LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] illegaal stroom afgetapt

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Alphen

illegaal stroom afgetapt

Ongelezen bericht door Alphen »

Onze zoon heeft anderhalf jaar een appartement gehuurd van een particulier. Na een jaar kreeg hij de energieafrekening en moest 2200 euro bijbetalen. Na controle bleek dat de buren ruim 3 jaar lang illegaal van zijn meter hebben getapt. De huisbaas wist er van maar was het "vergeten" op het moment dat onze zoon tekende voor de huur. Omdat het op zijn naam staat moet mijn zoon betalen. De rekening is ondertussen opgelopen tot 2500 euro. Hij wilde aangifte doen bij politie, maar die namen ze niet op!! Een advocaat van onvermogen in de arm genomen, die kan niets voor hem doen!! Volgens ons moet toch echt de huisbaas de rekening betalen, zeker omdat hij er van wist. Wat kunnen wij nu nog doen???

bprosman

Re: illegaal stroom afgetapt

Ongelezen bericht door bprosman »

Politie is verplicht aangifte op te nemen. Stroom aftappen is een strafbaar feit.
Hierdoor is er natuurlijk GEEN garantie dat er iets met de aangifte gedaan wordt maar heb je wel iets richting de energieleverancier/netbeheerder.
Wat zeggen die trouwens ?
Zijn er foto's van ?

http://www.juridischloket.nl/vraagenant ... fault.aspx

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Alphen schreef:De huisbaas wist er van maar was het "vergeten" op het moment dat onze zoon tekende voor de huur.
Ik hoop dat je dat kunt bewijzen.

Alphen

Er zijn foto's gemaakt dat de provider de meter onklaar maakte. En er zijn meerdere mensen die hebben gehoord dat hij zei dat hij er van wist. Nu is het wel zo, als hij betaald heeft dan gaat de energieleveraar op onderzoek uit. Maar hij heeft een bijstandsuitkering dus kan het ook echt niet betalen, terwijl de huisbaas een paar eigen bedrijven heeft en het zo uit zijn achterzak kan halen. Ik vind het zo oneerlijk en wordt er zo verdrietig van

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Ik vraag me af, als de verhuurder "wist" dat er nog een verbruiker op de stroommeter was aangesloten of u dan kan spreken van "illegaal". Waarschijnlijk moet uw zoon deze verbruiker aanspreken en met hem tot een akkoord zien te komen. Dat uw zoon in de bijstand zit heeft niets met het feit te maken dat de stroom betaald dient te worden.

jantje7

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Zoon hoeft anders niet op te draaien , voor kosten van medehuurders!!

Alphen

De huurder is met de noorderzon vertrokken. Als ik er een naam bij had zocht ik hem persoonlijk op!!

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Alphen schreef:Na controle bleek dat de buren ruim 3 jaar lang illegaal van zijn meter hebben getapt.
Vreemd : Dan heeft uw zoon al twee jaar een fors hogere jaarafrekening gehad.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

crazyme schreef:
Alphen schreef:Na controle bleek dat de buren ruim 3 jaar lang illegaal van zijn meter hebben getapt.
Vreemd : Dan heeft uw zoon al twee jaar een fors hogere jaarafrekening gehad.
Nou, de zoon heeft er anderhalf jaar gewoond, dus die drie jaar daar zal dan ook een vorige bewoner de dupe over extra hoge kosten geworden zijn.

@Alphen: is die vorige bewoner te achterhalen? Misschien weet die persoon iets meer van/over de forse jaarafrekening?

GTR

Ongelezen bericht door GTR »

ik heb net even op het internet her en der wat van gelezen.

Stroom kost ongeveer 25cent netto. Dus 2200euro is dan 8800eenheden stroom. Met de vooropname zetten ze dit meestal op het formulier. En ook bij het aangaan van een stroom/gas overeenkomst, moet u het beginstand opgeven. Ik zou eerst even kijken of deze wel kloppen.

Ikzelf denk, dat als er een dikke kabel van uw zoon zijn meterkast, naar de buren gaat, hij weinig kan doen misschien. Maar is dit geen misdrijf dan? aftappen van een woning naar een andere zou een energieleverancier niet moeten toestaan. En ook hoort er volgens mij een wet te wezen die dit afkeurd/bestraf? Is echt gevaarlijk dit, want je hebt kabels met bepaalde dikte, die deze stroom horen te trekken, die warm worden etc.

Want dan moeten ze toch zijn buren ook over dit horen toch? dan kan uw zoon misschien ook zeggen van, ja je beging een misdrijf maar ik ga niet voor uw kosten opdraaien. Dus mocht u uw deel wel betalen, trek ik me in ieder geval terug, zonder u verder tot last te wezen?

GTR

Ongelezen bericht door GTR »

beste is denk ik persoonlijk dan: eerst onder protest een regeling met de energieleverancier treffen. Daarna naar een maatschappelijke medewerker zou ik dan gaan. Want politie en advocaat kunnen of willen niks doen las.

..huurder, dus de buur die illegaal stroom had afgetapt, is verdwenen begreep ik net..
Laatst gewijzigd door GTR op 21 nov 2013 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Begrijp ik dat Uw zoon nu elders woont en niet meer toegang tot deze woning heeft en nu pas de na betaling moet doen?
Vermoedelijk een wietplantage of zo met medeweten van de eigenaar.....
Als de Politie weigerde aangifte wegens fraude op te nemen gewoon legitimatie vragen om daarna een klant in te dienen.
Dan helpen ze je meestal wel meteen want daar houden ze niet van.

Alphen

Voor de duidelijkheid, zoon heeft zijn normale energierekening normaal maandelijks betaald, was ongeveer 75 euro pm. Dit hebben ze nadat de meter onklaar is gemaakt nogmaals gechecked en dat verbruik klopte. Hij heeft er anderhalf jaar gewoond dus bij de 1e afrekening kreeg hij die toeslag!! Het energiebedrijf heeft in 4 jaar daar geen meterstand opgenomen. Maar hij krijgt van niemand medewerking. De oude buren zijn inderdaad vertrokken en we krijgen geen naam helaas.
Wij weten het niet meer!!

Gesloten