Ik ben een jongeman van 25 jaar en ik zit in de Wajong. Mijn thuissituatie is voor een groot deel de oorzaak van mijn problemen, en daarom moet ik zo snel mogelijk hier weg en op mezelf gaan wonen.
Na lang zoeken (je loopt toch tegen een hoop discriminatie aan bij huurders (i.v.m. Wajong dus)) eindelijk een kamer gevonden. Huur die nu sinds begin oktober. Maar ik ben nog steeds niet verhuisd.
De kamer is nog steeds niet klaar, i.v.m. meerdere lekkages die nu nog steeds niet opgelost zijn. Nou heb ik zoiets van ik wacht wel tot het klaar is, want ik wil er nog steeds in, die kamer... ook omdat ik er natuurlijk al een hoop geld aan kwijt ben... maar vind ik het niet kloppen dat ik nu voor de maand oktober huur heb betaald terwijl de kamer gewoon nog niet klaar was.
Maar ik wil ook niet gelijk gaan zeuren bij de huisbaas van "ik wil m'n huur terug!", want dan wil hij me straks niet meer daar hebben ofzo en gaat hij moeilijk lopen doen. Wil niet gelijk het contact verzieken. En ik moet hier echt zo snel mogelijk weg wil ik ooit nog iets van mijn leven kunnen gaan maken.
Wat kan ik het beste doen??? Sta ik in mijn recht bij het terug willen van de huur? Al het contact met de huurbaas is overigens via de email verlopen dus ik heb 'bewijs'. Hoop dat jullie me kunnen helpen!
ps. Ben overigens tot nu toe heel beleefd en normaal geweest in het contact met de huisbaas. Maar hij heeft nu sinds donderdagavond al niet meer gereageerd...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kamer nog steeds niet klaar, huur terug?
-
Re: Kamer nog steeds niet klaar, huur terug?
In jouw geval : accepteer dat ongemak en vraag de huisbaas beleefd of hij die lekkage zsm wil verhelpen.
Je hebt misschien recht op wat financiele compensatie, maar je wil zelf geen risico open op een verkeerde start.
Jouw belang om te verhuizen is groter dan het ongemak van de tijdelijke lekkage schat ik in ?
Je hebt misschien recht op wat financiele compensatie, maar je wil zelf geen risico open op een verkeerde start.
Jouw belang om te verhuizen is groter dan het ongemak van de tijdelijke lekkage schat ik in ?
Dat hangt af van hoe erg het is. De kamer echt niet bewoonbaar is dan lijkt het mij dat je hier wel recht op heb. De verjaringstermijn is een aantal jaren dus je kunt dit later oppakken.IkWeetGeenBetereNaam schreef:Sta ik in mijn recht bij het terug willen van de huur?
-
volgens mij heeft ts nog geen gebruik kunnen maken van die kamer maar heeft wel voor afgelopen maand huur betaald
dus kan die altijd eens een gesprek aan gaan met de verhuurder over de reeds betaalde huur te compenseren met de komende maanden nadat de kamer lekvrij is opgeleverd
anders een via een van de forum genoten welke meer juridische achtergrond hebben een brief uit hun naam/bedrijfs naam laten opstellen dat hun jou daar in bij staan met raad en daad
mischien word dan opeens de lekkage snel gerepareerd en word de reeds betaalde maand als betaling gezien voor b.v. december
dus kan die altijd eens een gesprek aan gaan met de verhuurder over de reeds betaalde huur te compenseren met de komende maanden nadat de kamer lekvrij is opgeleverd
anders een via een van de forum genoten welke meer juridische achtergrond hebben een brief uit hun naam/bedrijfs naam laten opstellen dat hun jou daar in bij staan met raad en daad
mischien word dan opeens de lekkage snel gerepareerd en word de reeds betaalde maand als betaling gezien voor b.v. december
-
M.i. zijn er twee aandachtspunten:
1. TS wil de kamer z.s.m. betrekken
2. TS vraagt zich af hoe het met de huur zit.
Ik zou eerst het eerste punt aanpakken. Je wil die kamer in, dwing de verhuurder met een datum te komen. Je kan hem een aangetekende brief schrijven, heel vriendelijk, maar met het verzoek voor een bepaalde datum te reageren. Als dan geen reactie volgt kan je dreigen met opschorting van de huur.
TS wil niet meteen een conflict met de verhuurder, maar feit is wel dat hij al dik een maand huur betaalt zonder de kamer in te kunnen. Natuurlijk wil je geen slechte start maar aan de andere kant, als de verhuurder te kwade trouw is kan je beter gewoon ophouden geld te betalen. Ik vind het vreemd dat het zo lang moet duren voor TS in zijn kamer kan. Heeft TS al een sleutel gekregen? Als je niet eens toegang hebt tot de kamer kan er ook geen huurgenot zijn, dat is de huur niet verschuldigd, en zou ik als de sodemieter ophouden met betalen.
Het tweede punt betreffende de betaalde huur kan je wellicht achteraf regelen. Maar zorg eerst maar dat je ofwel die kamer inkan ofwel ophoudt met betalen en iets anders zoekt, want ik vind dit erg raar.
1. TS wil de kamer z.s.m. betrekken
2. TS vraagt zich af hoe het met de huur zit.
Ik zou eerst het eerste punt aanpakken. Je wil die kamer in, dwing de verhuurder met een datum te komen. Je kan hem een aangetekende brief schrijven, heel vriendelijk, maar met het verzoek voor een bepaalde datum te reageren. Als dan geen reactie volgt kan je dreigen met opschorting van de huur.
TS wil niet meteen een conflict met de verhuurder, maar feit is wel dat hij al dik een maand huur betaalt zonder de kamer in te kunnen. Natuurlijk wil je geen slechte start maar aan de andere kant, als de verhuurder te kwade trouw is kan je beter gewoon ophouden geld te betalen. Ik vind het vreemd dat het zo lang moet duren voor TS in zijn kamer kan. Heeft TS al een sleutel gekregen? Als je niet eens toegang hebt tot de kamer kan er ook geen huurgenot zijn, dat is de huur niet verschuldigd, en zou ik als de sodemieter ophouden met betalen.
Het tweede punt betreffende de betaalde huur kan je wellicht achteraf regelen. Maar zorg eerst maar dat je ofwel die kamer inkan ofwel ophoudt met betalen en iets anders zoekt, want ik vind dit erg raar.