oud. Er was hun de termijn gesteld dat het kind op 1 jarige leeftijd een eigen slaapkamer moest hebben.

Computert

Ongelezen bericht door Computert »

Is huren in de vrije sector wat ? Die zijn er toch ook al vanaf 600 euro ?
Geen wachtlijsten maar wellicht moet er je wel voor naar een andere gemeente verhuizen als
er in jouw gemeente geen beschikbaar zijn.

Jolijn

Nicky_The schreef:
Jolijn schreef:Ik heb het gezien toen wij nog in het vorige huis (particuliere huur) woonden en achter ons een man, vrouw en baby woonde. Het was een 2 kamer appartement (1 vrij ruime slaapkamer). Zij moesten hun slaapkamer aan hun kind afstaan omdat anders hun kind afgenomen zou worden. Het zou namelijk slecht zijn voor de ontwikkeling van een kind om bij de ouders op de kamer te slapen

Het verhaal is wel eerlijk verteld. Wij hadden destijds goede contacten met hun. Ik paste geregeld op hun kind en op dat moment waren ze nog helemaal niet opzoek naar een nieuwe woning.

Hun baby was op dat moment nog geen jaar oud. Er was hun de termijn gesteld dat het kind op 1 jarige leeftijd een eigen slaapkamer moest hebben.
Ik begrijp dat het niet zover is gekomen; zou ook benieuwd zijn of het daadwerkelijk gebeurd zou zijn.

Nicky_The

Jolijn schreef:
Nicky_The schreef:

Ik begrijp dat het niet zover is gekomen; zou ook benieuwd zijn of het daadwerkelijk gebeurd zou zijn.
Ze hebben er inderdaad niet voor gekozen om toch bij het kind in 1 kamer te gaan slapen.

Ik kan me wel voorstellen dat het slecht voor de ontwikkeling zal zijn. Het kind zal toch wakker worden wanneer de ouders in of uit bed gaan en het kind leert niet om alleen te zijn en zal dan enorm aan zijn ouders gaan hangen, terwijl een kind natuurlijk lekker zelfstandig moet gaan worden.
En wat als de ouders eens willen krikken? ;)

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

Nicky_The schreef:Hun baby was op dat moment nog geen jaar oud. Er was hun de termijn gesteld dat het kind op 1 jarige leeftijd een eigen slaapkamer moest hebben.
Waar bemoeien ze zich mee :evil: Ik weet (helaas uit ervaring) dat jeugdzorg rare dingen doet, maar dat het zo erg was...
Laten ze zich bezig houden met kinderen die écht in gevaar zijn :evil:

[/offtopic]

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

berend25 schreef:heb een vraagje.
we hebben een 2 kamer woning waar de slaapkamer 3,50 bij 3,50m.
2 jaar geleden is me vrouw zwanger geraakt ons probleem is de kleine heeft ons kamer gekregen..
en wij slapen in de woonkamer op de bank.. heb ik nu recht op urgentie . of moet ik bij de stichting zijn..
de stichting wil ons niet helpen die denken zoek het maar uit.. staan genoeg huisen leeg in de wijk die ook niet in de woonkrant staan
en toch worden ze verhuurd zonder dat ze in de woonkrant staan..
heb bij de stichting ook gezegt al moet ik 600 tot 650 huur betalen is nog niet zo erg..
wordt je gewoon zo snel mogelijk afgewimpert..
Waarom hebben jullie je 2 jaar geleden niet al in laten schrijven bij een woningstichting, toen
wisten jullie al dat deze woning te klein zou gaan worden voor jullie 3-en.

U kan wel tegen een woningstichting zeggen dat je 600 tot 650 aan huur wil betalen maar
hun kijken naar jullie inkomen OF jullie dat kunnen betalen.

Urgentie......nee geloof ook niet dat je dat ergens gaat krijgen.

Jolijn

Nicky_The schreef: Ik kan me wel voorstellen dat het slecht voor de ontwikkeling zal zijn. Het kind zal toch wakker worden wanneer de ouders in of uit bed gaan en het kind leert niet om alleen te zijn en zal dan enorm aan zijn ouders gaan hangen, terwijl een kind natuurlijk lekker zelfstandig moet gaan worden.
En wat als de ouders eens willen krikken? ;)
Het kind hoeft helemaal niet (altijd)wakker te worden als de ouders in of uit bed gaan.
Het kind is alleen als de ouders niet in bed liggen, dus leer best om alleen te zijn. Bovendien gaat dat ook niet op als het kind bij een ander kind op de kamer ligt, dan zou het ook niet alleen zijn?
Krikken? Dat hoeft niet persee in bed. 8)
De leeftijdsgrens van 1 jaar vind ik stom en dan zeker in een situatie zoals die was en dat dan als dreigement gaan gebruiken. Benieuwd of de kinderrechter daar in was meegegaan? 't Is me nogal niet wat om dat van het ene op het andere moment bij je ouders weggehaald te worden vanwege zo'n reden.

Gesloten