Wij krijgen geen huurkorting, maar 2 andere huurders in onze straat wel, terwijl onze situatie gelijk is.
Ik huur een huis in de vrije sector. Omdat er sprake is van veel leegstand in mijn wijk (7 huizen van de 20 bij mij in de straat), heeft de verhuurder een actie bedacht dat nieuwe huurders 1 jaar een huurkorting krijgen per maand van +/- 200 euro.
Wij hebben in maart een e-mail gestuurd aan de verhuurder met het verzoek om ook in aanmerking te komen voor deze huurkorting. Daarop kwam geen antwoord.
In juni hebben 2 andere huurders in onze straat een brief gestuurd met dezelfde strekking als de onze. Deze huurders hebben de huurkorting ook gekregen, mits ze wilden bijtekenen voor 1 jaar.
Wij kwamen daarachter en hebben nogmaals een brief gestuurd met ons verzoek. Het antwoord van de verhuurder is als volgt:
De verhuurder geeft dus aan dat wij niet in aanmerking komen voor deze korting, terwijl wij al eerder exact hetzelfde verzoek hebben gedaan.(..) Door de eigenaresse is bepaald om deze huurders tegemoet te komen met als voorwaarden dat zij een nieuwe huurovereenkomst voor 12 maanden afsloten. Twee huurders hebben besloten gebruik te maken van deze eenmalige actie. (..). De actie voor de zittende huurders was zoals eerder aangegeven eenmalig van aard. De eigenaresse heeft hierin het laatste oordeel. Helaas kunnen wij u verzoek om ook in aanmerking te komen voor een huurkorting dan ook niet honoreren. (..)
De hamvraag: mogen zij dat zo maar doen of is hier b.v. sprake van ongelijke behandeling?