LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurorganisatie wil ombouwkasten niet leveren.
Huurorganisatie wil ombouwkasten niet leveren.
Wij mogen bij de huurorganisatie een nieuwe keuken uitzoeken. En willen eigenlijk onze eigen apparatuur plaatsen i.p.v. te huren, omdat dit gewoon veel voordeliger is. Maar nu willen zij niet de ombouwkasten leveren. Dit doen ze dus bewust.
Heeft iemand enig idee voor hoelang je vast zit, als je zegt dat je de koelkast, oven, etc wilt huren? Zodat je het vervolgens bijv. na een jaar opzegt en dan wel de ombouwkasten hebt.
Of dat er nog andere mogelijkheden zijn, zonder gelijk de keuken door een andere firma hoeven te laten plaatsen?
Heeft iemand enig idee voor hoelang je vast zit, als je zegt dat je de koelkast, oven, etc wilt huren? Zodat je het vervolgens bijv. na een jaar opzegt en dan wel de ombouwkasten hebt.
Of dat er nog andere mogelijkheden zijn, zonder gelijk de keuken door een andere firma hoeven te laten plaatsen?
Re: Huurorganisatie wil ombouwkasten niet leveren.
Denk dat je niet voor een jaar keuken apparatuur kunt huren bij de verhuurder, de prijs zal vermoedelijk ook meestijgen bij jaarlijkese huurverhoging.
Kun je die extra kasten niet rechtstreeks bij de keukenfabriek kopen? Zo heb ik dat ook gedaan...
-
Praten we hier over sociale huur of huur in de vrije sector?
@Bosjesman
Zeg maar dat je de gewone kasten laat leveren en vervolgens zelf los andere deurtjes besteld? Ik moet eigenlijk wel gewoon de onder kasten standaard meelaten komen, anders willen ze waarschijnlijk ook alleen maar het blad tot de lengte van de kasten afleveren.
@witte angora
Vrije sector
Zeg maar dat je de gewone kasten laat leveren en vervolgens zelf los andere deurtjes besteld? Ik moet eigenlijk wel gewoon de onder kasten standaard meelaten komen, anders willen ze waarschijnlijk ook alleen maar het blad tot de lengte van de kasten afleveren.
@witte angora
Vrije sector
Ik heb dit reeds aangegeven, maar mij werd verteld dat dit het beleid is om niet (of nietmeer) te doen. Geen apparatuur huren, dan leveren wij geen ombouwkasten.vogels schreef:Tegen bijbetaling van het verschil, kun je een langer blad laten leveren + extra bijbetalen voor de ombouwkasten + extra meerwerkkosten, zo heb ik het zelf ook gedaan. Was geen enkel probleem, heb zelfs achteraf niets extra hoeven te betalen voor het meerwerk.anders willen ze waarschijnlijk ook alleen maar het blad tot de lengte van de kasten afleveren.
Verhuurders zijn idd nniet zo happig op leveren apparatuur, zijn ze namelijkk onderhoudsplichtig...
Proberen rechtstreeks met keukenfirma te regelen, gaat vast wel goed, is nl. commercieelm bedrijf, willen gewoon verkopen...
Proberen rechtstreeks met keukenfirma te regelen, gaat vast wel goed, is nl. commercieelm bedrijf, willen gewoon verkopen...
-
Hoe het in de vrije sector werkt weet ik niet, maar in de sociale huursector gaat het vaak als volgt:Ik heb dit reeds aangegeven, maar mij werd verteld dat dit het beleid is om niet (of nietmeer) te doen. Geen apparatuur huren, dan leveren wij geen ombouwkasten.
Je mag op eigen kosten een andere keuken in de woning plaatsen, ook met inbouwapparatuur, maar de kasten moeten van een bepaald merk zijn. Dit in verband met het onderhoud als de verhuurder gaat verhuizen. Als alle woningen keukens van één en hetzelfde merk hebben, is het voor de woningbouw makkelijker om nieuwe deuren en dat soort dingen te bestellen.
Ik kan me voorstellen dat in de vrije sector iets dergelijks ook gebeurd, dat er beperkingen worden gesteld omwille van het toekomstige onderhoud.
Klopt zelf ook een andere keuken laten plaatsen rest waarde afgekocht.
Extra kastje en iets langer werkblad erbij, extra s een kleine huurverhoging, plaatsen geen extra kosten.
Extra kastje en iets langer werkblad erbij, extra s een kleine huurverhoging, plaatsen geen extra kosten.