beste allemaal,
laat ik bij het begin beginnen. Wij wonen in een rijtjes huis wat we huren van de woningbouw dat gebouwd is omstreeks 1930.
In ons huis zit een kelder in gebouwd waarvan de deur in de woonkamer uitkomt.
na een paar dagen dat we er woonde bleek dus dat er via de muren in De kelder het grondwater omhoog kwam. Zo erg dat je met je enkels in het water staat.
De kelder is in de 1 1/2 jaar dat we er wonen diverse malen leeggezogen en in gesmeerd met een bepaalde substantie waardoor het niet meer zou mogen.
Ik moet vreselijk zeuren bij de woningbouw of ze willen komen.
Mijn dochter van 17 maandjes heeft allemaal eczeem en uitslag, mijn man en ik hebben het beneden steeds benauwd.
Het lijkt me dat dat uit die kelder komt.
Nu ook hij staat vol met water, zoutvlokken en schimmel heel veel schimmel en ik heb weer gebeld naar de w.b. Zelf kan ik er niet tegen aan werken om hem schoon te houden.
Wat krijg je dan als antwoord -> mevrouwtje het is vakantie we hebben nie veel mense en u kent bes nog wel effe waghen toch.
dat antwoord is ten eerste walgelijk en nu is mijn vraag kan je van dit euvel in huis last krijgen van je gezondheid ( vooral maak ik me zorgen om mijn dochtertje), maar bovenal De woningbouw is dat toch verplicht om te maken of niet?
Ik hoop dat iemand van u weet of ze hier toe verplicht zijn, naar mijn idee wel, maar ze houden zich heel erg afzijdig.
Alvast bedankt voor de reactie's
met vriendelijke groeten,
ingrid
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kelder ingebouwd in oud huis vol met water
Re: kelder ingebouwd in oud huis vol met water
De kelder hoorde bij de woning, dus heeft U rechten!
Als ze niets doen kunt U huurverlaging vragen, en dan komen ze wel eerder!
Vraag ook bij buren hoe het daar is, maar oude kelders hebben vaker grote problemen, en lastig oplosbaar.
Vaak maken ze de kelder dicht en is dat het goedkoopste, maar of dat voor U acceptabel is, nu is het ook niet bruikbaar.
Als ze niets doen kunt U huurverlaging vragen, en dan komen ze wel eerder!
Vraag ook bij buren hoe het daar is, maar oude kelders hebben vaker grote problemen, en lastig oplosbaar.
Vaak maken ze de kelder dicht en is dat het goedkoopste, maar of dat voor U acceptabel is, nu is het ook niet bruikbaar.
als ze willen mogen ze hem compleet dichtgooien.
We zijn nu ziek er van en gebruiken doen we hem toch niet.
Maar het lijkt wel of ze daar doof zijn voor onze klachten.
mijn naaste buren hebben ook water in de kelder staan en daar doen ze ook niks aan
We zijn nu ziek er van en gebruiken doen we hem toch niet.
Maar het lijkt wel of ze daar doof zijn voor onze klachten.
mijn naaste buren hebben ook water in de kelder staan en daar doen ze ook niks aan
-
Bouw- en Woningtoezicht en de GGD inschakelen!
de ggd inschakelen helpt dat?
wat kunnen zij voor mij doe?
dank je
wat kunnen zij voor mij doe?
dank je
-
De gezondheidsrisico's bepalen!