LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koopkracht huurders omlaag

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
margerietje

Koopkracht huurders omlaag

Ongelezen bericht door margerietje »

Als de plannen van Minister Dekker doorgaan, dan moeten de huurders zonder huurtoeslag, alle werkende huurders, die net teveel verdienen om in aanmerking komen voor huurtoeslag, de toeslag gaan betalen voor de mensen die dit wel krijgen. De woningcorporaties mogen namelijk in ruil voor extra belasting te betalen, de huren fors verhogen voor mensen die geen huurtoeslag krijgen. Ik vind dit erg oneerlijk en er zullen veel mensen dakloos gaan worden! Ik hoop dan ook dat iedereen komt staken in Amsterdam, niet alleen huurders, maar ook mensen die een koophuis hebben en nog gevoel hebben voor het leed van anderen. Zie de link van de Woonbond:
http://www.woonbond.nl/nieuws/nieuws.ph ... ijk&id=703

Chanmaster

Re: Koopkracht huurders omlaag

Ongelezen bericht door Chanmaster »

In de jaren 60 werd de huursubsidie uitgevonden.
Voorheen was het zo dat waar men woonde met ook bleef wonen vanwege de geringe woonlasten.
Daar meende de regering destijds iets aan te moeten doen en bedacht de huursubsidiewet.
Mensen welke in verhouding tot hun inkomen in een relatief goedkope huurwoning woonden moesten naar ratio inkomen huurprijs meer huur gaan betalen en mensen welke vanwege een te gering inkomen niet in aanmerking konden komen voor een passende woning kont naar ratio inkomen huurprijs een subsidie krijgen.
De verhuurders bruteerden toen de huurprijzen en gingen daarbij uit van de bestaande huurprijs naar de maximum huur waar dan alleen nog de huursubsidie af kon en er niet bij.
Nu wordt deze gebruteerde waarde als norm gehandhaaft waardoor de mensen teveel betalen voor de woning waarin ze wonen.
Dit heeft weer tot gevolg dat de economische waarde van wonen ver overtrokken wordt met als gevolg dat de koopwoningen tot wel drie maal meer zijn gaan kosten dan de economische waarde ervan. Dit is het gevolg dat Nederland systematisch vol moet zijn om het volk nog verder te kunnen uitbuiten.
Ze creëren door maar steeds meer mensen welkom te heten in Nederland een woningnood en vult die behoefte vervolgens weer in met lastenverlegging naar de burger. Zo houdt niemand ook maar een cent over en dat is nu juist de bedoeling, dan spreekt men van een gezonde economie al is het woord welvaart verre van dat.
Ik heb dagelijks te maken met mensen welke ver beneden de bestaansnorm leven en probeer met alle middelen die mij beschikbaar staan daarin vernadering te brengen en dat lukt in de meeste gevallen dan ook al gaat dat soms niet zonder slag of stoot.
De doorstroming in de woonwereld neemt op dit moment weer toe. Vooral in de jongerenhuisvesting vindt een opwaardse ontplooiing plaats. De vrijkomende koopwoningen worden massaal aangekocht door makelaars om deze vervolgens op te splitsen in kamers voor studenten en/of alleenstaanden omdat men eenvoudig niet in de behoeften van de gezinssituatie kan voorzien i.v.m. de eisen welke aan de woningen worden gesteld.
Er moeten koedkopere woningen komen aldus de regering waarbij ze de pen in de hand heeft om wetten ten aanzien van woonnormen te verhogen te onderschrijven.
Men kan eenvoudig geen woningen meer bouwen welke door de minima te betalen zijn.

Vaste trap naar zolder
Een woning moet aan bepaalde normen voldoen.
Om deze normen binnen een woonblok in stand te houden zal Uw verhuurden niet aan Uw verzoek meewerken.
Ik heb in mijn jongere jaren veel stageplekken moeten bezetten om te leren waarvan ik nu de kennis heb en het werk wat ik verricht te kunnen doen en ben daar gelukkig mee. Ik heb daarom in een eerdere woning zelf een vaste trap naar de zolder gemaakt en op de zolder een slaapvertrek kunnen maken. Het leuke van het verhaal was dat toen wij zijn gaan verhuizen de vaste trap en slaapkamer konden blijven zitten.
De huurders welke na ons in de woning kwamen betaalden echter voor een grotere woning en dat is nu net niet de bedoeling van huurwoningen.
De normen moeten gelijk blijven dus U aan te bieden die vaste trap voor U te maken is niet zinvol.
Wel kan ik er op aandringen bij mijn meerdere dat U urgentie krijgt of soms zelfs terstond andere woonruimte maar dat is niet eerlijk tegenover de vele wachtenden.
De doorstroming in huurwoningen wordt sterk vertraagd door de stagnerende economie.
Of U voldoet aan de eisen om voor urgentie in aanmerking te komen kan ik nu niet beoordelen maar wil daar wel naar kijken maar dan moet ik Uw inkomessitustie alsmede gezinssamenstelling kennen.
Stuur en mailtje met Uw gegevens naar mijn E-mailadres en ik zal zien wat ik voor U doen kan.

Chanmaster

Re: Koopkracht huurders omlaag

Ongelezen bericht door Chanmaster »

ik word gek van radar

Gesloten