LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huur opzeggen, verhuurder op vakantie?

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Zippy1970

Huur opzeggen, verhuurder op vakantie?

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Op 24 maart j.l. heb ik per aangetekende brief de huur van mijn woning per 1 mei opgezegd (ik heb 1 maand opzegtermijn). Ook heb ik die dag naar de verhuurder een mailtje verstuurd met daarin hetzelfde als in de brief.

Nu hebben we nog geen reactie gehad en zie ik op de track en trace site van TNTPost dat de aangetekende brief is aangekomen, maar dat er niemand thuis was. De brief ligt nu op het postkantoor te wachten om opgehaald te worden. Misschien is de verhuurder op vakantie?

Als de brief niet voor 1 april wordt opgehaald door de verhuurder (of misschien wel helemaal niet waardoor ik de brief retour krijg), ben ik dan nog steeds op tijd met opzeggen?

pbarendse

Re: Huur opzeggen, verhuurder op vakantie?

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als het goed is staat er ook op het bericht wanneer geprobeerd is dit te bezorgen. Stel dat de verhuurder moeilijk gaat doen, dan staat hij niet erg sterk als u duidelijk kunt aantonen dat u er alles aan gedaan heeft (en dat heeft u naar mijn mening) om het opzegbericht tijdig bij hem te krijgen.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Bij aangetekend geldt volgens mij het moment van verzenden. Je hebt hierbij overduidelijk aangetoond dat je het op tijd hebt opgezegd.
(is tenminste zo als je bv binnen 30 dagen moet annuleren en je besluit op de 29e dag het nog te doen is aangetekend wel op tijd en via de normale post te laat)

Zippy1970

Ongelezen bericht door Zippy1970 »

Nou ja, afwachten dan maar. Volgens de TNT TrackTrace pagina is de brief nog steeds niet opgehaald van 't postkantoor.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

heb je geen telefoonnummer van je verhuurder? lijkt me toch wel voor het geval je problemen hebt.

Gesloten