LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huren deurwaarde komt
Huren deurwaarde komt
Beste mensen van dit forum sitewoondienste heeft een nieuwe mannier van huur innen ingesteld en weet niet of dat zo maar kan.
Normaal kreeg ik mijn loon tussen de 12 en 15de binnen en kon op dat moment de huur ook afgeschreven worden.
Nu hebben ze dat verplaats naar de eerste in de maand.
Ben langs geweest en het uitgelecht dat ik niet eerde kon betalen en het allemaal automatisch ging en ik dat zelf niet meer kon regelen omdat ik spygisch niet meer kon en daarom ook een brief heb moeten tekenen en dat alles dan wel goed kwam.
Toen ik daar op kantoor zat zeiden ze dat ik dan alles voor de eerste betaald moest hebben en ik het geld moest laten staan tot dat de huur was afgeschreven.
Nou je begrijpt dat dat helemaal mis ging en zelf niet eerde kon eten tot dat het afgeschreven was.
Daar bedoel ik mee dat ik gewoon centjes nodig had om te eten en eigenlijk alles moest leten staan tot de afschrijving misschien is dit duidelijke.
De eerste van de maand hebben ze geprobeerd de huur af te schrijven en dat is niet gelukt omdat ik mijn geld nog niet binnen was.
Nu heb ik een brief van de deurwaarde gekregen dat ik nu in een keer dubbele huur moet gaan betalen plus de iccaso kosten.
Ik ben me wezeloos geschrokken en zit nu met mijn handen in het haar weet niet wat ik nu kan en moet gaan doen.
Mensen wie kan mij helpen aub.
Normaal kreeg ik mijn loon tussen de 12 en 15de binnen en kon op dat moment de huur ook afgeschreven worden.
Nu hebben ze dat verplaats naar de eerste in de maand.
Ben langs geweest en het uitgelecht dat ik niet eerde kon betalen en het allemaal automatisch ging en ik dat zelf niet meer kon regelen omdat ik spygisch niet meer kon en daarom ook een brief heb moeten tekenen en dat alles dan wel goed kwam.
Toen ik daar op kantoor zat zeiden ze dat ik dan alles voor de eerste betaald moest hebben en ik het geld moest laten staan tot dat de huur was afgeschreven.
Nou je begrijpt dat dat helemaal mis ging en zelf niet eerde kon eten tot dat het afgeschreven was.
Daar bedoel ik mee dat ik gewoon centjes nodig had om te eten en eigenlijk alles moest leten staan tot de afschrijving misschien is dit duidelijke.
De eerste van de maand hebben ze geprobeerd de huur af te schrijven en dat is niet gelukt omdat ik mijn geld nog niet binnen was.
Nu heb ik een brief van de deurwaarde gekregen dat ik nu in een keer dubbele huur moet gaan betalen plus de iccaso kosten.
Ik ben me wezeloos geschrokken en zit nu met mijn handen in het haar weet niet wat ik nu kan en moet gaan doen.
Mensen wie kan mij helpen aub.
Laatst gewijzigd door marcoren op 13 feb 2011 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Huren deurwaarde komt
ik begrijp dat dit erg vervelend is, maar als uw vraag hierin is, kunnen ze dit maken? Ja, ze hebben u tijdig op de hoogte gesteld van de gewijzigde betaaldata, dan is het uw verantwoordelijkheid om te zorgen dat dit geld op uw rekening staat.
En dat u nu 2 maand moet betalen is dan ook logisch. 1x de maand die niet betaald was, en de nieuwe maand. Theoretisch zou u dat geld moeten hebben, aangezien het ook betaald kon worden toen de betaaldatum nog anders lag. Alleen de incassokosten is altijd zonde van het geld.
Nou, dit begrijp ik eigenlijk helemaal niet. Je hebt niet gegeten totdat het geld was afgeschreven? En toch kon het geld niet afgeschreven worden omdat er te weinig op de rekening stond?marcoren schreef:Nou je begrijpt dat dat helemaal mis ging en zelf niet eerde kon eten tot dat het afgeschreven was.
En dat u nu 2 maand moet betalen is dan ook logisch. 1x de maand die niet betaald was, en de nieuwe maand. Theoretisch zou u dat geld moeten hebben, aangezien het ook betaald kon worden toen de betaaldatum nog anders lag. Alleen de incassokosten is altijd zonde van het geld.
Ik had een reaktie gegeven, maar zie die niet terug.
Ik had hetzelfde in het verleden..en ze gingen er een rechtzaak van maken..dus zei ik doen jullie maar wat je niet laten kunt.
Ik had aangegeven dat ik mijn huur later betaalde dan de 1ste en dat ik dat wist, maar dat er voor mij geen andere mogelijkheid was.
de rechter heeft mij in mn gelijk gesteld, en alle kosten waren voor de woningbouw...want hij vond het te gek voor woorden.
enkele tijd later is mijn inkomen naar de 26ste verplaatst en heb toen het resterende bedrag overgemaakt.
Ik had hetzelfde in het verleden..en ze gingen er een rechtzaak van maken..dus zei ik doen jullie maar wat je niet laten kunt.
Ik had aangegeven dat ik mijn huur later betaalde dan de 1ste en dat ik dat wist, maar dat er voor mij geen andere mogelijkheid was.
de rechter heeft mij in mn gelijk gesteld, en alle kosten waren voor de woningbouw...want hij vond het te gek voor woorden.
enkele tijd later is mijn inkomen naar de 26ste verplaatst en heb toen het resterende bedrag overgemaakt.
Ik weet niet hoe je zo kunt reageren en eigenlijk zecht dat je daar mee eens bent en het gewoon mijn eigen schuld is.
Ik heb nog nooit problemen gehad met site altijd netjes op tijd automatisch betaald.
Heb nooit geen schulden gehad dus snap jou verhaal dan niet.
Het lijkt wel of je daar werkt.
Ik kan heel goed tegen negitiefen reaktie maar dit sorry vind ik nergens op slaan.
Vraag eerst even als je het vehaal niet goed begrijpt dat zal netter zijn.
sorry
Ik heb nog nooit problemen gehad met site altijd netjes op tijd automatisch betaald.
Heb nooit geen schulden gehad dus snap jou verhaal dan niet.
Het lijkt wel of je daar werkt.
Ik kan heel goed tegen negitiefen reaktie maar dit sorry vind ik nergens op slaan.
Vraag eerst even als je het vehaal niet goed begrijpt dat zal netter zijn.
sorry
-
mijn zoon woont in een huurhuis en moet voor de 1e van de maand zijn huur betaald hebben voor die zelfde maand
kan me niet voorstellen dat dit op de helft van de maand zou kunnen
lijkt me ook niet logisch
de een krijgt zijn loon de 21 en de andere de 28 e van de maand
kan me niet voorstellen dat dit op de helft van de maand zou kunnen
lijkt me ook niet logisch
de een krijgt zijn loon de 21 en de andere de 28 e van de maand
-
- Contacteer:
@Marcoren: wat er bedoeld wordt is dat je uitgaven niet zijn gestegen. Dus als je het op de eerste van de maand kan betalen, kan je dit ook halverwege de maand. De bedoeling is dat je er rekening mee houdt, zet de huur apart tot ze het gaan innen.
@Ineke: het kan wel hoor. Bij de woningbouwvereniging waar ik zit kan je aangeven of je wilt dat zij het de 1ste, 5de, 10de of 15de van je rekening af halen. Zijn ze niet verplicht, maar is een stukje extra service van de zaak.
@Ineke: het kan wel hoor. Bij de woningbouwvereniging waar ik zit kan je aangeven of je wilt dat zij het de 1ste, 5de, 10de of 15de van je rekening af halen. Zijn ze niet verplicht, maar is een stukje extra service van de zaak.
bijna overal moet je voor de 1ste van de maand je huur betalen, dus snap het probleem niet zo, je rekening is toch niet helemaal leeg?
Ben het helemaal met u eens maar bij de een werd het aan het einde van de maand afgeschreven bij de andere de twede week van de maand weer een ander de eerste van de maand.
Omdat ik op die datum pas het geld binnen had dus was het geen probleem dat het pas de 13/15 de het automatische afgeschreven werd.
Dat heb ik allemaal laten regelen toen ik psychische problemen kreeg en bij mijn
ook spierdistrofi ontdekt werd.
Omdat ik op die datum pas het geld binnen had dus was het geen probleem dat het pas de 13/15 de het automatische afgeschreven werd.
Dat heb ik allemaal laten regelen toen ik psychische problemen kreeg en bij mijn
ook spierdistrofi ontdekt werd.
@marcoren
misschien een optie nog eens met je huisbaas/woningbouw te overleggen mondeling dan. succes.
misschien een optie nog eens met je huisbaas/woningbouw te overleggen mondeling dan. succes.
-
- Contacteer:
En anders is het ook nog een optie om te berekenen wat je vaste lasten zijn, en dit op een andere rekening te zetten, waar dan de incasso's vanaf gehaald kunnen worden.
Wat er dan overblijft kan je gebruiken voor boodschappen en andere losse uitgaven.
Wat er dan overblijft kan je gebruiken voor boodschappen en andere losse uitgaven.
Dat is een goed idee dat ga ik morgen maar doen.
Ik heb zaterdag de brief gekregen via de post en
moest binnen 3 dagen betaald hebben zou me dat
nog gaan lukken en zouden ze het dan begrijpen,
hoop van wel van vind dit echt heel erg heb nog
nooit zo iets mee gemaakt dus hopen dat ze mij willen helpen.
Ik heb zaterdag de brief gekregen via de post en
moest binnen 3 dagen betaald hebben zou me dat
nog gaan lukken en zouden ze het dan begrijpen,
hoop van wel van vind dit echt heel erg heb nog
nooit zo iets mee gemaakt dus hopen dat ze mij willen helpen.
ik denk dat als je ze het duidelijk uitlegt dat ze er begrip voor zullen hebben , succes.
Nou ga het morgen maar gelijk doen.
Bedank tippo en marsha voor de tip.
gr
Bedank tippo en marsha voor de tip.
gr
Ik heb zelf ook zo'n situatie, en ik heb het wel allemaal kunnen regelen.
Ik krijg tussen de 10e en de 14e het geld gestort en kan ook niet de 1e betalen, en dat was geen probleem.
Ik krijg tussen de 10e en de 14e het geld gestort en kan ook niet de 1e betalen, en dat was geen probleem.
Als je de huur voor de 1e moet betalen, maar je betaald tussen de 12e en 14e, krijg je dan gelijk problemen. Kan me niet voorstellen.
Anders moet je een regeling treffen voor 1 maand zodat je voortaan wel op tijd betaald.
Dus dan betaal je als je je salaris krijgt, voor de komende maand en niet zoals je altijd deed voor de lopende maand.
Vriend van mij heeft hetzelfde probleem, ben benieuwd hoe hij het gaat oplossen met de woningbouw.
Anders moet je een regeling treffen voor 1 maand zodat je voortaan wel op tijd betaald.
Dus dan betaal je als je je salaris krijgt, voor de komende maand en niet zoals je altijd deed voor de lopende maand.
Vriend van mij heeft hetzelfde probleem, ben benieuwd hoe hij het gaat oplossen met de woningbouw.
Hoi ja sorry maar dat is echt zo ze hebben daar zelfs ook geen melding naar mij toe gemaakt per telefoon of e-mail die ze allemaal in bezit hebben.
Misschien dat ik zelf hier en daar ook wel schuld aan hebt weet ik niet maar hen zeker toch.
Ik zie het morgen wel en zal er bericht van doen want dit vind ik niet rieel.
Jullie horen van mij dus wacht maar af wat er morgen allemaal gezegt word.
Misschien dat ik zelf hier en daar ook wel schuld aan hebt weet ik niet maar hen zeker toch.
Ik zie het morgen wel en zal er bericht van doen want dit vind ik niet rieel.
Jullie horen van mij dus wacht maar af wat er morgen allemaal gezegt word.
Ben zelf ook huurder van sité, als het goed is heb je in september 2010 een brief van hun gehad. Daarin hebben ze aangegeven dat je de huur van november 2010 in meerdere termijnen kon betalen, om de mensen die de huur de later in de maand betaalde geen dubbele huurkosten hadden in november. je kon een formulier invullen, ze namen contact met de huurders op op een betalings termijn af te spreken. Je mocht er maximaal 12 maanden over doen. Ze hebben dit netjes opgelost naar mijn mening. vooral voor de huurders met een laag inkomen. Als u daar op gereageerd had had u dit probleem niet gehad.
Ik ben het voorkomrn met u eens alleen heb ik de brief nooit ontvangen dat is niet een goeie smoes maar het echt zo,heb later zelf daarover contact met hen opgenomen en daaruit een afspraak gemaakt.
ik moest toe ook kiezen hoe ik de betaling wou laten lopen.
Het enigste waar ik dan mee zit,waarom heb ik nooit een bericht ontvangen per telefoon,brief of e-mail want dat heb ik echt nooit gekregen of hij is verkeerd bezorgd dat is wel eens vaker gebeurd met de post of misschien hebben ze het
dan wel verscheurd en weg gegooid want anders had ik zeker gereageerd.
Dat kunnen zei ook wel zien dat ik nooit problemen heb gehad met site over de betaling of wat dan ook.
Ik ga er morgen gelijk even langs en hoop echt dat wij hier een oplossing voor gaan en kunnen zoeken want dat kan ik echt niet betalen want ik heb al niet veel maar dan heb ik echt helemaal niets meer.
Moet het maar even afwachten.
ik moest toe ook kiezen hoe ik de betaling wou laten lopen.
Het enigste waar ik dan mee zit,waarom heb ik nooit een bericht ontvangen per telefoon,brief of e-mail want dat heb ik echt nooit gekregen of hij is verkeerd bezorgd dat is wel eens vaker gebeurd met de post of misschien hebben ze het
dan wel verscheurd en weg gegooid want anders had ik zeker gereageerd.
Dat kunnen zei ook wel zien dat ik nooit problemen heb gehad met site over de betaling of wat dan ook.
Ik ga er morgen gelijk even langs en hoop echt dat wij hier een oplossing voor gaan en kunnen zoeken want dat kan ik echt niet betalen want ik heb al niet veel maar dan heb ik echt helemaal niets meer.
Moet het maar even afwachten.
Die incassokosten mogen ze volgens Raport voorwerk II alleen inrekening brengen als er echt werk is verricht. Ik maak uit je schrijven alleen op dat er nog een tweede keer een aanmaning is gestuurd, dus mogen ze de kosten niet in rekening brengen.marcoren schreef:Ik ben me wezeloos geschrokken en zit nu met mijn handen in het haar weet niet wat ik nu kan en moet gaan doen.
Als je geen brief hebt ontvangen met een van de volgende woorden daarin: ingebrekenstelling, verzuim of laatste aanmaning, dan ben je dit al helemaal niet verschuldigt.
Op dit punt zou het wel verstandig zijn om alvast over te maken wat je kunt. Zo kun je goede wil tonen. Geef ook schriftelijk dat je aan dat krap bij kas bent, maar wel wilt betalen en een betalingsregeling wilt treffen.
Ik vind de reactie van de tegenpartij ook onredelijk, hier zou het treffen van een betalingsregeling meer gepast zijn.
-
In de regel moet huur altijd 'bij vooruit betaling' voldaan worden. Dit betekend dat je de huur voor de komende maand reeds vóór (of op) de eerste (1ste) van die maand bij de verhuurder moet zijn bijgeschreven. In de regel wordt hier nog wel eens enig respijt op gegeven (mede in verband met mogelijk vertragingen in het bankverkeer), maar als je eind van de maand een bedrag overmaakt, moet je er dus vanuit gaan dat je dan de huur van de komende maand betaalt en niet de huur van de lopende maand!!!