LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huren wordt te duur en kopen kunnen veel mensen niet
Huren wordt te duur en kopen kunnen veel mensen niet
Het huren van een huis of flat wordt onbetaalbaar voor gezinnen of alleenstaande die met een minima inkomen rond moeten komen. Kopen zo een optie zijn als je geld had maar dat is er dus niet. Vraag ik me af komen al deze mensen op straat te leven en krijgen we dan niet het zelfde als in Amerika ieder leeft voor zichzelf en trekken ons niets meer van de medemens aan. Gatsie van zoiets word ik nu niet goed Juist mensen wordt weer een en ga ervoor
Re: Huren wordt te duur en kopen kunnen veel mensen niet
Dozen zijn gelukkig niet duurder geworden.
Tja dat zo de optie zijn maar dan moet je wel 'n behoorlijke doos hebben wil je met gezin en al wonen
ik heb jaren geleden hiervoor een huis gekocht en ben nu veel goedkoper uit.Maar dat was een betere tijd om te kopen.
Mensen die nu in z`on situatie zitten is erg moeilijk op te lossen .Iets wat alleen is maar te genomen sinds je ziet dat er huizen worden gesloopt en daar alleen maar dure huizen voor terug komen.En deze huizen waar helemaal nog niet slecht maar het levert nu eenmaal niet genoeg op.Is wel meer verzet hier tegen maar nog niet genoeg.
Een gevolg van de privaceringen van de woningmarkt (woningbouwverenigen die meer voor hun eigen geld moeten zorgen)begin jaren tachtig waar je nu de ellende van krijgt.
Verder worden hierdoor veel te weinig goedkopere woningen gebouwd.
Was eerst niet z`on probleem omdat er huursubsidie was .
Nu dit ook steeds minder wordt krijg je deze problemen en de huren blijven maar stijgen.
Er is geen een regering (zeker die met het CDA niet) die dit zal veranderen .
Mensen die nu in z`on situatie zitten is erg moeilijk op te lossen .Iets wat alleen is maar te genomen sinds je ziet dat er huizen worden gesloopt en daar alleen maar dure huizen voor terug komen.En deze huizen waar helemaal nog niet slecht maar het levert nu eenmaal niet genoeg op.Is wel meer verzet hier tegen maar nog niet genoeg.
Een gevolg van de privaceringen van de woningmarkt (woningbouwverenigen die meer voor hun eigen geld moeten zorgen)begin jaren tachtig waar je nu de ellende van krijgt.
Verder worden hierdoor veel te weinig goedkopere woningen gebouwd.
Was eerst niet z`on probleem omdat er huursubsidie was .
Nu dit ook steeds minder wordt krijg je deze problemen en de huren blijven maar stijgen.
Er is geen een regering (zeker die met het CDA niet) die dit zal veranderen .
Ben ik helemaal mee eens maar wat moeten we nu hiermee met zo'n beleid die alleen aan zich denken en iet meer na denken hoe het verder met de iets minder bedeelden moet gaan. Ik zou graag iets voor me zelf hebben om niet afhankelijk te moeten zijn van alle instanties en wetten maar het onbreekt te poen en op een eerlijke manier is die ook niet te verdienen.
Zit te denken om maar eens ergens te gaan kraken tja een nadeel is dat ik mijn baantje kwijt raak als ik geen vast adres heb dus dan moet ik die €750,- per maand ook missen en dat betekend dan flink honger lijden maar als ik dit huisje wat ik niet meer kan betalen zit er niets anders op. Dus dit kabinet brengt niet alleen de werkeloosheid op gang maar ook heel veel dakloze en ontheemde. Kunnen wij nergens asiel aan vragen
Wij zouden zo graag..... een betaalbare seniorenflat willen, dan kan er in ons betaalbare huis een jong gezin in.
IS DIT NU ZO MOEILIJK ??? OF KUNNEN ZE BIJ WONINGVERENIGINGEN NIET NAGAAN WAT DE BEHOEFTE IS.
Door deze domino-beweging worden er ook veel meer mensen geholpen
Gratis: mooi tuin voor- en achter,autom: rolluiken en mooie parketvloer benedenverd, doorlopend naar open keuken en hal.
wastafel op de zoldersl.kamer, aansluiting was- en droger op de voorzolder, 2 trappen met zijkanten en 3 sl.kamers dezelfde bedekking,aansluiting vaatwasser in de keuken.
keurig nette omgeving met scholen, winkels en groenvoorzieningen.
En wij willen alleen maar 2 sl.kamers lift en grote huiskamer terug. !
IS DIT NU ZO MOEILIJK ??? OF KUNNEN ZE BIJ WONINGVERENIGINGEN NIET NAGAAN WAT DE BEHOEFTE IS.
Door deze domino-beweging worden er ook veel meer mensen geholpen
Gratis: mooi tuin voor- en achter,autom: rolluiken en mooie parketvloer benedenverd, doorlopend naar open keuken en hal.
wastafel op de zoldersl.kamer, aansluiting was- en droger op de voorzolder, 2 trappen met zijkanten en 3 sl.kamers dezelfde bedekking,aansluiting vaatwasser in de keuken.
keurig nette omgeving met scholen, winkels en groenvoorzieningen.
En wij willen alleen maar 2 sl.kamers lift en grote huiskamer terug. !
O ja, een aanvulling op de vorige: de huur is € 360,=
Valt wel mee, lijkt me.
Maar meer dan € 500,= wil ik niet voor een seniorenflat betalen, nog even en dan zitten we aan het pensioen, het moet wel leuk blijven uiteraard.
Anders blijven we maar zitten, zie geen andere mogelijkheid moeten ze maar betaalbaar bouwen, tóch ?
Valt wel mee, lijkt me.
Maar meer dan € 500,= wil ik niet voor een seniorenflat betalen, nog even en dan zitten we aan het pensioen, het moet wel leuk blijven uiteraard.
Anders blijven we maar zitten, zie geen andere mogelijkheid moeten ze maar betaalbaar bouwen, tóch ?
Maar mensen waar hebben we het over als je een laag inkomen hebt dan krijg je toch huursubsidie. Iemand die een modaal inkomen heeft is al snel 1/3 kwijt aan de huur. En dan moet je niet gaan zeuren ja ja die heeft een goed/redlijk inkomen het gaat erom dat als je op een minimuminkomen zit dan wordt je huur middels de huursubsidie gecompenseerd. Ik vind dan moet je niet klagen. Bijvoorbeeld een huur van € 400,00 wordt met huursubsidie rond de € 250,00.
Hallo........ heb nog nóóit subsidie gehad, ben in de gelukkige positie om er géén gebruik van te maken !!! En van een generatie die liever niét dan wél de hand ophoudt. Wij wonen al meer dan 25 jr. in deze woning, gaan we eruit worden ze meteen € 60,- duurder, dus € 420,-
Het gaat er mij maar over uit dat er van hogerhand een beter beleid moet komen, dat er genoeg vrij komt op de huur-markt als ze de baby-boomers maar aan een senioren-flat gaan helpen !!! Die willen écht wel, maar de flat's (tegenwoordig noemt men ze appartementen) moeten wel betaalbaar zijn en blijven natuurlijk, anders............ blijft de meerderheid zitten waar ze zitten, en zo krijg je die opstopping van het hele systeem. Dus toch weer terug naar de overheid inzake subsidie's die ze kunnen verstrekken aan de woningcorporatie's voor het bouwen van deze senioren-appartementen. THAT'S ALL.
Het gaat er mij maar over uit dat er van hogerhand een beter beleid moet komen, dat er genoeg vrij komt op de huur-markt als ze de baby-boomers maar aan een senioren-flat gaan helpen !!! Die willen écht wel, maar de flat's (tegenwoordig noemt men ze appartementen) moeten wel betaalbaar zijn en blijven natuurlijk, anders............ blijft de meerderheid zitten waar ze zitten, en zo krijg je die opstopping van het hele systeem. Dus toch weer terug naar de overheid inzake subsidie's die ze kunnen verstrekken aan de woningcorporatie's voor het bouwen van deze senioren-appartementen. THAT'S ALL.
Het is echt belachelijk dat woon instellingen alleen €€€ zien op korte afstand! Het is voor hun veel sneller geld verdienen door een huis te bouwen en verkopen of door huurhuizen te verkopen!
Er moeten meer betaalbare huurwoningen komen! Anders krijgen we echt americaanse dingen hier! In de VS heeft 1 op de 9 mensen geen woning! Dat is 2x de Nederlandste bevolkings aantal!
Er moeten meer betaalbare huurwoningen komen! Anders krijgen we echt americaanse dingen hier! In de VS heeft 1 op de 9 mensen geen woning! Dat is 2x de Nederlandste bevolkings aantal!
Heeft iemand het nieuws nog wat gevolgd over het vermogen van woningcorporaties ? Of doe anders maar wat background research.
Die gasten hebben (letterlijk) miljarden op hun rekeningen die ze niet gebruiken (pure winst), het enige wat ze wel willen doen is als de overheid hun meer macht geeft dat ze een deel gebruiken om nieuwe woningen te bouwen.
Dit is zo zo zo <vul het maar zelf in> , ik verdien redelijk goed, maar als ik de huren bekijk dan ben ik idd bijna 1/3 kwijt voor kale huur van een 1-gezinswoning in een normale buurt.
Ik ben zo kotsmisselijk van dit alles, het wordt maar duurder, meer belastingen, EU op de nek, en de nieuwe 'lidstaten' ...
Geef mij maar de gulden terug en uit de EU. We spenderen miljarden in de EU waar we niks van terug zien behalve meer bezuinigingen omdat een paar domkoppen 10 nieuwe arme landen toevoegen die ons uitzuigen.
Die gasten hebben (letterlijk) miljarden op hun rekeningen die ze niet gebruiken (pure winst), het enige wat ze wel willen doen is als de overheid hun meer macht geeft dat ze een deel gebruiken om nieuwe woningen te bouwen.
Dit is zo zo zo <vul het maar zelf in> , ik verdien redelijk goed, maar als ik de huren bekijk dan ben ik idd bijna 1/3 kwijt voor kale huur van een 1-gezinswoning in een normale buurt.
Ik ben zo kotsmisselijk van dit alles, het wordt maar duurder, meer belastingen, EU op de nek, en de nieuwe 'lidstaten' ...
Geef mij maar de gulden terug en uit de EU. We spenderen miljarden in de EU waar we niks van terug zien behalve meer bezuinigingen omdat een paar domkoppen 10 nieuwe arme landen toevoegen die ons uitzuigen.
Wij zijn hier in ons appartement 10 jaar geleden komen wonen.
Toen waren ze net opgeleverd.
En werden ze verhuurd als luxe terrasappartementen.
De huur zit nu tegen de 700,-- per maand aan. Inclusief servicekosten,
maar daar krijgen we dan wel een afrekening apart van, en dat is
meestal fors bijbetalen, ook voor zaken, die eigenlijk door de verhuurder betaald moeten worden.
Gelukkig hebben we een hele goede bewonerscommissie, die meteen
werk maakt, van zaken die niet kloppen.
En dat scheelt soms honderden euro´s per jaar.
Ons complex (boven een winkelcentrum) is eigendom van Dela.
En eerst in beheer van Horssen Makelaars en nu sinds een aantal
jaren in beheer van Zadelhoff.
Met Horssen waren er nooit problemen. Met Zadelhoff zijn er altijd
problemen. Er moeten eerst heel wat emails, brieven enz overheengaan
wil Zadelhoff ergens enige aandacht aan besteden.
Overal moeten we lang op wachten. De CVKetels zijn verouderd en van
slechte kwaliteit, die moeten hoognodig vernieuwd worden, want de
bewoners klagen steen en been over de mankementen eraan.
Ik heb soms 3 x per week een monteur voor die ketel in huis.
Onderhoud is minimaal. Klachten worden slecht of niet afgehandeld.
Door wat voor reden dan ook, maar ben je 4/5 dagen telaat dat de
huur bij hun binnen is, hun meteen een brief van een incassoburo.
Luxe terrasappartementen? Dat zijn het allang niet meer. Vergeleken
bij andere appartementen in deze prijsklasse.
Totaal niet aangepast aan deze tijd.
Wat ons ons betreft komt Zadelhoff zeker in aanmerking voor de
Loden Leeuw.
Toen waren ze net opgeleverd.
En werden ze verhuurd als luxe terrasappartementen.
De huur zit nu tegen de 700,-- per maand aan. Inclusief servicekosten,
maar daar krijgen we dan wel een afrekening apart van, en dat is
meestal fors bijbetalen, ook voor zaken, die eigenlijk door de verhuurder betaald moeten worden.
Gelukkig hebben we een hele goede bewonerscommissie, die meteen
werk maakt, van zaken die niet kloppen.
En dat scheelt soms honderden euro´s per jaar.
Ons complex (boven een winkelcentrum) is eigendom van Dela.
En eerst in beheer van Horssen Makelaars en nu sinds een aantal
jaren in beheer van Zadelhoff.
Met Horssen waren er nooit problemen. Met Zadelhoff zijn er altijd
problemen. Er moeten eerst heel wat emails, brieven enz overheengaan
wil Zadelhoff ergens enige aandacht aan besteden.
Overal moeten we lang op wachten. De CVKetels zijn verouderd en van
slechte kwaliteit, die moeten hoognodig vernieuwd worden, want de
bewoners klagen steen en been over de mankementen eraan.
Ik heb soms 3 x per week een monteur voor die ketel in huis.
Onderhoud is minimaal. Klachten worden slecht of niet afgehandeld.
Door wat voor reden dan ook, maar ben je 4/5 dagen telaat dat de
huur bij hun binnen is, hun meteen een brief van een incassoburo.
Luxe terrasappartementen? Dat zijn het allang niet meer. Vergeleken
bij andere appartementen in deze prijsklasse.
Totaal niet aangepast aan deze tijd.
Wat ons ons betreft komt Zadelhoff zeker in aanmerking voor de
Loden Leeuw.
Huh? De ketel is verouderd en van slechte kwaliteit! Van 10 jaar oud?
Wij hebben een eigen huis en hebben vorig jaar een nieuwe ketel laten plaatsen. Ik hoop toch wel dat de ketel minimaal 15 jaar weer mee kan! Het is toch niet aan mode onderhevig, dat je daarom iedere keer een nieuwe koopt? Kijk, als jullie steeds pech met die ketel hebben, moet inderdaad de verhuurder er iets aan doen, maar een nieuwe plaatsen?
De oude ketel hadden we ruim 23 jaar gehad en was nog niet stuk, maar het gebruikte wel voor deze tijd, teveel energie. Daarom een nieuwe gekocht!
Wij hebben een eigen huis en hebben vorig jaar een nieuwe ketel laten plaatsen. Ik hoop toch wel dat de ketel minimaal 15 jaar weer mee kan! Het is toch niet aan mode onderhevig, dat je daarom iedere keer een nieuwe koopt? Kijk, als jullie steeds pech met die ketel hebben, moet inderdaad de verhuurder er iets aan doen, maar een nieuwe plaatsen?
De oude ketel hadden we ruim 23 jaar gehad en was nog niet stuk, maar het gebruikte wel voor deze tijd, teveel energie. Daarom een nieuwe gekocht!
Even een reactie op het mailtje betreffende de ketel.
Het was niet de eerste keer, dat er een monteur een paar keer in de
week moest komen.
We hebben regelmatig last van het ontvangen van alleen koud water.
En wat ik dus niet heb vermeld, dat iedereen hier in het appartementcomplex heel veel problemen heeft met de ketel.
Volgens de firma, die elk jaar het onderhoud van de ketel doet, en alle
reparaties doet, hebben ze de goedkoopste en de slechtste ketels
gebruikt.
Alles is al vernieuwd. En zoals ik al eerder heb vermeld, alle, maar dan
ook alle bewoners hebben veel problemen.
Maar nu is ineens toegezegd, dat we nieuwe ketels krijgen (betere), maar met
een eigen bijdrage van 500 euro.
Dus iedereen weer in opstand en de bewonerscommissie is nu druk
bezig met onderhandelen met Zadelhoff, en het ziet er naar uit, dat
we niets hoeven te betalen.
Maar eerst zwart op wit, hé?
In ons vorige huis hadden we ook nauwelijks of geen problemen met
de ketel. En het huis daarvoor ook niet (we zijn nogal eens verhuisd)
Het was niet de eerste keer, dat er een monteur een paar keer in de
week moest komen.
We hebben regelmatig last van het ontvangen van alleen koud water.
En wat ik dus niet heb vermeld, dat iedereen hier in het appartementcomplex heel veel problemen heeft met de ketel.
Volgens de firma, die elk jaar het onderhoud van de ketel doet, en alle
reparaties doet, hebben ze de goedkoopste en de slechtste ketels
gebruikt.
Alles is al vernieuwd. En zoals ik al eerder heb vermeld, alle, maar dan
ook alle bewoners hebben veel problemen.
Maar nu is ineens toegezegd, dat we nieuwe ketels krijgen (betere), maar met
een eigen bijdrage van 500 euro.
Dus iedereen weer in opstand en de bewonerscommissie is nu druk
bezig met onderhandelen met Zadelhoff, en het ziet er naar uit, dat
we niets hoeven te betalen.
Maar eerst zwart op wit, hé?
In ons vorige huis hadden we ook nauwelijks of geen problemen met
de ketel. En het huis daarvoor ook niet (we zijn nogal eens verhuisd)