LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inspectie na huuropzegging..

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
sandy76

Inspectie na huuropzegging..

Ongelezen bericht door sandy76 »

Hoi Hoi,

Ik heb een vraagje.
12 jaar geleden hebben wij een woning betrokken waar overal behalve de 2 kleine slaapkamers plavuizen lagen.
Wij hebben daar niks voor getekend of voor betaald.
Nu gaan wij verhuizen en moeten we waarschijnlijk van de woningbouw de plavuizen eruit breken.
Nu zie ik dat natuurlijk niet zitten omdat de woning over 3 jaar gesloopt gaat worden en er tijdelijke huurders in komen..

Weet iemand of ik daar tegenin kan gaan of dat ik geen poot heb om op te staan????

Groetjes Sandy

Bob Schurkjens

Re: Inspectie na huuropzegging..

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat hangt af van de opzichter van de verhuurder. Je bent nooit verplicht de opnamestaat te tekenen wanneer je dat wordt gevraagd. Als je het niet eens bent met verwijderen van de plazuizen: niet tekenen.

In de tussentijd heb je dan de tijd je bezwaar bij de verhuurder kenbaar te maken en kun je indien nodig deskundig advies inwinnen. Maar misschien is dat allemaal niet nodig en maakt de verhuurder geen bezwaar tegen de plavuizen.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Nu gaan wij verhuizen en moeten we waarschijnlijk van de woningbouw de plavuizen eruit breken.
first things first.

Ga eerst met WBV praten om hun standpunt helder te krijgen. Misschien mag je de plavuizen wel gewoon laten zitten

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Heb je daarover een brief gekregen? Hebben ze dat gezegd? Of weet je het op een andere manier?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou niets betalen en omdat sloop over 3 jaar is word dit tijdelijk verhuren dus matig onderhoud dus slopen onzin!

De nieuwe huurders zouden dus voor slechts 3 jaar veel geld in de vloer moeten steken na verwijderen dus onredelijk.
Omdat bij oplevering niets op papier stond is fout verhuurder.

Ik vermoed dat ze het standaard contract voor alle huurders gebruikte en dan krijg je deze onzin, dus protesteer en betaal zeker niets.

epdejong03

Ongelezen bericht door epdejong03 »

De woningbouw mag je verzoeken om de plavuizen te laten verwijderen. Op het moment dat je de woning accepteert (tekenen van het huurcontract) accepteer je de woning zoals die is. Met andere woorden je bent zelf verantwoordelijk om als de wbv er om vraagt de vloer te verwijderen.

Je mag echter wel de vloer ter overname aanbieden bij de nieuwe huurder, meestal gaan er studenten in als het officieel een sloopwoning wordt volgens de leegstandswet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

sandy76 schreef:Hoi Hoi,

Ik heb een vraagje.
12 jaar geleden hebben wij een woning betrokken waar overal behalve de 2 kleine slaapkamers plavuizen lagen.
Wij hebben daar niks voor getekend of voor betaald.
Nu zie ik dat natuurlijk niet zitten omdat de woning over 3 jaar gesloopt gaat worden en er tijdelijke huurders in komen..

Weet iemand of ik daar tegenin kan gaan of dat ik geen poot heb om op te staan????

Groetjes Sandy
Hoi Sandy je schreef: we moeten WAARSCHIJNLIJK de plavuizen eruit breken. Waarop baseer je dat? Is er al een opnamestaat gemaakt, of staat het in de algemene voorwaarden?

Mochten de opzichter moeilijk doen, probeer dan iets uit coulance-oogpunt te regelen. Na mijn scheiding kwam ik ook in een sloopwoning terecht, in de hele woning lag vloerbedekking, dat mochten de vorige bewoners kosteloos laten liggen, juist vanwege het feit dat de woningen tijdelijk onderverhuurd zouden worden. Het zou de tijdelijke huurders een hoop geld schelen, en de oude bewoners een hoop werk.

Ik moet er wel bij zeggen dat, toen ik de woning betrok, het volstrekt niet duidelijk was hoelang de woningen nog zouden blijven staan, dat werd uiteindelijk 1 1/2 jaar.

Toen ik na een jaar wegging zijn er andere mensen in komen wonen, maar ik heb toen ook geen probleem gehad.

Gesloten