LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] moet ik een hele maand betalen als ik halverwege opzeg?
moet ik een hele maand betalen als ik halverwege opzeg?
Ik ben een student en ik huur een kamer bij een hospes. Ik heb echter een nieuwe kamer gevonden en heb daarom mijn huur opgezegd per 1 oktober zoals in het contract staat. Dit zou vanwege de maand opzegtermijn betekenen dat de huur per 1 november stopt. Ik betaal echter meestal per de 12e van de maand mijn huur en de verhuurder en ik zijn het niet eens over het bedrag dat voor die laatste dagen betaald moet worden. Ik geloof dat ik van 12 oktober tot 1 november (dus 18/30ste van de huur) moet betalen, maar de verhuurder vindt dat ik een hele maand huur moet betalen. Ik zou graag horen wie er gelijkt heeft.
Re: moet ik een hele maand betalen als ik halverwege opzeg?
Het hangt er vanaf wat er daarover in je huurcontract staat. Als er niks in het huurcontract staat zou ik het eens navragen bij de rechtswinkel in je woonplaats.
Er staat niks over in het contract. Ik was al van plan bij het wijksteunpunt langs te gaan, maar dat kan maandag pas. Bedankt voor je reactie.klaas1978 schreef:Het hangt er vanaf wat er daarover in je huurcontract staat. Als er niks in het huurcontract staat zou ik het eens navragen bij de rechtswinkel in je woonplaats.
-
Niet zo moeilijk. Het gaat niet om de datum dat de huur betaald moet worden (of wanneer de huurbetaling doorgaans plaatsvindt), maar de periode waarover de betaling betrekking heeft. Meestal loopt die periode van de 1e tot de laatste van de kalendermaand. In dat geval zul je dus inderdaad een hele maand huur moeten betalen.