De berekening is verkeerd, daar is geen discussie over mogelijk. De woningbouwvereniging heeft zelf de fout toegegeven dat in alle advertenties een verkeer oppervlakte van de woonkamer is vermeld en dat bovendien de huurprijs foutief is berekend.witte angora schreef:Daarbij is het maar de vraag of die berekening echt zo verkeerd is. Het zou zomaar kunnen dat een aantal woningen (in ieder geval de woning waarop de plattegrond op gebaseerd is) die twee gangen niet heeft, omdat de muren uit zijn gebroken. Met name bij oudere woningen zie je dat er nogal eens hak- en breekwerk is geweest. Dan zou de woning die je nu hebt afgewezen een van degenen zijn geweest die nog in de oorspronkelijke staat is.
De woningen zijn pas 4 jaar oud, en van hak- en breekwerk is geen sprake.
Ik weet voldoende van de wijk af waar de woningen staan. Het gaat om appartementen die boven een winkelcentrum zijn. In de situatie zoals de woningen staan is het onmogelijk om na binnen te kijken bij een van de woningen.witte angora schreef:... Buurten bekeken, woningen langs gereden waar ik voor in aanmerking wil komen, plattegronden zijn er helaas niet, maar als een woning toevallig leeg staat zie je toch al een hoop. En dat is zo'n 80 kilometer hier vandaan...
Beetje sfeer proeven in het dorp, beetje babbelen met de mensen om er achter te komen hoe de buurt is, immers, als je de knoop doorhakt zit je er wel weer een tijdje, dan kun beter maar zoveel mogelijk informatie inwinnen om de kans op succes zo groot mogelijk te maken. En dingen die niet helemaal naar wens zijn, daar kan je je dan op instellen - of je maakt een andere keuze.
Bovendien ging ik er vanuit dat de woningbouwvereniging de juiste informatie publiceert en is het niet mijn taak dan wel onmogelijk om de juistheid te controleren.
Erg grappig, autocorrectie leeft soms zijn eigen leven.ruud_a schreef:Echter mag de woningbouwvereniging deze ruimtes niet als wateroppervlakte meenemen in de afmeting van de woonkamer.
ik heb zelf liever geen huis waar een sloot doorheen loopt
misschien als ik vissen of kikkers vangen leuk had gevonden