LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huurplannen van de baan? NEE ! STOP DEKKER
Huurplannen van de baan? NEE ! STOP DEKKER
Als je oppervlakkig het nieuws volgt lijken de plannen om huurders vogelvrij te verklaren van de baan. Maar: dat is niet zo!
PvdA, GroenLinks, SP en andere partijen hebben nu het actiecomité STOP DEKKER in het leven geroepen. Ben je ook bezorgd om je toekomst als huurder? Doe dan mee met de actie!
Het CDA en minister Dekker hebben een politiek spelletje gespeeld dat de indruk heeft gewekt dat het Plan Dekker van de baan was of in ieder geval fors afgezwakt. Dit is echter niet waar! Het enige verschil met het oorspronkelijke plan is dat woningen waar de huur geheel vrij van gegeven zou worden toch een maximale huur krijgen. Deze maximale huur is echter zo hoog dat deze ‘afzwakking’ waarschijnlijk geen enkel verschil maakt. Alle andere onderdelen van het plan Dekker gaan gewoon door. Tot nu toe lijkt het CDA de nieuwe plannen voor zoete koek te slikken.
Ga naar www.stopdekker.nl en bestel gratis de actieposters en hang ze op bij jezelf en geef ze aan je buren! Nu kunnen we nog iets doen, straks niet meer.
WWW.STOPDEKKER.NL
PvdA, GroenLinks, SP en andere partijen hebben nu het actiecomité STOP DEKKER in het leven geroepen. Ben je ook bezorgd om je toekomst als huurder? Doe dan mee met de actie!
Het CDA en minister Dekker hebben een politiek spelletje gespeeld dat de indruk heeft gewekt dat het Plan Dekker van de baan was of in ieder geval fors afgezwakt. Dit is echter niet waar! Het enige verschil met het oorspronkelijke plan is dat woningen waar de huur geheel vrij van gegeven zou worden toch een maximale huur krijgen. Deze maximale huur is echter zo hoog dat deze ‘afzwakking’ waarschijnlijk geen enkel verschil maakt. Alle andere onderdelen van het plan Dekker gaan gewoon door. Tot nu toe lijkt het CDA de nieuwe plannen voor zoete koek te slikken.
Ga naar www.stopdekker.nl en bestel gratis de actieposters en hang ze op bij jezelf en geef ze aan je buren! Nu kunnen we nog iets doen, straks niet meer.
WWW.STOPDEKKER.NL
Re: Huurplannen van de baan? NEE ! STOP DEKKER
Misschien hebben mensen nu hun les geleerd en de volgende keer pvda stemmen ipv corrupte rijkeluis partijen zoals de LPF, CDA en ander gespuis.
Ze hebben jullie zand in de ogen gestrooid met onderwerpen die elke partij wel kon behandelen.
Hoop dat nu mensen die het voelen in hun welzijn, zorg, beurs, werk, economie de volgende keer op de pvda stemmen en weg met deze corrupte figuren.
Ze hebben jullie zand in de ogen gestrooid met onderwerpen die elke partij wel kon behandelen.
Hoop dat nu mensen die het voelen in hun welzijn, zorg, beurs, werk, economie de volgende keer op de pvda stemmen en weg met deze corrupte figuren.
Als je ontevreden bent over het beleid, dan moet je dit het CDA laten weten. Hun achterban moet weten dat zij dit niet pikken. Dat is de enige manier om de plannen van Dekker tegen te houden!
www.cda.nl /forum
Boos of ongerust over de plannen van minister Dekker? Laat dat weten aan de kamerleden van de regeringspartijen en vraag hen het plan van Dekker niet te steunen.
Schrijf, mail naar:
CDA Tweede Kamerfractie
Bas Jan van Bochove
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
[email protected]
VDD Tweede Kamerfractie
Pieter Hofstra
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
[email protected]
D66 Tweede Kamerfractie
Fatma Koser-Kaya
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
[email protected]
www.cda.nl /forum
Boos of ongerust over de plannen van minister Dekker? Laat dat weten aan de kamerleden van de regeringspartijen en vraag hen het plan van Dekker niet te steunen.
Schrijf, mail naar:
CDA Tweede Kamerfractie
Bas Jan van Bochove
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
[email protected]
VDD Tweede Kamerfractie
Pieter Hofstra
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
[email protected]
D66 Tweede Kamerfractie
Fatma Koser-Kaya
Postbus 20018
2500 EA Den Haag
[email protected]
Geplaatst op 14 Feb 2005 18:54 door krroiss
--------------------------------------------------------------------------------
Als je ontevreden bent over het beleid, dan moet je dit het CDA laten weten. Hun achterban moet weten dat zij dit niet pikken. Dat is de enige manier om de plannen van Dekker tegen te houden!
www.cda.nl /forum
Hahahaha.... probeer maar eens iets tegen het CDA te zetten op het forum, dat komt er NIET OP.... vrij Nederland, hahahah........
--------------------------------------------------------------------------------
www.cda.nl /forum
Hahahaha.... probeer maar eens iets tegen het CDA te zetten op het forum, dat komt er NIET OP.... vrij Nederland, hahahah........
Van de site van de huurdersvereniging amsterdam
Minister Dekker (VROM) heeft vorige week nieuwe voorstellen gepresenteerd voor het huurbeleid. De minister stelt nu voor de huurwoningen in Nederland in drie categorieën in te delen.
1. Driekwart behoudt de huidige maximale huurprijs. Dat geldt voor huurhuizen met een geschatte verkoopwaarde (WOZ-waarde) onder de 115.000 euro .
2. Circa een half miljoen huurwoningen met een WOZ-waarde tussen de 115.000 en 150.000 euro krijgt een nieuwe maximale huur afhankelijk de WOZ. De maximale huur ligt dan tussen de € 600,- en € 750,- (5,4% van WOZ-waarde uit 1999).
3. Bij 125.000 betaalbare huurwoningen met een WOZ waarde boven de 150.000 euro bestaat geen maximum en wordt de huurprijs bepaald door de vrije markt.
Voor de zittende huurders van deze woningen geldt een overgangsperiode tot en met 2009. Voor huursubsidieontvangers in de laatste twee categorieen gelden de huurverhogingen uit het gereguleerde gebied.
Deze veranderingen zouden in moeten gaan op 1 juli 2006 en zijn daarna niet terug te draaien. Als de maximale huur van een half miljoen huurwoningen in 2006 verdubbeld, dan schieten huurders niets meer op met uitstel van de beslissing over liberalisatie tot 2008.
Absurd blijft ook het onveranderde voorstel dat verhuurders de kosten voor de huursubsidie van de huurders met de laagste inkomens gaan betalen. Dit wordt door de extra huurverhogingen in rekening gebracht bij de andere huurders. Dit betekent dat alleen huurders bijdrage aan de huursubsidie. De plannen van Dekker raken zo niet alleen honderdduizenden huurders rechtstreeks, maar ondergraven ook de solidariteit.
De kamerbehandeling is 3 maart. Tot die tijd zal er actie gevoerd moeten blijven worden.
meer info:
www.stopdekker.nl
www.steunpuntwonen.nl/ha
www.woonbond.nl
www.pvda.amsterdam.nl
www.stafdepla.nl
www.amsterdam.sp.nl
www.groenlinks.amsterdam.nl
Minister Dekker (VROM) heeft vorige week nieuwe voorstellen gepresenteerd voor het huurbeleid. De minister stelt nu voor de huurwoningen in Nederland in drie categorieën in te delen.
1. Driekwart behoudt de huidige maximale huurprijs. Dat geldt voor huurhuizen met een geschatte verkoopwaarde (WOZ-waarde) onder de 115.000 euro .
2. Circa een half miljoen huurwoningen met een WOZ-waarde tussen de 115.000 en 150.000 euro krijgt een nieuwe maximale huur afhankelijk de WOZ. De maximale huur ligt dan tussen de € 600,- en € 750,- (5,4% van WOZ-waarde uit 1999).
3. Bij 125.000 betaalbare huurwoningen met een WOZ waarde boven de 150.000 euro bestaat geen maximum en wordt de huurprijs bepaald door de vrije markt.
Voor de zittende huurders van deze woningen geldt een overgangsperiode tot en met 2009. Voor huursubsidieontvangers in de laatste twee categorieen gelden de huurverhogingen uit het gereguleerde gebied.
Deze veranderingen zouden in moeten gaan op 1 juli 2006 en zijn daarna niet terug te draaien. Als de maximale huur van een half miljoen huurwoningen in 2006 verdubbeld, dan schieten huurders niets meer op met uitstel van de beslissing over liberalisatie tot 2008.
Absurd blijft ook het onveranderde voorstel dat verhuurders de kosten voor de huursubsidie van de huurders met de laagste inkomens gaan betalen. Dit wordt door de extra huurverhogingen in rekening gebracht bij de andere huurders. Dit betekent dat alleen huurders bijdrage aan de huursubsidie. De plannen van Dekker raken zo niet alleen honderdduizenden huurders rechtstreeks, maar ondergraven ook de solidariteit.
De kamerbehandeling is 3 maart. Tot die tijd zal er actie gevoerd moeten blijven worden.
meer info:
www.stopdekker.nl
www.steunpuntwonen.nl/ha
www.woonbond.nl
www.pvda.amsterdam.nl
www.stafdepla.nl
www.amsterdam.sp.nl
www.groenlinks.amsterdam.nl
Op de website van de Vereniging Eigen Huis kun je een indicatie krijgen van de nieuwe taxatie van je (huur)woning.
Zo kun je makkelijk en snel beoordelen of de nieuwe taxatie van de gemeente wel deugt:
http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigen ... oz2005.htm
Op de site van de Woonbond staat een standaard bezwaarschrift waarop je alleen maar bedragen hoeft in te vullen en hokjes aan te kruisen.
Zodra je de aanslag van de gemeente hebt ontvangen:
uitprinten, invullen en opsturen die hap!
Is 5 minuten werk en kan je veel geld besparen!
www.woonbond.nl
Zo kun je makkelijk en snel beoordelen of de nieuwe taxatie van de gemeente wel deugt:
http://www.eigenhuis.nl/VerenigingEigen ... oz2005.htm
Op de site van de Woonbond staat een standaard bezwaarschrift waarop je alleen maar bedragen hoeft in te vullen en hokjes aan te kruisen.
Zodra je de aanslag van de gemeente hebt ontvangen:
uitprinten, invullen en opsturen die hap!
Is 5 minuten werk en kan je veel geld besparen!
www.woonbond.nl
Op 3 maart worden de huurplannen van minister Dekker in de Tweede Kamer behandeld. Huurders worden opgeroepen om actie te voeren tijdens deze Kamerbehandeling.
Dus op 3 maart staan we allemaal op het Binnenhof!
Mochten de plannen allemaal doorgaan dan wordt er al gesproken over een grote landelijke demonstratie ergens in juni. De Nederlandse huurders laten niet met zich spotten. (waarvan kunnen zij dat immers betalen? )
Dus op 3 maart staan we allemaal op het Binnenhof!
Mochten de plannen allemaal doorgaan dan wordt er al gesproken over een grote landelijke demonstratie ergens in juni. De Nederlandse huurders laten niet met zich spotten. (waarvan kunnen zij dat immers betalen? )
Het duizelt mij. dat verhaal over die huren... Wat ik wel begrijp is dat veel mensen zoals wij dus vanaf volgend jaar volledig de klos zijn! Want: toen mijn man en ik ons huis in 2000 huurden, heeft de verhuurder de prijs expres net een tientje boven de huursubsidiegrens gezet. En helaas verdien ik officieel ook net een klein beetje teveel om daarvoor in aanmerking te komen. Ik denk dat er heel veel mensen zo zitten, die dus net als wij de volle mep moeten ophoesten. We betalen nu €625 en ik vermoed dat de WOZ-waarde (we hebben de aanslag nog steeds niet binnen) is vastgesteld rond de 170.000. Wat een giller is voor een 25 jaar oude slecht gebouwde en door de verhuurder slecht onderhouden rijtjeshuis! Maar goed, helaas verdienen wij niet genoeg voor een hypotheek dus we moeten wel. Ik ben al bezig dingen uit te zoeken: onze huizen zijn sinds een jaartje in het bezit van de woningstichting, die precies dezelfde huizen, die op precies dezelfde tijd door dezelfde aannemer op dezelfde manier gebouwd zijn, die echter 1 straat verderop staan, voor 150 euro per maand minder verhuurt! Maar daar komen wij dus niet voor in aanmerking. Ik zie de bui dus al hangen: dat wordt betalen! Maar hoe verwacht de minister nou dat wij huurders dat gaan doen? Massaal verhuizen naar een koopwoning? Waarom dacht ze nou dat we huurden? Kopen is helemaal niet te betalen! Dit gaat er gewoon weer voor zorgen dat een heleboel mensen weer een stukje dichterbij de armoedegrens komen...
Beste Miepje,
Volgens mij maakt het voor jullie niet veel uit: je woont NU al in een huis waarvan de huur geliberaliseerd is, en in die categorie blijf je zitten. Dus hoezo "dat wordt betalen"? Je betaalt nu ook al, het wordt voor jou niet erger.
Dat er mensen een straat verderop flink minder betalen omdat de woningbouwvereniging daar gebouwd heeft, tja. De woningbouwverenigingen zijn in het verleden enorm volgedouwd met subsidie, en de zittende huurders betalen dus eigenlijk een "gesubsidieerde" huur (en worden ook nog met huursubsidie geknuffeld).
Wat is er nu eigenlijk oneerlijk?
Volgens mij maakt het voor jullie niet veel uit: je woont NU al in een huis waarvan de huur geliberaliseerd is, en in die categorie blijf je zitten. Dus hoezo "dat wordt betalen"? Je betaalt nu ook al, het wordt voor jou niet erger.
Dat er mensen een straat verderop flink minder betalen omdat de woningbouwvereniging daar gebouwd heeft, tja. De woningbouwverenigingen zijn in het verleden enorm volgedouwd met subsidie, en de zittende huurders betalen dus eigenlijk een "gesubsidieerde" huur (en worden ook nog met huursubsidie geknuffeld).
Wat is er nu eigenlijk oneerlijk?
Hoi Gast! Ik denk dat het wel degelijk uit gaat maken. De huizen waarin wij wonen hebben volgens de gemeente een WOZ-waarde van meer dan 150.000, dus als de plannen doorgaan, worden de huren volledig vrijgegeven. En ik denk dus dat de huur voor ons huis heel sterk gaat stijgen. We betalen nu al 625 euro en dat is net op te brengen. Maar wat als dat 700 of zelfs 800 of 900 euro wordt? Het geld zal toch ergens vandaan moeten komen? Ik ben dit jaar al meer gaan werken (ik werkte 32 uur, nu 36, en langer kan niet in mijn soort werk) om de gestegen lasten op te kunnen brengen...
Waarom denk je dat het zoveel gaat worden? Is dat ergens op gebaseerd, of verzin je zomaar wat. Niet om flauw te doen, maar als je eerst zegt hoe je er aan komt dan kunnen we serieus reageren.Maar wat als dat 700 of zelfs 800 of 900 euro wordt?
Uitleg over de dramatiek van de plannen kun je vinden op www.stopdekker.nl en www.woonbond.nl . Daar valt verder weinig aan toe te voegen
Ook het NOS Journaal van 20 uur had er gisteren nota bene een uitgebreide reportage over. Lijkt me toch een indicatie dat dit plan nieuws is
Huurder, gaat u maar rustig slapen, minister Dekker houdt de wacht
Ook het NOS Journaal van 20 uur had er gisteren nota bene een uitgebreide reportage over. Lijkt me toch een indicatie dat dit plan nieuws is
Huurder, gaat u maar rustig slapen, minister Dekker houdt de wacht
Zet je maar schrap: de plannen van de minister gaan door! Ze heeft 8 maart groen licht gekregen van de Tweede Kamer in het (voorlopig) laatste huurdebat.
En wie is er weer de klos??? Hardwerkende Jan!!!
Volgens mij hebben die bijstandsmoeders tegenwoordig meer te besteden dan ik! Compensatie hier, compensatie daar, die zogenoemde minima fietst overal doorheen. Maar ik (en vele mensen met mij uit de middenmoot) mogen weer het volle pond betalen!
Volgens mij hebben die bijstandsmoeders tegenwoordig meer te besteden dan ik! Compensatie hier, compensatie daar, die zogenoemde minima fietst overal doorheen. Maar ik (en vele mensen met mij uit de middenmoot) mogen weer het volle pond betalen!
die stomme mevrouw van een dekker zou het liefst nederland platwalsen en vol bouwen
de huurverhogingen zijn onacceptabel zolang er een loonstop is
de huren zouden 1/4 e van je inkomen te zijn maar ik ken al mensen die 1/2 e van hun inkomen aan huur kwijt zijn walgelijk gewoon
en die woningzoekenden moeten niet net doen alsof ze op straat wonen en uit vuilnisbakken moeten eten
belacheleijk er is geld zat voor alleenstaande ouders die moeten ontzien worden dat heet medeleven
ben zellf getrouwd maar moet er niet aan denken dat alleenstaande ouders nog meer gekort worden
de huurverhogingen zijn onacceptabel zolang er een loonstop is
de huren zouden 1/4 e van je inkomen te zijn maar ik ken al mensen die 1/2 e van hun inkomen aan huur kwijt zijn walgelijk gewoon
en die woningzoekenden moeten niet net doen alsof ze op straat wonen en uit vuilnisbakken moeten eten
belacheleijk er is geld zat voor alleenstaande ouders die moeten ontzien worden dat heet medeleven
ben zellf getrouwd maar moet er niet aan denken dat alleenstaande ouders nog meer gekort worden
Nog even voor de Gast van 22-2 20.22 uur: ik denk dat de huur van mijn huis ernstig gaat stijgen, omdat de verhuurder natuurlijk geld ruikt! Mijn huis is eigendom van een woningbouwvereniging; ze bezitten ook de woningen een straat verderop, die precies hetzelfde zijn, maar waar ze maar 425 euro huur voor mogen vragen omdat dat sociale huurwoningen zijn... Je denkt toch zeker niet dat zo'n woningbouwvereniging denkt: 'laat ik de huur maar niet verhogen' als de minister het toestaat? En nee, ik kan niet naar een sociale huurwoning want ik verdien helaas net een paar tientjes teveel! Een huis kopen is ook geen alternatief want met mijn inkomen krijg ik zo weinig hypotheek, daar kan je niet eens een garage meer voor kopen...
En ik ben dus niet de enige die met dit probleem zit! Ik hou m'n hart vast want ik zie het gebeuren dat ik over een paar jaar ernstig in de financiële problemen ga komen. Ik kan al nergens meer op bezuinigen nu...
En ik ben dus niet de enige die met dit probleem zit! Ik hou m'n hart vast want ik zie het gebeuren dat ik over een paar jaar ernstig in de financiële problemen ga komen. Ik kan al nergens meer op bezuinigen nu...