LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur geiser zonder overeenkomst

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sasplo

Huur geiser zonder overeenkomst

Ongelezen bericht door sasplo »

Vroeger huurde ik een huis van de woningbouwvereniging en zat daar een geiser in waar ik via de Nuon voor moest betalen. Dat stond zo in het huurcontract van mijn huis. Dat ging allemaal automatisch want de Nuon was in handen van de overheid. Van de Nuon heb ik dus nooit een contract gehad.

Meteen toen het kon, na de privatisering, ben ik overgestapt naar Greenchoice. Alleen de huur van de geiser die ik nog steeds had, ik snapte niet hoe dat geregeld moest worden.
Daarvoor kwam na verloop van tijd een brief van de Energie Service Amsterdam. In verband met de privatisering moest het betalen van de geiserhuur voortaan bij hun lopen. Ik vraag me nu ik dit forum zo lees af of dat uberhaupt wel zo is geweest.
Twee jaar terug liet de woningbouw een bedrijf Bacol de ventilatie regelen (van de nuon) ze kwamen ook de geiser weghalen en hingen een cv ketel op. Daarvoor moet ik betalen via de servicekosten.

Sindsdien komt ene Feenstra bij mij huur voor de geiser innen. Ik heb sindsdien wel heel erg mijn best gedaan om te beargumenteren dat ik geen geiser meer heb, dat ik feenstra nergens van ken, dat er geen huurcontract is voor een geiser en dat ik dus ook niet op kan zeggen.
Feenstra blijft maar rekeningen sturen met daarop "huur geiser" al dan niet via Intrum Justitia. Feenstra zegt een vermissingsnota te hebben moeten aanmaken. Feenstra zegt mijn huurovereenkomst (die er dus niet is) Feenstra zegt dat ik een zakelijke relatie met ze heb, en dat ik in hun systeem sta en dus moet betalen.
Ze hebben in een eerdere instantie het huurcontract eenzijdig opgezegd en sturen nog steeds rekeningen met huur geiser. Het ergste van alles is dat ze ook nog langs willen komen om mijn geiser die er dus niet meer is) te onderhouden.
Er is vroeger geen contract geweest tussen mij en de Nuon. Ze hielden dat automatisch in. Vandaar dat ik nu ook niet het huurcontract kan opzeggen. Want het is er niet. Ik weet ook niet bij wie ik moet zijn of welke algemene voorwaarden hadden gegolden. Dat kan toch niet betekenen dat ik in lengte van dagen geld moet blijven betalen aan allerlei instanties die zeggen van de nuon te zijn voor een geiser die er ooit gehangen heeft?

Shine

Re: Huur geiser zonder overeenkomst

Ongelezen bericht door Shine »

Vroeger liepen de betalingen voor huur boiler/geiser e.d idd via Nuon. Daarna via energieservice Amsterdam (klopt ook) en daarna via Feenstra. Energieservice Amsterdam is eigenlijk Feenstra.
Toen uw geiser weggehaald en vervangen werd door Bacol, wat óók onderdeel is van Feenstra, had Feenstra haar administratie moeten bijwerken. Op de een of andere manier hebben zij dus niet bijgehouden welke huurgeisers ze zelf weer ingenomen hebben.
De vervanging van de huurgeiser door een cv ketel is in opdracht van uw verhuurder gebeurd.

Nou hoor ik Feenstra al tegen u zeggen: ja maar mevrouw, destijds toen uw huurgeiser werd weggehaald, toen had u ons moeten bellen en het huurcontract moeten opzeggen. Aangezien u dat niet hebt gedaan loopt die huur gewoon door. Oók hoor ik ze al zeggen dat de verwijdering van de huurgeiser is gedaan door Bacol en niet door Feenstra. Dat Feenstra die geiser hierdoor niet heeft teruggekregen. Ik ken dit verhaal omdat ik soortgelijk heb gehad met een appartement van mijn bejaarde vader. Overigens betrof het hier een ander bedrijf maar wel een bedrijf dat óók gefuseerd was met het bedrijf waar die verhipte huurboiler van was. Gedeeltelijk heeft dat bedrijf toegegeven.( er was wel meer foute admini aan de hand nml)

Ik zou het niet allemaal klakkeloos accepteren als ze u de schuld geven en zeggen dat u gewoon moet betalen. Zeker zou ik ook niet zomaar de incassokosten betalen.
Zet uw verhaal op schrift zoals u hier hebt gedaan, aangevuld met hetgeen u nu weet uit mij reactie (dat Baco ook Feenstra is en da energieservice amsterdam ook feenstra is, dus 1 en dezelfde administratie betreft en je er dus gevoeglijk vanuit mag gaan dat zij hun administratie op orde hebben mbt de opdracht door de verhuurder om de gehuurde geiser te verwijderen en te vervangen door een Cv ketel.

Trouwens, hoe zit het dan bij de rest van de huurders? Hadden die dan ook niet een huurgeiser en is die dan ook niet verwijderd en vervangen door ditzelfde bedrijf in opdracht van uw verhuurder? Betalen zij dan ook nog steeds voor een niet meer aanwezige huurgeiser?

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Vreemde gang van zaken.Hoe kan een huurgeiser worden weggehaald als
het huurcontract niet is opgezegd? Bij het huren van een woning wordt
soms het huurbedrag via de huur betaald maar er zit wel een apart contract
bij voor de geiser die je dan tekend.Dus het blijft altijd jouw verantwoording
en kunnen ze hem zonder jouw toestemming nooit weghalen.Staat trouwens
apart vermeld in het contract de geiser.Gebeurd ook veel met de glasverzekering.

feenstramede

Ongelezen bericht door feenstramede »

Beste Sasplo,

Uit uw bericht maken we op dat er onduidelijkheid is over het huurcontract voor de geiser, waarvan u aangeeft dat deze al een tijd geleden is weggehaald.

Graag zoeken we deze kwestie verder voor u uit, en kunnen we samen met u tot een oplossing komen.

Als u uw NAW-gegevens stuurt via een privebericht, nemen we telefonisch contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Feenstra Webcare

Gesloten