LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kromtrekkende/tochtende tuindeuren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Nuseya

Kromtrekkende/tochtende tuindeuren

Ongelezen bericht door Nuseya »

In mei 2012 ben ik ingetrokken in een huur woning. Voor dat ik de woning kreeg is er een inspectie geweest van de projectbeheerder waar zowel de vorige bewoner als ik bij aanwezig waren.

De projectbeheerder constrateerde dat de twee openslaande tuindeuren in de woonkamer al ruim verouderd waren. Ze waren krom aan het trekken en lieten veel lucht door. Hij gaf aan dat ze vervangen dienden te worden. Hij zou hier melding van maken, en dan moest ik even bellen om een afspraak te maken hiervoor.

Ter illustratie: de deuren zijn zo slecht dat je tussen beiden door aan de bovenkant gewoon naar buiten kan kijken.

Zo gezegd zo gedaan. Enkele weken later kwam er een administratieve medewerker langs om even rond te kijken. Het zou niet vervangen worden, maar een monteur zou het komen oplossen.

Een week later stond er een monteur op de stoep. Het enige wat deze beste vent gedaan heeft is een tochtstrip plaatsen bij de deuren. Het gat naar de buitenlucht was niet meer te zien, dus het probeem was volgens hem opgelost. Ik was hier al enigzins sceptisch over en dat bleek deze winter geheel terecht. Er komt een continue ijskoude tocht van de deuren af die het hele huis ijskoud houdt. Verwarming aanzetten heeft uiteraard weinig nut en heeft alleen maar geresulteerd in torenhoge kosten.

De verhuurdersstichting is echter van mening dat de tochtstrip alle problemen opgelost heeft.

Ik heb nog niet eerder problemen gehad met een verhuurder, dus ik ben onzeker over welke vervolgstappen ik het beste kan nemen. Heeft iemand hier tips/suggesties voor?

ciske

Re: Kromtrekkende/tochtende tuindeuren

Ongelezen bericht door ciske »

Aangetekende brief naar je verhuurder sturen, waarin ze 6 weken de tijd hebben om het te vervangen, of herstellen.

Huurcommissie inschakelen. http://www.huurcommissie.nl/
Ik heb nog niet eerder problemen gehad met een verhuurder, dus ik ben onzeker over welke vervolgstappen ik het beste kan nemen.
Het is je verhuurder , niet je vriend. :wink: Hoeft helemaal geen problemen op te leveren, zo wel jammer dan je hebt rechten.

Gesloten