LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurbaas wil tv/internet abonnement niet wijzigen.

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
wvliempd

Huurbaas wil tv/internet abonnement niet wijzigen.

Ongelezen bericht door wvliempd »

Hoi,

Ik ben een student en woon per 1 december in Nijmegen. Met 2 anderen heb ik een huisje gehuurd (gemeubileerd).
We betalen per maand 200 euro aan GWL, servicekosten, en tv abonnement (ziggo)

De vorige huurders hadden een los internetabonnement van tele 2, maar die gaat maar tot max 38mb/s. Dit is voor ons niet genoeg.
Nu wilden wij bij ziggo een tv + internetabonnement afsluiten. Dit hebben we gedaan, maar we kregen een brief dat er al een ander abonnement van ziggo aanwezig was. Dit klopt ook. Nu hebben we de eigenaar gemaild, maar die wil geen ander internetabonnement afsluiten omdat de vorige huurders ook zelf internet hebben geregeld (38mb/s).

Wat kunnen wij nu doen?

Ook al contact gehad met de verhuur organisatie maar die zegt niks te kunnen regelen, en dat we bij de eigenaar moeten zijn.

Graag hoor ik jullie advies hoe wij dit op kunnen lossen, en wat onze rechten hierin zijn.

Groetjes Willem

stofzuigertje

Re: Huurbaas wil tv/internet abonnement niet wijzigen.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ja, hij mag weigeren omdat dit niet in de huidige voorwaarden staat.

Maar Ziggo, als hij een zwaardere neemt en alles op zijn pakket, dan moeten jullie wel de meerprijs voor sneller internet en andere pakketten betalen.

Bied desnoods aan alles te betalen zodat zijn huidige gratis word.
Dit zware pakket delen door 3 studenten en dan zal hij omdat hij dan voortaan gratis mee mag liften dit wel afsluiten.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Ja, hij mag weigeren omdat dit niet in de huidige voorwaarden staat.

Maar Ziggo, als hij een zwaardere neemt en alles op zijn pakket, dan moeten jullie wel de meerprijs voor sneller internet en andere pakketten betalen.

Bied desnoods aan alles te betalen zodat zijn huidige gratis word.
Dit zware pakket delen door 3 studenten en dan zal hij omdat hij dan voortaan gratis mee mag liften dit wel afsluiten.
Ik kan me voorstellen dat hij dat ook niet wil. Straks zeggen de studenten op en zit hij nog een jaar aan het duurdere abonnement vast. Ik zou dat als verhuurder alleen accepteren als de studenten het hele jaar vooruit betalen in 1x en dat kunnen ze vast niet betalen...

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik ben wel benieuwd wat jullile doen als 38Mbps voor 3 personen niet genoeg is? Tot voor kort had ik 25Mbps, en daar gingen HD Netflix, Spotify streams en het standaard internetgebruik overheen. Zonder problemen. Natuurlijk, sneller is altijd handiger, maar 39Mbps is ook weer niet onwerkbaar langzaam. In veel landen (ook westerse) is 38Mbps al een grote luxe. En daar leven mensen ook gewoon hun digitale leven.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

renewouters schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullile doen als 38Mbps voor 3 personen niet genoeg is?
Ik verwacht dat ze de upload vol gebruiken, waardoor de download flink instort

Nas Escobar

Ongelezen bericht door Nas Escobar »

renewouters schreef:Ik ben wel benieuwd wat jullile doen als 38Mbps voor 3 personen niet genoeg is? Tot voor kort had ik 25Mbps, en daar gingen HD Netflix, Spotify streams en het standaard internetgebruik overheen. Zonder problemen. Natuurlijk, sneller is altijd handiger, maar 39Mbps is ook weer niet onwerkbaar langzaam. In veel landen (ook westerse) is 38Mbps al een grote luxe. En daar leven mensen ook gewoon hun digitale leven.
Wanneer er drie studenten met drie computers en drie telefoons gebruik maken van het internet kan dit best wel een vertragend effect hebben.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik verwacht dat ze de upload vol gebruiken, waardoor de download flink instort
Vraag me af of je er dan met Ziggo op vooruit gaat met een down:up verhouding van 1:10

Nas Escobar

bprosman schreef: Vraag me af of je er dan met Ziggo op vooruit gaat met een down:up verhouding van 1:10
ADSL van bijv. KPN vs Kabel van Ziggo. ADSL haalt op dat adres maar een snelheid van 38mb/s.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Hoe komt het dat dit internet abonnement bij jullie actief is?
Wie betaald de kosten hiervan?

wvliempd

alfatrion schreef:Hoe komt het dat dit internet abonnement bij jullie actief is?
Wie betaald de kosten hiervan?

De eigenaar betaald de kosten hiervan, en de kosten zitten inbegrepen bij de servicekosten zoals ik had vermeld.
We hebben ook aangegeven de kosten te betalen (2 december), alleen nog geen reactie terug van hem.

bprosman

ADSL van bijv. KPN vs Kabel van Ziggo. ADSL haalt op dat adres maar een snelheid van 38mb/s.
Ja... dat las ik maar zelfs het snelste (200mb) abbo van Ziggo/UPC haalt maar 20mb "Up".
Vandaar dat ik begon over die 1:10

Nas Escobar

bprosman schreef:
Ja... dat las ik maar zelfs het snelste (200mb) abbo van Ziggo/UPC haalt maar 20mb "Up".
Vandaar dat ik begon over die 1:10
ah zo

bprosman

Vandaar misschien wel belangrijkt om te w(m)eten of de veronderstelling van 16Again klopt.
De eigenaar betaald de kosten hiervan, en de kosten zitten inbegrepen bij de servicekosten zoals ik had vermeld. We hebben ook aangegeven de kosten te betalen (2 december), alleen nog geen reactie terug van hem
Deel van het probleem (voor de verhuurder) zal wel zijn dat je meteen aan een jaarcontract vast zit.

wvliempd

Raden jullie aan om dan een kpn abonnement van 38 mb/s te nemen?

bprosman

Ik zou eerst meten waar je bottleneck zit, in de upload of download.

wvliempd

Deel van het probleem (voor de verhuurder) zal wel zijn dat je meteen aan een jaarcontract vast zit.
We zitten zelf ook een jaar aan de huur van het huis vast, dus dat zou het probleem niet moeten zijn.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

wvliempd schreef:Raden jullie aan om dan een kpn abonnement van 38 mb/s te nemen?

Maar dan zit u met hetzelfde euvel. Het huidige abonnement is op naam van de verhuurder, dus ook dat kunt u niet omzetten.

Maar zitten er dan drie man tegelijk te bellen, te internetten en tv te kijken?

tijger1

wvliempd schreef:Raden jullie aan om dan een kpn abonnement van 38 mb/s te nemen?
Maar dat hebben jullie toch al?

stefanhouterman

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:
Ik lees, dat de vorige huurders dit hadden.

TS heeft alleen TV van Ziggo!

tijger1

stefanhouterman schreef:
tijger1 schreef:
Ik lees, dat de vorige huurders dit hadden.

TS heeft alleen TV van Ziggo!

Maar het loopt nog steeds en de verhuurder betaalt dat, en de huurders weer aan de verhuurder.

Gesloten