LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huursverhoging
huursverhoging
Ik heb al 4 jaar geen huursverhoging gehad mag de huurder dit nu verhogen met 20% of alleen de jaarlijkse indexering van dit jaar van 1,1 procent zoals in 2007 is voorgeschreven door vrom.
-
Re: huursverhoging
Mag slechts met het indexpercentage mee omhoog gaan. Tenzij de verhuurder aannemelijk kan maken dat deze huursverhoging samenhangt met enerme geriefsverbetering. Maar dat laatste lijkt me sterk, dan had men je daarvan schriftelijk op de hoogte gesteld, en je was immers bij die werkzaamheden geweest. Indien er in het geheel geen geriefsverbetering is geweest, is 20 procent onredelijk.
Een verhoging van 20 procent zal geen enkele huurcomissie accepteren, dus ik zou er als ik jou was, zeker bezwaar tegen maken.
Een verhoging van 20 procent zal geen enkele huurcomissie accepteren, dus ik zou er als ik jou was, zeker bezwaar tegen maken.
ok maar wat mag wettelijk wel??
-
waarom heb je eigenlijk 4 jaar geen verhoging gehad?
geen idee vergeten door de huisbaas???
huur particulier
huur particulier
Als je huur geliberaliseerd is, dan mag de verhuurder volgens mij vragen wat hij wil.
maar moet daarbij wel rekening houden met de redelijkheid en de billijkheid. Op grond hiervan moet het huis dus nu een paleis zijn met wat het hiervoor was. Is dit niet het geval dan kan je zeker aandringen op matiging van de huurverhoging.
-
Er mag niet meer dan 1,1% gevraagd worden. En zelfs die 1,1% huurverhoging hoef je niet te betalen als de huur niet schriftelijk en tijdig wordt gespecificeerd/verantwoord aan de hand van het puntensysteem. Huurverhoging met terugwerkende kracht is niet mogelijk (mag niet).
Zie ook www.woonbond.nl
www.vrom.nl
Voor monumenten en huren boven de liberalisatiegrens gelden weer andere regelingen.
Zie ook www.woonbond.nl
www.vrom.nl
Voor monumenten en huren boven de liberalisatiegrens gelden weer andere regelingen.
1,1 % is voor de gewone huurwoningen (dus bij woningbouwverenigingen) en is niet van toepassing voor geliberaliseerde huurwoningen.
Ik ben ervanuit gegaan dat het hier niet om gewone huurwoningen gaat.
Zie je eigen link op de woonbondsite
Ik ben ervanuit gegaan dat het hier niet om gewone huurwoningen gaat.
Zie je eigen link op de woonbondsite