LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huurhuis naar partner na verbreken relatie.
huurhuis naar partner na verbreken relatie.
Sinds driekwart jaar woon ik met mijn partner samen, helaas is dat geen succes gebleken en gaan we uit elkaar.
Ik ben hoofdhuurder van de woning. Mijn partner had hiervoor een huurwoning bij dezelfde woningbouwvereniging maar heeft nu dus geen inschrijftijd meer en moet dit weer gaan opbouwen, wachttijd voor huurwoning is minimaal 4jr.
Mijn partner kan dus niet zomaar een woning krijgen en particulier of kopen gaat niet vanwege inkomsten. Voor mij particulier huren of iets kopen wel een optie dus heb ik het plan opgevat dat ik vertrek uit onze woning maar nu komt het probleem dat mijn partner dus ook geen medehuurder is en dan dus ook geen recht heeft op de woning. We gaan weliswaar uit elkaar maar wil dat wel op een goede manier doen maar heb ook geen zin om nog anderhalf jaar samen te wonen om het medehuurderschap te kunnen aanvragen (kan pas na twee jaar samenwonen). Het is wel zuur voor iemand die gaat samenwonen, de woning opzegt, en daarna eigenlijk twee jaar rechtenloos is want of ik nou vertrek of niet, de woning krijgt mijn partner dus niet. Argumenten dat je al jarenlang allebei voorbeeldige huurders bent geweest op twee adressen is aan dovemansoren gericht.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips om de woning toch over te kunnen dragen ?
Ik ben hoofdhuurder van de woning. Mijn partner had hiervoor een huurwoning bij dezelfde woningbouwvereniging maar heeft nu dus geen inschrijftijd meer en moet dit weer gaan opbouwen, wachttijd voor huurwoning is minimaal 4jr.
Mijn partner kan dus niet zomaar een woning krijgen en particulier of kopen gaat niet vanwege inkomsten. Voor mij particulier huren of iets kopen wel een optie dus heb ik het plan opgevat dat ik vertrek uit onze woning maar nu komt het probleem dat mijn partner dus ook geen medehuurder is en dan dus ook geen recht heeft op de woning. We gaan weliswaar uit elkaar maar wil dat wel op een goede manier doen maar heb ook geen zin om nog anderhalf jaar samen te wonen om het medehuurderschap te kunnen aanvragen (kan pas na twee jaar samenwonen). Het is wel zuur voor iemand die gaat samenwonen, de woning opzegt, en daarna eigenlijk twee jaar rechtenloos is want of ik nou vertrek of niet, de woning krijgt mijn partner dus niet. Argumenten dat je al jarenlang allebei voorbeeldige huurders bent geweest op twee adressen is aan dovemansoren gericht.
Heeft iemand hier ervaring mee en tips om de woning toch over te kunnen dragen ?
Re: huurhuis naar partner na verbreken relatie.
pas na een half jaar ingeschreven mede eigenaar kan het geloof ik pas..
teminste 5 tot 6 jaar geleden toen ik het nazocht nog wel.
teminste 5 tot 6 jaar geleden toen ik het nazocht nog wel.
nee rick40, hier is helaas geen oplossing voor als jullie geen geregistreerd partnerschap hebben en inderdaad geldt dan de 2 jaar periode van samenwonen. De enige optie die je zelf noemde, "dan maar blijven samenwonen" is dan niet zo prettig. Maar ergens tijdelijk "logeren" bij sommige vrienden en/of familie om zo de tijd te overbruggen en toch ingeschreven te blijven, zit daar misschien een mogelijkheid in? Ja, is geen ideaal idee, aan de andere kant zoals men vaak zegt: de tijd vliegt. 't Is maar een ideetje. Succes.
-
Dit is weer een voorbeeld hoe belachelijk slecht de huizenmarkt functioneert. Of je betaalt je blauw of je moet jaren wachten met tig regeltjes. En Erik Staal maar lachen in zijn villa...
en Erik Staal maar lachen in zijn villa in...Bonaire.
Hij blijkt achteraf nog slimmer: op Curaçao zou hij snel van "zijn" geld zijn afgeholpen door de andere bandida's.
En ja, het is krom om ergens gedwongen te moeten blijven om zeker van je woonruimte te zijn. @TS: mocht u eventueel die (nare) optie overdenken: denk ook aan omwonenden; stel dan niemand op de hoogte, mensen zijn (helaas) al snel "klokkenluider".
Hij blijkt achteraf nog slimmer: op Curaçao zou hij snel van "zijn" geld zijn afgeholpen door de andere bandida's.
En ja, het is krom om ergens gedwongen te moeten blijven om zeker van je woonruimte te zijn. @TS: mocht u eventueel die (nare) optie overdenken: denk ook aan omwonenden; stel dan niemand op de hoogte, mensen zijn (helaas) al snel "klokkenluider".
-
Het is een schande, de man heeft meer schade aangericht dan Nick Leeson en hij krijgt 3 miljoen mee. Het zou de staat sieren als hij tenminste strafrechtelijk aansprakelijk wordt gesteld....Bonaire.
Klokkenluider, hoe bedoel je? Dat ze gaan klikken bij de corporatie dat ze niet een echt stelletje meer zijn? En gaat de corporatie kan bewijs eisen dat ze tenminste een keer per week met elkaar naar bed gaan oid? Sorry ik ben nogal sarcastisch maar voel je niet beledigd, het venijn is tegen de DDR-corporaties met hun DDR-regeltjes gericht. De beste oplossing lijkt me gewoon toch die twee jaar uit te zitten maar in de tussentijd andere oplossingen te zoeken.En ja, het is krom om ergens gedwongen te moeten blijven om zeker van je woonruimte te zijn. @TS: mocht u eventueel die (nare) optie overdenken: denk ook aan omwonenden; stel dan niemand op de hoogte, mensen zijn (helaas) al snel "klokkenluider".
Wellicht kan je ex-partner particulier toch iets huren en dan vanuit daar verder zoeken. Dat kan zeker wel, alleen het is lastig, je moet mensen kennen, en is naar verhouding duurder. Natuurlijk moet je dan ook niet in steden als Amsterdam gaan wonen omdat je daar zelfs bij particuliere huur tegen tig regeltjes aanloopt. Aan de andere kant kan je partner dan weer wel gewoon op zichzelf wonen en hoeven jullie niet meer gedwongen samen te wonen.
@bor komorovski, nee hoor, voel me niet aangesproken. En ze hoeven ook niet met elkaar naar bed te gaan. Mijn waarschuwing is alleen bedoelt voor de TS dat, mocht er geen overbruggings mogelijkheid zijn, ze voorzichtig moeten zijn, m.a.w. dat degene die vertrekt "zichtbaar met spullen in huis", nog aanwezig lijkt te zijn. Inderdaad DDR gedachten, maar heb die niet van mezelf, is hier ook gebeurt. Mensen kunnen door jaloezie ongelofelijk gemeen zijn. Zoiets vind anoniem plaats, yak. 't Is alleen maar een tipje.
Gewoon op papier samen blijven wonen. Jij kan ergens anders een woning huren of kopen en je bij het GBA op dat adres inschrijven. Van je oude woning blijf jij de huur betalen die zij dan aan jou terugbetaald. Als je haar daar genoeg voor vertrouwd is dat je optie. Dan na verloop van tijd haar erbij schrijven. Vanaf dat moment gaat zij de huur betalen en kan jij een tijdje later er af.
Let niet op het advies van tenormin. Die leeft niet in de realiteit.
Let niet op het advies van tenormin. Die leeft niet in de realiteit.
Bedankt voor de reakties allemaal. Er zit inderdaad weinig anders op dan op papier te blijven samenwonen. Ik heb ook navraag gedaan waarom die periode zo lang is maar er schijnt in het verleden nogal eens misbruik van te ziojn gemaakt door mensen die van plan zijn te gaan verhuizen en nog snel even de woning aan een vriend of vriendin willen overdoen door zogenaamd te gaan samenwonen.
-
Onzin, een relatie kan nou eenmaal op de klippen lopen. De sociale woningmarkt is al verpest door de scheefgroei tussen vraag en aanbod en de overdaad aan regeltjes.vogels schreef:Niks anders dus dan wat jij nu gaat doen. Hoe verpest ik de sociale woningmarkt? Nou zo.maar er schijnt in het verleden nogal eens misbruik van te zijn gemaakt
In omliggende landen kan je zonder een centje pijn verhuizen, zelfs in grote steden, er komt altijd wel wat vrij en het is altijd een komen en gaan. Dat daar in Nederland dit soort regeltjes voor gelden die ons gezamenlijk 1.5 miljard per jaar kosten is werkelijk te belachelijk voor woorden.
Zei ik trouwens 1.5 miljard? Sorry, dat zal voor 2012 4 miljard zijn door de capriolen van Erik Staal bij Vestia.
vogels schreef:Niks anders dus dan wat jij nu gaat doen. Hoe verpest ik de sociale woningmarkt? Nou zo.maar er schijnt in het verleden nogal eens misbruik van te zijn gemaakt
Jij zou zoiets vast niet doen toch?
Onzin, nu TS zijn vriendin in deze situatie zit, is het niet anders ze moet toch wonen.
Ieder mens zou in deze situatie zo handelen.
Ben ik wel met je eens, is alleen jammer dat ik van Linoge geen advies kan geven omdat ik niet in deze tijd leef. Ik zou toch zweren dat het 2012 was, maar ja, kennelijk 1912ciske schreef:vogels schreef:Niks anders dus dan wat jij nu gaat doen. Hoe verpest ik de sociale woningmarkt? Nou zo.maar er schijnt in het verleden nogal eens misbruik van te zijn gemaakt
Jij zou zoiets vast niet doen toch?
Onzin, nu TS zijn vriendin in deze situatie zit, is het niet anders ze moet toch wonen.
Ieder mens zou in deze situatie zo handelen.
-
@vogels
maar laten we eerlijk zijn en ik ben er ook niet voor,voor dit soort dingen,.
maar het is tegenwoordig wel in nederland zo dat je dan dus gewoon op straat staat?en dan?
niet iedereen heeft fam of vrienden waar je terecht kan,
en dan nog ,ik zit er ook niet op te wachten dat mijn vriendin hier een jaar of 2 komt wonen tot ze een huisje heeft(bv he)...
wat moet dat moet...maar snap je?
maar het is tegenwoordig wel in nederland zo dat je dan dus gewoon op straat staat?en dan?
en dan nog ,ik zit er ook niet op te wachten dat mijn vriendin hier een jaar of 2 komt wonen tot ze een huisje heeft(bv he)...
rozemarijntje schreef:@vogels
Precies, maar Vogels gaat liever op straat wonen dan iets te doen wat "tegen de regeltjes is".
-
Onzin, ik spreek uit eigen ervaring. Veel is in Nederland goed geregeld op een manier waar andere landen een voorbeeld aan kunnen nemen, maar volkshuistvesting niet.vogels schreef:Het gras bij de buren is altijd groener.In omliggende landen kan je zonder een centje pijn verhuizen, zelfs in grote steden, er komt altijd wel wat vrij en het is altijd een komen en gaan.
Vanmorgen in de krant, zal trachten het kort te houden: vader crimineel, opgepakt, zit nog; zoon verdacht maar bij gebrek aan bewijs vrijgelaten. Zoon wordt bedreigd door omgeving: binnen een dag had de woningbouw een huis voor hem. Hoezo, hoe verpest ik de woningmarkt. Door crimineel te worden, of in ieder geval verdacht?.vogels schreef:Niks anders dus dan wat jij nu gaat doen. Hoe verpest ik de sociale woningmarkt? Nou zo.maar er schijnt in het verleden nogal eens misbruik van te zijn gemaakt
-
Van: Directie Woningcorporatie Onder Dak
Aan: Regionate kantoorhoofden
Betreffende: Nieuwe procedures
Beste allemaal,
Gezien de nieuwste wetgeving en en convenanten met de gemeenten de volgende aandachtspunten:
1. Mensen maken misbruik van de samenwoonregeling. Wie wil samenwonen moet daarom wekelijks een gebruikt condoom inleveren in een steriele zak, opdat we kunnen nagaan dat er wel degelijk een liefdesrelatie is. Het condoom zal door het NFI worden onderzocht op spermasporen, vaginaal epiteel, het DNA hierin, en vervormingen in het rubber die duiden op een coitus.
2. Voortaan worden nieuwkomers in het geheel niet meer toegelaten. Reden is bezorgdheid bij de Gooise gemeenten over een toestroom van Sjonnie's en Anita's. Dat betreft ook Hassan's en Fatima's maar we mogen niet discrimineren dus zeggen we dat niet openlijk.
3. Om onze schade van Erik Staal alsmede de extra kosten van het NFI te kunnen betalen moeten we de huur verhogen. Alle huren gaan derhalve met terugwerkende kracht vanaf 2010 met 300 euro p.m. omhoog.
4. De nieuwe Wet-Spies is in werking getreden. Het idee hierachter is dat bruto inkomen geen goede maatstaaf is en dat naar besteedbaar inkomen moet worden gekeken, alsmede buitengewone uitgaven. Op verzoek verstrekt de Belastingdienst een uittreksel van de belastingberekening van de huurder. Graag deze uittreksels opvragen, want volgens de wet-Spies moet iedereen met een besteedbaar inkomen boven de EUR 20,000 hiervan tenminste 50% aan huur spenderen. De verhoging komt boven op de in punt 4 genoemde 'Staal/NFI' verhoging.
5. We hebben grote hoeveelheden overtollige liquiditeiten. Graag deze investeren in renteswaps en opties. Het is niet nodig een financiele tussenpersoon te gebruiken, jullie zijn grote jongens en kunnen dat best zelf.
6. De salarissen van de Raad van Bestuur worden verhoogd naar 600,000 euro per jaar. De kantoorhoofden zullen 300,000 per jaar verdienen. Onze huurconsulenten worden gekort van 50,000 naar 30,000 per jaar, en ondersteunend personeel (fee eaters) van 35,000 naar 25,000. Bestuurders krijgen daarbij een Porsche van de zaak.
Jij snapt het weer helemaal. Het komt absoluut doordat de zoon crimineel is geworden of tenminste verdacht is. Heeft absoluut niets te maken met de zeer tolerante omgeving die hem bedreigt. Dat lsoten ze in 1912 wel een stuk beter op.tenormin schreef: Vanmorgen in de krant, zal trachten het kort te houden: vader crimineel, opgepakt, zit nog; zoon verdacht maar bij gebrek aan bewijs vrijgelaten. Zoon wordt bedreigd door omgeving: binnen een dag had de woningbouw een huis voor hem. Hoezo, hoe verpest ik de woningmarkt. Door crimineel te worden, of in ieder geval verdacht?.
Nee, jij begrijpt het niet. Het artikel dat ik aanhaal betekend dat er wel woningen zijn, maar dat ze die kennelijk liever gebruiken voor, vul zelf maar in, dan iemand die niets anders dan een verbroken relatie heeft en die wel in de kou laten staan, door al die regels etc. Hoop voor jou dat je niet oud word, of wel en dan net zo wordt bejegend als jij tegenover mij doet.Linoge schreef:Jij snapt het weer helemaal. Het komt absoluut doordat de zoon crimineel is geworden of tenminste verdacht is. Heeft absoluut niets te maken met de zeer tolerante omgeving die hem bedreigt. Dat lsoten ze in 1912 wel een stuk beter op.tenormin schreef: Vanmorgen in de krant, zal trachten het kort te houden: vader crimineel, opgepakt, zit nog; zoon verdacht maar bij gebrek aan bewijs vrijgelaten. Zoon wordt bedreigd door omgeving: binnen een dag had de woningbouw een huis voor hem. Hoezo, hoe verpest ik de woningmarkt. Door crimineel te worden, of in ieder geval verdacht?.
Klopt er zijn wel woningen, maar dat is voor noodoplossingen , wat zou je zeggen als het huis van iemand in de fik vliegt? Die mensen moeten dan ook een huis hebben, daar zijn de woningen voor die ze achter de hand hebben.. Het artikel dat ik aanhaal betekend dat er wel woningen zijn