LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Moet het bed er nou nog uit??

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Vitamientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:56

Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door Vitamientje »

Hallo geintresseerden.

Ik heb een huis gekocht en heb mijn huurkamer verlaten, alleen mijn verhuurder (particulier) belde mij ongeveer 3 weken nadat ik de sleutel had ingeleverd nog even op of ik mijn oude bed wilde weghalen.

Hij heeft mijn borg nog dus ik wilde danmaar aan zijn vraag voldoen, maar ik heb mijn sleutel al ingeleverd dus dan betekent het toch dat hij al akkoord is gegaan met hoe ik de kamer achterliet?

Het is verder geen probleem om de woning en kamer in te komen maar ik vind het zo raar dat mijn verhuurder mij zomaar na 3 weken nog even kan opbellen of ik het bed er nog even uit wil halen.

Mijn vraag is dus, mag hij dat eisen van mij als ik mijn sleutel al heb ingeleverd?

Met vriendelijk groet.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Natuurlijk.
Je moet een huurhuis schoon opleveren en eigenlijk ook de woning in zijn oude staat terug brengen.
Vroeger werd dit zonder meer geëist en deed de verhuurder dit niet dan werd dit gedaan door de verhuurder die daarvoor veel te hoge prijzen vroeg.
Tegenwoordig kan men daarvoor met de verhuurder in overleg gaan omdat veel veranderingen in de woning vaak ook verbeteringen blijken te zijn.

Kortom, het huis schoon opleveren is ook het bed verwijderen, redelijk toch?

Vitamientje
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:56

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door Vitamientje »

Ow had ik er misschien nog wel even bij mogen vertellen, toen ik het huurde en erin trok was het eerste wat ik deed het grofvuil bellen...

De kamer zag er niet uit, de kamer is al een heel stuk erop vooruit gegaan dankzij mij. Er lag zoveel rotzooi in. Dus toen heeft hij ook niet moeilijk gedaan bij de vorige huurder.

Ik weet wel dat ik het leeg moet opleveren, maar ik heb de sleutel al ingeleverd, betekent dat dan niet automatisch dat hij accoord is gegaan met hoe ik het opgeleverd?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door Frankkk »

de bedoeling is dat je het huurhuis volgens de regels achterlaat voordat je de sleutels inlevert. Daarna is het volgens mij zo dat de verhuurder de kosten kan verhalen op de ex-huurder als hij kosten moet maken om de woning alsnog volgens de regels leeg te maken.

Waarschijnlijk kun je beter eieren voor je geld kiezen, maar wel de verhuurder vragen een verklaring te ondertekenen dat hij nu wel tevreden is met de oplevering en liefst ook afspreken dat hij meteen handje contantje de borg overhandigt, zodat je daar ook niet meer achteraan hoeft te zitten.

binkie
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 feb 2006 22:01

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door binkie »

Bij het beëindigen van een huurcontract is het gebruikelijk dat er een 1e en een 2e oplevering plaatsvindt. Tijdens de 1e wordt er door de verhuurder gekeken naar de gebreken en daarvan wordt dan een rapport opgesteld. Je hebt dan de gelegenheid om voor de 2e datum (datum waarop het huurcontract wordt ontbonden) die zaken te herstellen/verwijderen, die je samen hebt afgesproken. Het in de oude staat terug moeten brengen is sterk afhankelijk van wat er aan de woning/kamer is gewijzigd. Verbeteringen ter verhoging van het woongenot, mogen in de regel blijven zitten. Op de 2e datum wordt er samen met de verhuurder gekeken naar wat er door de huurder hersteld had moeten worden. Is dit niet gedaan, dan kan de verhuurder dit verhalen op de huurder. Hieronder wordt verstaan, de door de verhuurder te maken kosten om de woning/kamer in de oorspronkelijke staat terug te brengen.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Attentie!

In deze de vraag of de verhuurder tijdens de sleuteloverdracht, waarmee alle financiële verplichtingen jegens deze als beëindigd beschouwd dienen te worden en als er sprake van een contract was dat bij deze eveneens ontbonden is, persoonlijk geïnspecteerd heeft.
Indien dit het geval is geweest dan heeft deze de kamer of woonruimte geaccepteerd en kan dan nu niet terugvallen op zaken die er ten tijde de sleuteloverdracht stonden en werden geaccepteerd.
Zodra U de sleutels aan Uw verhuurder hebt overgedragen en de huur conform de overeenkomst, en als deze niet bestond dan wordt geacht dat de modelovereenkomst als bedoel in het buregerlijkwetboek van toepassing te zijn, behoorlijk alsmede tijdig werd opgezegd, houdt daarmee elke aansprakelijkheid uwerzijds op.

Was de verhuurder echter niet bij de sleuteloverdracht aanwezig dan kan deze U aansprakelijk stellen voor verwijderingskosten.
In dat geval advieseer ik U om een afspraak te maen en het bed alsnog te verwijderen.

Chanmaster

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door NAK »

Ik heb een huis gekocht en heb mijn huurkamer verlaten,
Even een geheugen steuntje voor alle reflectanten.

Vitamientje had een KAMER gehuurd en geen huis.

Dus lezen wat er staat.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het gaat over of om woonruimte en dat staat er ook

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Moet het bed er nou nog uit??

Ongelezen bericht door NAK »

Maar er is een groot verschil tussen het huren van een kamer en het huren van een huis.
Dus......................

Gesloten