LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurhuis brandschoon opleveren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
ciske

Re: Huurhuis brandschoon opleveren

Ongelezen bericht door ciske »

ik zou me ook als (toen) huurder werkelijk kapot schamen als iemand mij erop aan zou spreken dat het niet schoon is.
hier is geen sprake van een vies huis, TS had al schoongemaakt, de WB overdrijft weer eens, denken dat ze alsnog geld kunnen trekken.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

ciske schreef:
hier is geen sprake van een vies huis, TS had al schoongemaakt, de WB overdrijft weer eens, denken dat ze alsnog geld kunnen trekken.
Wat de ene persoon vies vind hoeft de andere persoon niet vies te vinden.
Ik vind stof op de vensterbank en/of kozijn niet nodig, maar zoals ik
al eerder aan gegeven heb ligt dat waarschijnlijk aan mezelf en ik vind dat zoiets wel schoon gemaakt kan worden. :oops:
Puur persoonlijk dus.

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

Een huis hoort bij oplevering bezemschoon te zijn.
En bezemschoon is iets anders als brandschoon... hmmm.... zou je dan een vuurtje moeten stoken om het schoon te krijgen :twisted:

En als het bezemschoon is en er wordt gezeurd over een paar strepen in de badkamer? dan proberen ze dus geld te kloppen wat niet terecht is.
Je mag naar mijn idee ook verwachten dat als je een (eerder bewoonde) woning betrekt dat deze niet 100% stof- en vlekvrij zal zijn.
En stof op een vensterbank komt er ook als de woning langere tijd leeg staat...

huismusje

Ongelezen bericht door huismusje »

Zaterdag heb ik nog extra schoongemaakt samen met mijn schoonmoeder. Vanmorgen is de woningstichting weer langs geweest en was alles in orde. Het was dus vooral bangmakerij, maar als ze nu blij zijn vind ik het prima. We hebben er gewoon een gezellige middag van gemaakt.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

huismusje schreef:Vanmorgen is de woningstichting weer langs geweest en was alles in orde.
Wel schriftelijk laten bevestigen hoop ik ?

berend12

Ongelezen bericht door berend12 »

Van de term bezemschoon had ik nog nooit gehoord, dat is handig om te weten. Weet dat mijn verhuurder in het verleden ook onterecht kosten in rekening probeerde te brengen. Je kan een huis toch moeilijk, al ben je nog zo netjes, in dezelfde conditie achterlaten omdat alles door de tand des tijds nu eenmaal een klein beetje slijt

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet het allemaal niet, hoor. Als ik een nieuwe woning krijg is het eerste wat ik doe de wc uitsoppen (en de wc-bril vervangen), vervolgens de keuken, en dan de badkamer. Of het schoon is of niet. Pas daarna ga ik klussen. En ja, binnen de kortste keren kan ik de wc, keuken en badkamer opnieuw uit soppen. Er moet dan ook nog gesausd worden namelijk, om eens wat te noemen.

Maar het idee dat anderen vóór mij daar jarenlang gebruik van hebben gemaakt, terwijl ik niet weet hoe ze schoon maken, laat maar. Ik ga er dan liever zelf eerst nog overheen met een sopje.

Dus een brandschone oplevering, mag, graag zelfs, maar echt nodig, nee. Bezemschoon is voor mij genoeg, inderdaad.

electomonteur

Ongelezen bericht door electomonteur »

een nieuw bouw woning is ook niet stof vrij
we hebben woningen opgeleverd waar s'morgens de schoonmaker alles had schoon gemaakt met een externe stofzuiger(stofzuiger in een aanhanger achter de auto) om stofverspreiding te voor komen
2 uur later opleveren en de nieuwe bewoner vroeg wanneer en voor het laatst van schoon gemaakt
alle vensterbanken zaten onder het stof

dus ook bij nieuwe huizen blijft het stof aanwezig
dan zou de controleur het huis moeten bekijken terwijl u aan het schoonmaken bent
dan is het huis op moment van controle schoon
2 uur later kan er al weer ergens stof liggen wat uit de omgeving komt of van het huis wat de controleur hiervoor heeft gecontroleerd of van hem zelf

Gesloten