Wij zijn in juli 2012 terug gekeerd naar Nederland en wonen sindsdien in bij familie, onze eigen spulletjes staan opgeslagen in een opslagruimte.
Niet echt een ideale situatie die ik ook niemand toewens.
Wij hebben allebei gelukkig werk gevonden en de kinderen gaan hier naar school.
De reden dat wij nog steeds eigen woonruimte hebben gevonden is dat wij met ons inkomen net boven de sociale huurgrens uitkomen maar te weinig voor een vrije sector woning verdienen omdat voor een vrije sector woning mijn inkomen maar voor 40 % wordt meegerekend en soms helemaal niet wordt meegerekend omdat ik een flexwerker ben in de thuiszorg.
Volgens de gemeente Haarlemmermeer is een dakloos gezin niet urgent genoeg voor een urgentiebewijs.
Wij zoeken vanwege ons werk een woning in Haarlem en omstreken, ik zelf werk in Badhoevedorp en mijn man in Hoofddorp. wij hebben geen auto en zijn dus afhankelijk van het openbaar vervoer.
Een koopwoning is in principe geen optie omdat we hier ook niet genoeg voor verdienen
Is er iemand die bekend is met dit probleem en weet wat we kunnen doen om toch zo snel mogelijk woonruimte te kunnen vinden.
Er moeten toch nog meer mensen zijn met het zelfde probleem, ik kan er namelijk heel weinig over vinden op het internet.
Alle adviezen zijn welkom want wij zijn na een jaar zoeken behoorlijk wanhopig geworden.
Alvast bedankt!