LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurappartement oplichting!!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Marlies L.

Huurappartement oplichting!!

Ongelezen bericht door Marlies L. »

Ik ben (bijna) opgelicht door een persoon die zich uitgaf voor Philip Stapleton (manager in Graphic design), woonachtend in Londen (44 Edgware Road). Hij zou een appartement te huur hebben in Den Haag (Willemstraat 53). Deze kamer zou zijn geweest van zijn afgestudeerde dochter, die reeds weer in Londen zou wonen. Via internet kwam ik erachter dat deze persoon een oplichter is en zich ook onder andere namen heeft voorgedaan, maar wel met hetzelfde adres en nagenoeg dezelfde mailwisselingen: http://www.scamwarners.com/forum/viewto ... 39&t=70874
Op kamernet heeft een advertentie gestaan, welke is geplaatst door ene Marte de Bont. Toen ik reageerde verwees zij mij door naar Philip Stapleton <[email protected]>. Betaling zou gaan via Moneybookers: via deze weg had ik 975 euro moeten betalen en in ruil daarvoor zou ik de huurovereenkomst en 2 sleutels toegestuurd krijgen per koerier.
Gelukkig kwam ik er op tijd achter, maar wees alert. Het lijkt heel eerlijk en een vriendelijk persoon, maar dat is hij zeker niet. Waarschuw iedereen die op zoek ik naar een kamer!

GJvdZ

Re: Huurappartement oplichting!!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

In het algemeen kan je stellen dat als iets als Moneybookers of vooruitbetalingen als deze moeten worden gedaan dat je er met een grote boog omheen moet lopen. Alle nationale en internationale betalingen zijn gewoon via je de reguliere banken te regelen.

Gesloten