LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huursubsidie & vangnetregeling bij overlijden

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Annemarie68

huursubsidie & vangnetregeling bij overlijden

Ongelezen bericht door Annemarie68 »

Mijn moeder heeft een probleem met vangnet/vrom naar aanleiding van het overlijden van mijn vader, nu ruim 2 jr. geleden. Haar inkomen daalde toen uiteraard aanzienlijk, ANW en mini-pensioen, net boven de afkoopgrens. Wij naar de gemeente, vangnet aangevraagd. Daar kregen als antwoord nee, want mijn moeder haar inkomen was GESTEGEN. Dat door het overlijden mijn vaders inkomen wegviel, ja da's dan jammer. Het VROM maakte toen de "fout" om huursubsidie te verstrekken over de laatste 6 maanden. Daar zijn ze later op teruggekomen en men wilde het geld terug. Het gaat wel om bijna 3.000 euro. Vangnet blijft bij de inkomensstijging. VROM zegt dat het vangnet vrij per gemeente geinterpreteerd mag worden. Met andere woorden, mijn moeder mag de rekening nu betalen.
Wij hebben een advocaat in de arm genomen, maar ik ben wel benieuwd over er nog meer mensen soortgelijke ervaringen hebben.
Ook als er via vangnet of VROM toch subsidie toegekend werd willen we dat graag weten.

Gast

Re: huursubsidie & vangnetregeling bij overlijden

Ongelezen bericht door Gast »

de huursubsidie die wordt verstrekt is een voorlopig bedrag. Pas als een definitieve beschikking onvangen is is het bedrag dus definitie. En dat kan wel een flink aantal maanden duren. Tot die tijd is het altijd even afwachten.

Bij huursubsidie en vangnet wordt alleen gekeken naar het inkomen wat o de eigen naam staat. Na het overlijden van een partner wordt het gehele inkomen misschien lager maar het inkomen wat op naam van de achterlijvened partner staat (meestal de vrouw) dus wat hoger.

Gesloten