in juni 2001 is mijn moeder overleden. zij heeft jaren huursubsidie gekregen. nu komt de verhuurder mer een rekening van 500 euro of wij die willen betalen mijn broers en zussen.
want mijn overleden moeder zou in 2001 te veel huursubsidie hebben gehad. mijn vraag is moeten wij dit betalen ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huursubsidie
Re: huursubsidie
Volgens mij wordt de huursubsidie verstrekt door het ministirie als er teveel is verstrekt aan huursverhoging wordt dit te veel verstrekt aan de verhuurder en die verrekend het met de maandelijkse huurprijs.
Echter is het wel zo dat je als huurder je huursverhoging aan moet vragen bij het ministerie en als er dus teveel zou zijn verstrekt wordt dit door het ministerie volgens mij direct bij de huurder terug gevorderd en niet via de verhuurder. Dit is tenminste mijn ervaring hiermee.
Echter is het wel zo dat je als huurder je huursverhoging aan moet vragen bij het ministerie en als er dus teveel zou zijn verstrekt wordt dit door het ministerie volgens mij direct bij de huurder terug gevorderd en niet via de verhuurder. Dit is tenminste mijn ervaring hiermee.
Alleen als je de ervenis geaccepteerd hebt; dan krijg je automatisch alle lusten , maar ook alle lasten en ben je dus hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden van de overledene.
bedankt voor jullie reactie
maar ik bedoel eigenlijk dat ze 3 jaar later er pas achter komen dat mijn moeder in 2001 te veel huursubsidie heeft gekregen.en ze is in juni 2001 overleden
maar ik bedoel eigenlijk dat ze 3 jaar later er pas achter komen dat mijn moeder in 2001 te veel huursubsidie heeft gekregen.en ze is in juni 2001 overleden
Ik denk dat je dan te maken hebt met ambtenaren (lekker laks)
Heb je al nagevraagd aan de verhuurder waarom ze er zo laat mee komen en ik zou eens navragen (ik weet alleen niet waar) of er een verjaaringstermijn opzit of een vervalregel bij b.v. overlijden.
Heb je al nagevraagd aan de verhuurder waarom ze er zo laat mee komen en ik zou eens navragen (ik weet alleen niet waar) of er een verjaaringstermijn opzit of een vervalregel bij b.v. overlijden.