LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurplannen regeerakkoord

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Marissa1

Huurplannen regeerakkoord

Ongelezen bericht door Marissa1 »

Als de huurverhoging inkomensafhankelijk wordt, hebben wij een probleem. Met thuiswonende kinderen die een bijbaantje hebben komen we over de grens van 43000 euro heen, dus extra huurverhoging. En dat heeft een blijvend effect op de huur, ook als ze over een paar jaar op zichzelf gaan wonen!

Moet ik ze nu de deur uit schoppen of ontslag laten nemen? :wink:

ronald g

Re: Huurplannen regeerakkoord

Ongelezen bericht door ronald g »

Plannen Marissa plannen. Of die piep regering er komt durf ik te betwijfelen. Je nu al zorgen maken over iets wat nog niet vast staat bezorgd je enkel maar hoofdpijn.

trudy81

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

nee hoor, in het regeer accoord staat duidelijk dat u een nieuw peiljaar mag aanvragen. Dus als de kinderen eenmaal weg zijn dan mag u gewoon een ander peiljaar aanvragen en dus weer omlaag gaan.

Trudy

Marissa1

Hoi Trudy,

Dat zou mooi zijn, maar ik kan het in het regeerakkoord niet terugvinden (het is hier te bekijken). Waar heb je dat gelezen?

trudy81

Hai,

ik meende dat gelezen te hebben in de wet betreffende peiljaren en betalingsvoorwaarden gesubsidieerde woonvormen. Maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen.

Daarbij is het altijd zo (en dat is niet veranderd) dat een verandering van situatie (dus ook een verandering van huishouden) een verandering van peiljaar ten gevolge heeft. Dus ook al staat het er niet expliciet is het toch zo, het mag niet om dus een situationeel financieel gevolg door te berekenen. Het staat er dus niet bij in het (concept) akkoord maar dat is altijd zo.

Trudy

Marissa1

Hoi Trudy,

Het zou me verbazen als een eenmaal doorgevoerde huurstijging weer ongedaan gemaakt wordt. Hooguit worden de opvolgende verhogingen weer inflatievolgend. Tenzij ons huis dan de liberalisatiegrens al voorbij is...

Maar we zullen zien wat het wordt!

trudy81

Hai,

oh nee, ik bedoelde ook niet dat de overheid dat vanzelf ging doen of zo, ik bedoelde alleen dat het wettelijk zo geregeld is.

Trudy

GloriusWorld

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Je kinderen wat meer kostgeld laten betalen kan ook optie zijn, het is onnodig om alle rekeningen door de ouders te laten betalen en de kinderen die inkomen hebben daar alleen maar van te laten profiteren zonder kost en inwoning te betalen ;-)
Leuk hoor al die bijbaantjes, ik gun het de kinderen van harte, maar ik zie vaak dat de ouders geen kostgeld durven te vragen. Hoe klein het bedrag ook is van de bijbaantjes, daar kan de ouders evt een kleine kostgeld vergoeding voor vragen,..
Hoe meer inkomen ze met de bijbaantjes hebben, hoe hoger het kostgeld kan worden ;-) Zo leren ze meteen dat ze in de toekomst ook huur etc moeten betalen en niet afhankelijk zijn van pa en ma.
Maar dit word dan heel ander topic vrees ik.

Gesloten