LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurders zonder huurtoeslag wacht bittere armoede!

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
margerietje
Berichten: 42
Lid geworden op: 29 jun 2005 08:32

Huurders zonder huurtoeslag wacht bittere armoede!

Ongelezen bericht door margerietje »

Huurders die net teveel verdienen om in aanmerking te komen voor huurtoeslag wacht bittere armoede als de plannen van minister Dekker doorgaan. Hopelijk zijn er genoeg goedkope huurhuizen vrij, want onze hele straat zal ongeveer moeten verhuizen. Hier werkt bijna iedereen, timmerman, loodgieter, verkopers, chauffeurs enz. Allemaal mensen die niet veel verdienen, maar toch teveel om in aanmerking te komen voor huurtoeslag. Deze werkende mensen moeten dus verhuizen omdat onze huurhuizen geliberaliseerd gaan worden. De mensen met een uitkering kunnen (vooralsnog) blijven wonen. Ik hoop dat er zo vlug mogelijk verkiezingen komen.

Lees het bericht van de woonbond:
http://www.woonbond.nl/nieuws/nieuws.ph ... ijk&id=678

Isania
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2006 10:01

Re: Huurders zonder huurtoeslag wacht bittere armoede!

Ongelezen bericht door Isania »

Het kan nog gekker worden. Ik hoorde in een programma over de dure koopwoningen die te lang te koop staan. Een reden dat die woningen niet verkocht worden is dat de huren te laag zijn. Om mensen te motiveren om (te duur) te gaan kopen zouden de huren fors omhoog moeten.

Nou moet ik zeggen dat ik momenteel goedkoop huur. Dat is mijn keuze ik ben niet graag veel geld kwijt aan wonen, liever eet ik goed. Straks kan ik geen verse groente meer kopen omdat de huren idioot veel hoger worden om mij aan te sporen een huis te kopen. Maar de bank vind toch echt dat ik daar te weinig voor verdien.

Het wordt nog gezellig in Nederland.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Huurders zonder huurtoeslag wacht bittere armoede!

Ongelezen bericht door SJZ »

Om mensen te motiveren om (te duur) te gaan kopen zouden de huren fors omhoog moeten
Moet je er wel effe bijzeggen wie dat precies vind. Een of andere dombo van een duister makelaarskantoortje? Van zulke praatjes moet je je natuurlijk niet al te veel aantrekken.

Isania
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 jan 2006 10:01

Re: Huurders zonder huurtoeslag wacht bittere armoede!

Ongelezen bericht door Isania »

SJZ, je hebt (zoals gewoonlijk) helemaal gelijk. Jammer dat ik me niet meer kan herinneren wie het op TV zei.
Ik heb echter het gevoel dat ze het in Den Haag ook zo zien, gelet op de liberalisering van de huurprijzen.

Gesloten