LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur opslag box Shurgard

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Hofman1980

Huur opslag box Shurgard

Ongelezen bericht door Hofman1980 »

Om het een en ander kort te vertellen:

Wij werden gisteren geconfronteerd met het feit dat onze opslag-unit ontruimd is door een door de organisatie aangewezen deurwaarders-kantoor.

Na telefonisch overleg met een van de medewerkers op de vestiging Dordrecht A16, heb ik een email-adres verkregen voor meerdere informatie.

Er is op 22 november j.l. een bedrag overgeschreven n.a.v een brief ter hoogte van €456,-(afgerond) om verdere stappen te voorkomen en om de achterstand ineens te voldoen.

Niet wetende dat de unit op 10-9-2010 reeds ontruimd was.

Wij hebben geen schrijven ontvangen over het feit dat de box ontruimd zou worden, welke overeenkomstig de voorwaarden per aangetekende brief kenbaar moet worden gemaakt, en ik citeer:

Shurgard Self-Storage Overeenkomt, met nummer 200003085, met klantnummer 541313:

B.4: “opzegging van deze overeenkomst en ontruimingsaanzegging door Shurgard dient te geschieden bij aangetekende brief met bericht van ontvangst met inachtneming van een opzegtermijn van 7 dagen.

De medewerker die we aan de lijn kregen kon ons niets vertellen, en wij zitten nu met de kat in de zak omdat we a. onze inboedel kwijt zijn, daar wij elders inwonen en b. omdat we het bedrag(weliswaar te laat) hebben overgemaakt en ook kwijt zijn. Tevens zaten er spullen bij van emotionele waarde(van onze kinderen)

Kunnen ze dit zomaar doen, zonder ons hier per aangetekende brief op de hoogte te stellen?

Heeft iemand hier ervaring mee, en kan iemand ons misschien helpen.

Met vriendelijke groet.

Chanmaster

Re: Huur opslag box Shurgard

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Er is maar één remedie, op tijd betalen.

Hofman1980

@Chanmaster, uiteraard, hier ben ik het wel mee eens. Al vind ik je conclusie en oordeel in deze iets te makkelijk. Als jij wordt aangereden op straat is het toch ook geen kwestie van beter uitkijken(soms spelen er andere factoren mee)
Maar het gaat mij om het feit dat ik nu ALLES kwijt ben, terwijl ik wel een bedrag heb betaald.
De waarde van de achterstallige betaling staat totaal niet in verhouding met hetgeen zich bevond in de opslag, zowel gevoelsmatig als in waarde.

Ik krijg niemand te pakken bij Shurgard, en wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik wil gewoon weten wat er nu verder voor mij nog terug te halen valt, daar ik geen aantekening van ontruiming heb ontvangen.

mvg Alex

Hofman1980

Maar zijn er meerdere mensen die dergelijke ervaringen hebben.
Of zijn er mensen die mij kunnen vertellen hoe nu te handelen, want Shurgard geeft steevast niet thuis.

Met vriendelijke groet,

Alex

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

Weet je zeker dat de 'ontruiming' heeft plaatsgevonden door een deurwaarder? Een deurwaarder zal in beginsel enkel een (gerechtelijke) ontruiming uit kunnen en mogen voeren op grond van een daartoe strekkend vonnis. Dat zou dan dus moeten betekenen dat er een (ontruimings-)vonnis ten laste van u moet zijn gewezen, waarbij onder meer is bepaald dat u de opslagruimte binnen een bepaalde tijd zelf moet ontruimen en dat bij gebreke daarvan Shurgard zelf tot ontruiming mag overgaan, zulks door middel van een deurwaarder.

Het zou ook kunnen zijn dat Shurgard op grond van de voorwaarden stelt dat zij gerechtigd zijn om zonder rechterlijke tussenkomst tot ontruiming over te gaan en zelf dienovereenkomstig hebben gehandeld. Of dit zomaar kan is maar zeer de vraag! Indien u van mening bent door het handelen van Shurgard 'schade' te hebben geleden, dan is mijn advies om u tot een advocaat te wenden om die te laten onderzoeken wat u mogelijkheden en slagingskansen zijn en deze kan u ook het (eventuele) kostenrisico mededelen.

Chanmaster

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Dit laatste heeft welllicht plaatsgevonden. De verhuurder mag ontruimen daar het niet onder de woningwet valt indien u conform het contract dan wel overeenkomst nalatig bent in het voldoen aan uw financiële verplichtingen jegens de verhuurder. Hij is echter verplicht de ingenomen of geborgen goederen gedurende een tijd van een jaar onder zich te houden en kan van de rechtmatige eigenaar verlangen dat deze, alvorens de verhuurder tot uitgifte van goederen over gaat, volledige betaling van diens tegoeden heeft verkegen. Alles waarover de verhuurder na verloop van een jaar nog beschikt wordt van rechtwege diens eigendom.

Incasso_deskundige

Ongelezen bericht door Incasso_deskundige »

@Chanmaster: ik kan jouw verhaal niet helemaal volgen.

Het feit dat deze 'huur' niet onder de 'woningwet' valt staat volgens mij geheel los van de vraag of de 'verhuurder' zelf tot ontruiming (en vernietiging) over kan en mag gaan. Neem bijvoorbeeld huur van bedrijfsruimte, daar is - althans zover mij bekend - voorafgaand aan de mogelijkheid van ontruiming toch ook echt een ontruimingsvonnis nodig, waarna (als de wederpartij niet zelf conform het vonnis tijdig tot ontruiming over gaat) de ontruiming door een (toegevoegd kandidaat-)gerechtsdeurwaarder plaats kan vinden. En waar baseer jij dit termijn voor een extra bewaarplicht (na ontruiming) van één jaar op???

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wij werden gisteren geconfronteerd met het feit dat onze opslag-unit ontruimd is door een door de organisatie aangewezen deurwaarders-kantoor.
Bij mijn weten doet shurgard dit niet met een deurwaarders-kantoor. In de tijd dat ik er huurde (5 jaar geleden) tenminste niet. Maar het kan veranderd zijn.

Waar je mee zou kunnen beginnen is alle correspondentie opvragen bij Shurgard. Met name de correspondentie tussen Shurgard en het deurwaarders-kantoor. Als ik eerlijk mag zijn, afgaand op je verhaal, vraag ik me af of we hier wel echt met een deurwaarder te maken hebben, of met een Incassoburo à la Big-Bang.

Hofman1980

Ik heb inmiddels diverse malen contact gezocht met Shurgard, telefonisch en per email, zelfs via hun berichten-service op de site van Shurgard zelf.

Ik heb ze nu gevraagd om de bewijsstukken van aangetekende brieven(barcode's track&trace, data e.d.) en plots krijg ik een email van een advocaten kantoor dat de kwestie is doorgespeeld naar hun naar aanleiding van de mail en telefonisch contact dat ik heb gedaan.

Deze dame in kwestie komt er na het inlezen van de stukken zo spoedig mogelijk op terug. Het feit dat ze het nu via een advocaten-kantoor gaan spelen is voor mij een teken aan de wand dat er iets niet klopt....

Ik heb de voorwaarden eens goed bekeken waarnaar je wordt doorverwezen en daar viel mij het volgende op.

4.7 Zodra de Klant in verzuim is danwel de huurprijs of een vergoeding verschuldigd krachtens de
Overeenkomst niet betaald is binnen de 30 dagen na de overeengekomen betaaldatum dan verwerft
Shurgard de volgende aanvullende rechten:
(a) de mogelijkheid tot het verbreken van het aangebrachte slot op de Storage Unit alsook tot het
aanbrengen van een nieuw slot,
(b) de mogelijkheid, naar eigen inzicht, de Goederen te verwijderen uit de Storage Unit teneinde deze
over te brengen naar alternatieve opslaglocaties zonder enige aansprakelijkheid voor enig verlies of
schade ten gevolge van deze verwijdering/overdracht,
(c) de mogellijkheid om alle kosten die voortvloeien uit de verwijdering en overdracht van de Goederen
aan de Klant in rekening te brengen alsook de bijkomende opslagkosten elders samen met alle kosten
die herhaalde verwijderingen/overdrachten met zich zouden meebrengen,
(d) de mogelijkheid de Overeenkomst onmiddellijk te beëindigen en vervolgens de Klant een maandelijkse
bezettingsvergoeding in rekening te brengen voor een bedrag gelijk aan de maandelijkse huurprijs,
(e) de mogelijkheid voor Shurgard de Goederen in de Opslag Unit als verlaten goederen (res derelicta)
te beschouwen en zich, naar eigen goeddunken, te ontdoen van deze Goederen.
De opbrengsten van een verkoop in overeenstemming met artikel 4.7 Shurgard komen aan Shurgard
toe voor zover noodzakelijk ter betaling van eventuele kosten van Shurgard naar aanleiding van de
uitoefening van de rechten onder dit artikel en ter kwijting van alle andere sommen verschuldigd
aan Shurgard uit hoofde van deze Overeenkomst. Het saldo van de opbrengsten zal aan de Klant
terugbetaald worden. Indien een Klant niet gelokaliseerd kan worden of nalaat het saldo van de
opbrengsten te innen, zal Shurgard het saldo van de opbrengsten verder bijhouden voor rekening van
de Klant. Niets in dit artikel zal afbreuk doen aan Shurgard’s recht op betaling inzake huurgelden of
enige andere som verschuldigd uit hoofde van deze Overeenkomst en dit ongeacht of Shurgard er al
dan niet voor gekozen heeft de rechten hierboven aangegeven uit te oefenen.

Wat kan ik hier nu nog aan doen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Je rechtsbijstand inschakelen, als je die hebt. De voorwaarden die je hier noemt waren dezelfde als ik toen had, van een deurwaarderskantoor is dus geen sprake. Het verhaal in je inleiding is dus nonsens, je spullen zijn gewoon gestolen.

Verder zou ik een lijst maken met alle spullen die er stonden, de waarde ervan (dik het rustig maar een beetje aan) en eisen dat alles binnen 14 dagen onbeschadigd in de box staat.

Mocht shurgard daar geen gevolg aan geven, en daar kun je meteen mee dreigen, dan start je een civielrechtelijke procedure waarin je een volledige teruggave c.q. schadevergoeding eist van al je spullen.

Tevens kondig je aan dat alle kosten die je zult maken voor rekening komen van Shurgard.

Houd het wel zakelijk, hoe meer woorden, hoe minder er naar je geluisterd wordt.

Stuur die brief maar naar het advocatenkantoor, ze hebben het zelf in de hand genomen. Maar ga er maar vanuit dat Shurgard zeker een scheve schaats heeft gereden, hoe dat is nu nog koffiedik kijken.

En een fijn bedrijf is het zeker niet, daar kwam ik achter toen ik voor de tweede maal een box gehuurd had, en deze opzegde. Ik heb nog steeds een witte kentekenplaat en geld van ze (paar tientjes, ruim twee jaar geleden) tegoed, maar ik maak me er niet meer druk om. Dat ging om Shurgard Nijmegen.

ageeth12

Ongelezen bericht door ageeth12 »

ik heb precies hetzelfde meegemaakt ongeveer 6 jaar geleden. toen hadden ze ook de box opengebroken en niks aan ons laten weten. ze hadden wel onze spullen laten staan in de box. alles door de war en het geld wat erin lag was weg. maar tegen een betaling van zoveel euro. heb ik de alles spullen kunnen redden. en meteen ergens anders onder gebracht.

DG010

Ongelezen bericht door DG010 »

Beste Hofman,

Ik vroeg mij af hoe het is afgelopen met Shurgard.

Gesloten