LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huurverhoging per 1 juli 201e3
huurverhoging per 1 juli 201e3
Tot op heden geen schriftelijk bericht ontvangen, dat mijn huur met 4% stijgt per 1 juli a.s. Is wel vermeld in een plaatselijke krant. Moet ik een huurverhoging per 1 juli ac cepteren, aangezien de schriftelijke melding uiterlijk 2 maanden voor het in werking treden van de verhoging, in bezit van de huurder moet zijn.
Re: huurverhoging per 1 juli 201e3
Ik heb het aan Google gevraagd: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oging.html
chris2 schreef:Tot op heden geen schriftelijk bericht ontvangen, dat mijn huur met 4% stijgt per 1 juli a.s. Is wel vermeld in een plaatselijke krant. Moet ik een huurverhoging per 1 juli ac cepteren, aangezien de schriftelijke melding uiterlijk 2 maanden voor het in werking treden van de verhoging, in bezit van de huurder moet zijn.
Dacht je dat je er onderuit komt? Sprookjes bestaan niet.
-
Mogelijk is er iets misgegaan met de3 post en heb je daarom nog niets ontvangen ?
In de link van de rijksoverheid die Jolijn opgaf staat er het volgende over :
Geen bezwaar en geen betaling
Als de huurder geen bezwaar indient tegen de voorgestelde huurverhoging, maar de huurverhoging ook niet betaalt, dan geldt de huurverhoging niet. Als de verhuurder de huurverhoging toch wil doorzetten, dan kan hij 2 dingen doen:
Als de verhuurder het huurverhogingsvoorstel al aangetekend naar de huurder heeft gezonden, kan de verhuurder direct de Huurcommissie vragen een uitspraak te doen over de huurverhoging. Dat kan binnen 6 weken na de voorgestelde ingangsdatum van de huurverhoging.
Als de verhuurder het huurverhogingsvoorstel níet aangetekend naar de huurder heeft gezonden, moet de verhuurder eerst een aangetekende herinneringsbrief naar de huurder sturen, de zogenoemde rappelbrief. Dit moet binnen 6 weken na de voorgestelde ingangsdatum van de huurverhoging. De verhuurder vermeldt in de rappelbrief dat hij geen bezwaarschrift heeft ontvangen en stuurt een kopie mee van het huurverhogingsvoorstel.
Als de huurder alsnog bezwaar wil maken tegen de huurverhoging, moet de huurder binnen 3 maanden na de voorgestelde ingangsdatum van de huurverhoging de Huurcommissie vragen om uitspraak te doen over de huurverhoging.
Als de huurder een rappelbrief heeft ontvangen en de Huurcommissie niet om een uitspraak vraagt, dan geldt de huurverhoging alsnog. De huurder moet de huurverhoging betalen.
In de link van de rijksoverheid die Jolijn opgaf staat er het volgende over :
Geen bezwaar en geen betaling
Als de huurder geen bezwaar indient tegen de voorgestelde huurverhoging, maar de huurverhoging ook niet betaalt, dan geldt de huurverhoging niet. Als de verhuurder de huurverhoging toch wil doorzetten, dan kan hij 2 dingen doen:
Als de verhuurder het huurverhogingsvoorstel al aangetekend naar de huurder heeft gezonden, kan de verhuurder direct de Huurcommissie vragen een uitspraak te doen over de huurverhoging. Dat kan binnen 6 weken na de voorgestelde ingangsdatum van de huurverhoging.
Als de verhuurder het huurverhogingsvoorstel níet aangetekend naar de huurder heeft gezonden, moet de verhuurder eerst een aangetekende herinneringsbrief naar de huurder sturen, de zogenoemde rappelbrief. Dit moet binnen 6 weken na de voorgestelde ingangsdatum van de huurverhoging. De verhuurder vermeldt in de rappelbrief dat hij geen bezwaarschrift heeft ontvangen en stuurt een kopie mee van het huurverhogingsvoorstel.
Als de huurder alsnog bezwaar wil maken tegen de huurverhoging, moet de huurder binnen 3 maanden na de voorgestelde ingangsdatum van de huurverhoging de Huurcommissie vragen om uitspraak te doen over de huurverhoging.
Als de huurder een rappelbrief heeft ontvangen en de Huurcommissie niet om een uitspraak vraagt, dan geldt de huurverhoging alsnog. De huurder moet de huurverhoging betalen.
-
Ik heb hem ook niet ontvangen. Ik betaal daarom de verhoging niet. Dat is je wettelijke recht. Minimaal 2 maanden vantevoren moet je de huurverhogin per post hebben ontvangen.
Dat moest dus zijn: uiterlijk 30 april voor de huurverhoging van 1 juli. Die betaal ik dus sowieso niet. Ik blijf het oude bedrag betalen. Komt de huurverhogingsbrief alsnog deze maand, dan betaal je hem vanaf 1 augustus. Je verhuurder kan hier niets tegen beginnen.
Zie http://www.woonbond.nl/nieuws/3140
Dat moest dus zijn: uiterlijk 30 april voor de huurverhoging van 1 juli. Die betaal ik dus sowieso niet. Ik blijf het oude bedrag betalen. Komt de huurverhogingsbrief alsnog deze maand, dan betaal je hem vanaf 1 augustus. Je verhuurder kan hier niets tegen beginnen.
Zie http://www.woonbond.nl/nieuws/3140
Hier precies op 30-4 2013 een briefje(door Rochdale zelf bezorgt, geen zegel of dag-stempel) gehad met waarin de 4% huurverhoging per 1 juli as in staat vermeld. Nog geen uitleg of berekening maar zo mag het kennelijk wel al is netjes anders.4% is trouwens een flinke verhoging.
Vrije huur sector.
trail46 schreef:Hier precies op 30-4 2013 een briefje(door Rochdale zelf bezorgt, geen zegel of dag-stempel) gehad met waarin de 4% huurverhoging per 1 juli as in staat vermeld. Nog geen uitleg of berekening maar zo mag het kennelijk wel al is netjes anders.4% is trouwens een flinke verhoging.
Hiier ook persoonlijk in de bus gestopt. Is inderdaad een aardige verhoging 4%.
krijg je dan ook een 4 % hogere huurtoeslag?ciske schreef:trail46 schreef:Hier precies op 30-4 2013 een briefje(door Rochdale zelf bezorgt, geen zegel of dag-stempel) gehad met waarin de 4% huurverhoging per 1 juli as in staat vermeld. Nog geen uitleg of berekening maar zo mag het kennelijk wel al is netjes anders.4% is trouwens een flinke verhoging.
Hiier ook persoonlijk in de bus gestopt. Is inderdaad een aardige verhoging 4%.
riddert schreef:krijg je dan ook een 4 % hogere huurtoeslag?
Ik heb geen huur toeslag.
-
Als je na 1 mei de huurverhoging hebt ontvangen en de verhuurder laat deze 1 juli ingaan, dan kun je dit formulier invullen en naar je verhuurder sturen (vraag om een ontvangstbevestiging of doe het aangetekend)
http://www.huurcommissie.nl/fileadmin/a ... s_2013.pdf
http://www.huurcommissie.nl/fileadmin/a ... s_2013.pdf