LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurprijs woning,

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Ulbe

Huurprijs woning,

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ongeveer 2 jaar terug zijn we in onze huidige huurwoning komen wonen,

Het was een uitgeleefde bende, maar dat hebben we weer opgeknapt, zodat er toch redelijk in te leven valt,

Nu las ik in de courant dat de plaatselijke Bouwvereniging een exact hetzelfde huis een paar huizen verderop in de straat weer aanbiedt daar de vorige bewoonster was overleden, het huis staat in hetzelfde woonblok als het huis van ons,

Echter de huurprijs is een tikje opgeschroefd..., 110 Euries in de maand erbij dan onze woning!, voor exact dezelfde woning en staat van onderhoudt ( bedroevend ), De woningen worden zeer waarschijnlijk binnen een tijdsbestek van 10 jaar gesloopt, dus grote uitgaven ga je niet snel meer doen in zo'n oud huis,

Mag een Bouwvereniging dit zomaar doen?, het is mijns inziens je reinste flessetrekkerij!, er is hier behoorlijk woningnood, dus de huizen worden zo wie zo wel verhuurd, zonde van het geld, hier in de buurt is bijna geen huis meer onder de € 450,- te krijgen!, en daarbij staan deze huizen over het algemeen in achterstandsbuurten!,

De Bouwvereniging lacht zich wezenloos over de hoge huurprijzen voor deze ouwe meuk!, :(

Vreemd dat de jonge beginnende stelletjes eerst in de achterbuurt moeten wonen tussen de wietkwekers en de houseliefhebbers die de muziek constant op 10 hebben staan!,

Een normaal huis is niet meer te doen voor een alleenstaande onder een modaal inkomensniveau, en dat binnen een paar jaar!,

Als iemand hier een antwoord op weet hoor ik het graag,

Alvast bedankt en vriendelijke groeten

Ulbe.

kanovaarder

Re: Huurprijs woning,

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Hoge huur/slechte kwaliteit.

Helaas is het toch beter om zo'n slecht huis toch te aanvaarden.
Maar met dit aanvaarden onstaat er de mogelijkheid om daarna die kwaliteit te laten toetsen door een huurcommissie die op basis van hun bevindingen ook een lagere huur kan vaststellen waaraan de verhuurder zich aan heeft te houden.

Ook kan men de verhuurder aanspreken op achterstallig onderhoud.
In dat geval moeten huurders wel vermijden dat zo'n verhuurder dit achterstallig onderhoud plotseling aan gaat pakken en dit renovatie gaat noemen.
Het verhelpen van achterstallig onderhoud mag niet tot een hogere huurprijs leiden, renovatie echter wel.

Tenslotte,
hetgeen u hier signaleert is niet bijzonder.
Ook hier tegenover mij zijn de huizen ruim 1/3-e duurder dan de woning waarin ik woon waarbij mijn huurwoning gerenoveerd is en meer comfort heeft gekregen dan die genoemde woningen.

Grootvader

kweenie

Re: Huurprijs woning,

Ongelezen bericht door kweenie »

Het is een bekend fenomeen dat de zelfde huizen voor verschillende prijzen worden verhuurd. Dit komt doordat de huurstijging als je ergens woont begrensd is, in de buurt van de inflatie, terwijl je voor de huurprijs van nieuwe huurders via de puntentabel etc. een huurprijs kunt betalen. Die kan dus flink hoger liggen dan de huur van de vorige huurders.

Zo komt het voor dat mensen die al een halve eeuw in het zelfde huis wonen voor een prikkie kunnen huren.

Als de huur voor nieuwe huurders te hoog is, dan kun je inderdaad naar de huurcommissie gaan.

Gesloten