Bij het ophalen van een huurauto (bij de firma Logics in Haarlem) die mij ter beschikking is gesteld door de verzekeringsmaatschappij AllSecure na een ongeval, is mij niet aangegeven dat ik het eigen risico kon afkopen. Ik moest tekenen voor de afgifte van de auto. Meer niet.
Bij het ophalen heb ik moeten tekenen voor het terugbrengen van de auto en op die bon staat de regel afkoop eigen risico op JA. Ook hier is mij niet gewezen op deze regel.
Nu krijg ik via het incassobureau van Logics incasso (TKB) een factuur voor meer dan 200,- omdat ik de afkoop eigen risico zou hebben aangegeven.
Ik heb diverse malen verweer geschreven over deze manier van incasso en innen van extra geld maar er wordt daar helemaal niet op in gegaan. Logics incasso TKB blijft volhouden dat ik getekend heb en moet betalen.
Wat is mijn recht nu nog?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleid door Logics voor afkoop eigen risico huurauto
-
Re: Misleid door Logics voor afkoop eigen risico huurauto
Als u hiermee heeft getekend voor de afkoop eigen risico, vrees ik dat u hier weinig in kunt doen. U heeft getekend.DennisWitjas schreef:Bij het ophalen van een huurauto (bij de firma Logics in Haarlem) die mij ter beschikking is gesteld door de verzekeringsmaatschappij AllSecure na een ongeval, is mij niet aangegeven dat ik het eigen risico kon afkopen. Ik moest tekenen voor de afgifte van de auto. Meer niet.
En ook hier heeft u dus een formulier getekend, zonder te lezen waar u voor tekende?DennisWitjas schreef:Bij het ophalen heb ik moeten tekenen voor het terugbrengen van de auto en op die bon staat de regel afkoop eigen risico op JA. Ook hier is mij niet gewezen op deze regel.
wat was uw verweer ten opzichte van hun redelijk sterke zaak, namelijk een ondertekend contract? Als dat is zo als uw titel aangeeft op grond van misleiding, mag ik hopen dat u dit ook goed kunt onderbouwen, dus dat de afkoop ergens onzichtbaar op papier stond, maar als het gewoon net als de overige voorwaarden gewoon op het getekende contract staat, lijkt het mij dat misleiding wel erg moeilijk aantoonbaar is, en het eigenlijk valt onder nalatigheid van u door het contract niet te lezen en wel te tekenen.DennisWitjas schreef:Ik heb diverse malen verweer geschreven
u heeft blijkbaar een vergissing begaan, draai het eens om, als u wel een ongeval had gehad was u dankbaar geweest...
Stond er op het getekende formulier niet ook een te betalen prijs vermeld dan?
En je zegt dat de auto ter beschikking is gesteld. Dus all secure heeft de auto geregeld en dus er voor gezorgd dat het eigen risico is afgekocht? Waarom gaat die rekening dan niet naar allsecure?
En je zegt dat de auto ter beschikking is gesteld. Dus all secure heeft de auto geregeld en dus er voor gezorgd dat het eigen risico is afgekocht? Waarom gaat die rekening dan niet naar allsecure?