Hallo allemaal,
Sinds december 2007 huren wij een bovenwoning particulier. Dit loopt via een tussenpersoon (makelaarskantoor).
Op 10 december jl. in de ochtend wou ik de kraan open zetten, maar er kwam geen water meer uit. Conclusie: kranen zijn bevroren. Aangezien al het contact normaliter loopt via het makelaarskantoor, maar deze pas om 09:00 uur is geopend, heb ik rechtstreeks contact opgenomen met de verhuurder. Hij nam niet op waardoor ik een voicemail bericht heb achtergelaten met de mededeling dat de kranen zijn bevroren en dat er snel actie moet worden ondernomen. Op mijn werk wordt ik enige tijd later teruggebeld met de mededeling dat de verhuurder zal gaan kijken bij de woning. Pas in de middag krijg ik een volgend telefoontje met de mededeling dat de watermeter kapot is gevroren en dat Brabant Water dezelfde middag nog langs komt voor het plaatsen van een nieuwe watermeter. De verhuurder gaf in het gesprek aan dat wij het isolatiemateriaal hebben weggehaald. Na duidelijk naar de verhuurder te hebben aangegeven dat wij dit niet hebben gedaan en nog nooit isolatiemateriaal hebben zien zitten besluit hij hier verder niet op in te gaan en de zaak te sluiten. Eind goed, al goed denk je...
Afgelopen zaterdag ontvang ik een rekening van Brabant Water a 182 euro voor het plaatsen van een nieuwe watermeter. Deze rekening heb ik doorgestuurd naar de tussenpersoon met de vraag hoe we dit gaan oplossen? Waarop ik bericht terug krijg dat de verhuurder mij hiervoor aansprakelijk stelt aangezien hij beweert dat wij het isolatiemateriaal hebben weggehaald.
Ter informatie: de meterkast bevindt zich op de begane grond in een nooduitgang. Op deze kast zit geen slot en daar kunnen meerdere mensen in die tevens toegang hebben tot de nooduitgang. Tevens is de verhuurder niet aanwezig geweest bij de overdracht. Pas op het moment dat de watermeter kapot is gevroren beweert hij dat wij het isolatiemateriaal hebben weggehaald. Maar in het jaar tijd dat wij er wonen is de beste man nog nooit geweest. In het getekende contract staat:
Tenzij anders bepaald in deze overeenkomst, zijn onderstaande kosten voor rekning van huurder:
Artikel 7 d. Kleine reparaties of vervanging tot een maximum van 23,00 excl. BTW voor elke afzonderlijke reparatie of vervanging ongeacht de oorzaak. Alle reparaties en vervangingen die dit bedrag te boven gaan zijn voor rekening van verhuurder, met dien verstande dat kosten ontstaan door fouten van verhuurder, bewoner, zijn gezin of huisdier(en) voor rekening zijn van huurder.
Wat moet ik doen? Ik heb aangegeven dat ik deze rekening niet wil betalen omdat ik hiervoor niet aansprakelijk ben. Nu geeft de verhuurder aan dat hij de helft wil betalen. Wat moet ik doen? Hiermee akkoord gaan?
Groet,
Diana
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kosten kapot gevroren watermeter
Re: Kosten kapot gevroren watermeter
Het feit dat de verhuurder aanbiedt de helft te betalen, laat toch wel al een beetje zien dat hij doorheeft dat die kosten voor zijn rekening komen. Ik zou dus zeker niet akkoord gaan! Ik zou eerst je poot stijf houden, komen jullie er echt niet uit is de helft betalen altijd nog een optie.
-
Re: Kosten kapot gevroren watermeter
Wat je ook kan proberen als je uiteindelijk toch word verplicht door de verhuurder om te betalen, is naar een juridisch loket stappen, verhaal uitleggen, en ook wat de regels zijn omtrent reparatie, hun kunnen je dan verder helpen, ook wij hadden een zeikerige verhuurder, we hebben met bepaalde dingen toegegeven, maar dit resulteerde erin dat wij op een gegeven moment van alles konden gaan betalen wat niet eens aan ons lag...
Hou je poot stijf, als jij in je recht staat, dan sta je dat, en dan vind ik dat je er ook niet vanaf moet wijken.
Succes!!!
Hou je poot stijf, als jij in je recht staat, dan sta je dat, en dan vind ik dat je er ook niet vanaf moet wijken.
Succes!!!