LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huurachterstand
-
huurachterstand
he mensen,
Weet iemand hoe groot je huurachterstand mag zijn voordat je uit je huis wordt gezet? Ben niet van plan om m'n huur niet te gaan betalen, maar vroeg het me af. Zie een financieel mindere periode aankomen dus ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Of ligt het aan de huisbaas?
http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=86321
las dit bericht, en om nou zo iemand uit huis te zetten is weer wat anders dan mij als student, of maakt dit niks uit?
Weet iemand hoe groot je huurachterstand mag zijn voordat je uit je huis wordt gezet? Ben niet van plan om m'n huur niet te gaan betalen, maar vroeg het me af. Zie een financieel mindere periode aankomen dus ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft? Of ligt het aan de huisbaas?
las dit bericht, en om nou zo iemand uit huis te zetten is weer wat anders dan mij als student, of maakt dit niks uit?
-
Re: huurachterstand
Nou volgens mij hangen ze tegenwoordig na 2 maanden al met deurwaarder aan de bel.
Belangrijkste is je huur betalen!!!!!
Wat girl zegt,geen dak boven je hoofd,ben je verder van huis!!
Dat je daar nu aan denkt vind ik vreemd,dus financieel mindere periode komt eraan,hoe lang ben je van plan niet te betalen??
Denk dat je nu alvast maatregelen moet nemen,ga vast leven naar het inkomen wat je straks krijgt?
Of zit je al in nare situatie....
Belangrijkste is je huur betalen!!!!!
Wat girl zegt,geen dak boven je hoofd,ben je verder van huis!!
Dat je daar nu aan denkt vind ik vreemd,dus financieel mindere periode komt eraan,hoe lang ben je van plan niet te betalen??
Denk dat je nu alvast maatregelen moet nemen,ga vast leven naar het inkomen wat je straks krijgt?
Of zit je al in nare situatie....
Als je nu al voorziet dat je in de problemen gaat komen, neem dan alvast contact op met een Gemeente Krediet Bank of een bewindvoerder. Ze kunnen je mogelijk helpen met een planning maken zodat je toch aan al je verplichtingen kan doen of je goede tips geven. Succes!!
-
Nou...handige_har schreef:he mensen,
Het enige wat ik je kan adviseren is je huur betalen, of goedkoper gaan wonen, als je nu al weet dat je het in de toekomst niet kan betalen. Je zult hoe dan ook over de brug moeten komen, snap je.
Er zit zelfs een hele nare consequentie aan vast als je stelselmatig je huur te laat betaalt. Een toekomstige woningcorporatie kan vragen naar een bewijs of je een goed huurder bent. Een van de criteria is dat je in de laatste drie jaar geen huurachterstand hebt gehad, en dat er niet te vaak aangemaand moest worden. Dat bewijs kun je alleen maar leveren door een handtekening van de vorige verhuurder, dus ja...
-
Vergeet het maar. Ook een vrouw die op straat gezet wordt staat op straat. Urgentie wordt echt niet meer zo snel toegekend...G-Girl schreef:Enige verschil is dat jij als student op straat staat en naar het Leger des Heils kan. Een vrouw met kinderen kan een beroep doen op noodhuisvesting. Jij niet.handige_har schreef: http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=86321
@G-Girl en Witte Angora,
Leger des Heils doet tegenwoordig ook de opvang voor dakloze gezinnen. Dus moeder met kinderen moet (zoals witte angora volgens mij bedoelt) ook bij Leger des Heils aankloppen.
De gemeente (op de meeste plekken in samenwerking met de GGD of GG&GD) heeft wel een zorgplicht voor uit huis gezetten maar die zorgplicht kan ook een bed op de nachtopvang zijn. Verwacht dus inderdaad niet dat je gewoon een huisje krijgt.
isabel
Leger des Heils doet tegenwoordig ook de opvang voor dakloze gezinnen. Dus moeder met kinderen moet (zoals witte angora volgens mij bedoelt) ook bij Leger des Heils aankloppen.
De gemeente (op de meeste plekken in samenwerking met de GGD of GG&GD) heeft wel een zorgplicht voor uit huis gezetten maar die zorgplicht kan ook een bed op de nachtopvang zijn. Verwacht dus inderdaad niet dat je gewoon een huisje krijgt.
isabel
-
Dat bedoel ik inderdaad. Kind of geen kind, een scheiding of relatieverbreking geeft geen recht op urgentie of wat dan ook.Isabel1 schreef:@G-Girl en Witte Angora,
isabel
Tsja, als huurder geniet je huurbescherming. Deze kan de rechter opheffen. In dat geval moet de verhuurder aantonen dat je duurzaam in gebreke bent gebleven om de huur te betalen.handige_har schreef:he mensen,
Let wel, de verplichting om te betalen, en de rente op je achterstand blijft, ook al trappen ze je (terecht) het huis uit. Je zult de achterstand tot de laatste cent moeten terugbetalen.
-
Uiteraard zullen er ook direct extra kosten kunnen worden berekend al vanaf de dag dat je de huur had moeten voldoen. Verder niets toe te voegen.
Me dunkt dat de moraal van het verhaal is dat huur wel het laatste is waar je op moet 'bezuinigen'. Als je 'financieel mindere tijden' aan ziet komen, probeer daar op te anticiperen door bijv. een betere baan of nieuwe inkomsten te zoeken, of te bezuinigen of rookwaar, vakantie, snoep, dure kleding, auto of brommer of andere zaken die je wellicht makkelijker kan missen. Of wellicht kan je ergens goedkoper wonen.
Maar nooit een huurachterstand opbouwen!
Me dunkt dat de moraal van het verhaal is dat huur wel het laatste is waar je op moet 'bezuinigen'. Als je 'financieel mindere tijden' aan ziet komen, probeer daar op te anticiperen door bijv. een betere baan of nieuwe inkomsten te zoeken, of te bezuinigen of rookwaar, vakantie, snoep, dure kleding, auto of brommer of andere zaken die je wellicht makkelijker kan missen. Of wellicht kan je ergens goedkoper wonen.
Maar nooit een huurachterstand opbouwen!
-
Budgetteren!Bor Komorovski schreef:Als je 'financieel mindere tijden' aan ziet komen, probeer daar op te anticiperen door bijv. een betere baan of nieuwe inkomsten te zoeken, of te bezuinigen of rookwaar, vakantie, snoep, dure kleding, auto of brommer of andere zaken die je wellicht makkelijker kan missen. Of wellicht kan je ergens goedkoper wonen.
Voor bepaalde zaken, die niet maandelijks terugkomen, kun je potjes aanleggen, deden mensen vroeger ook. Je weet immers wat er per maand binnenkomt, en wat je vaste lasten zijn. Wat resteert, kun je op die manier onderverdelen. Dus potje kleedgeld, potje voor de auto (gesplitst in reparatiekosten en benzine), potje voor woninginrichting, enzovoorts.
Het is dan wel even schrikken wat je aan boodschappengeld overhoudt, en misschien moet je sommige potjes kleiner maken dan je zou willen. Maar het is een heel goede manier om met een kleiner inkomen toch rond te komen.
Verder, ik kan het niet vaak genoeg zeggen, loop de aanbiedingen af (van dingen die je ook echt gebruikt), en koop kleding eens in de opruiming. Je zult je verbazen wat je dan evengoed nog met je geld kunt doen...
Probeer in ieder geval geen schulden op te bouwen, dat kost je rente, en die rente kun je wel beter gebruiken.
-
Hoe dat nu precies is weet ik niet, maar paar jaar geleden was dat nog 3 maanden.handige_har schreef:he mensen,
-
Als je niet op tijd betaalt ben je direct in verzuim en kunnen direct maatregelen genomen worden, meteen, op de dag dat betaald had moeten worden. Weliswaar duurt het in totaal nog steeds maanden, maar als huurder zal je de kosten alleen maar zien vermeerderen. Nogmaals, huur niet betalen is een afrader.John29januari1968 schreef:Hoe dat nu precies is weet ik niet, maar paar jaar geleden was dat nog 3 maanden.handige_har schreef:he mensen,