LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] muizenplaag

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
boelie

muizenplaag

Ongelezen bericht door boelie »

Ik heb een probleem met mijn woningbouwvereninging. Ik woon in een appartementencomplex, op de begane grond zitten garageboxen. Een van deze garageboxen is door de woningbouw vereniging omgetoverd tot afvalhok. Hier staan de afvalbakken voor de bewoners van meerdere appartementcomplexen. Hier is een muizenplaag in ontstaan. Hier heb ik vanaf eind augustus 2012 melding over gemaakt bij de woningbouwvereninging. Deze heeft niet voldoende actie ondernomen waardoor de muizenplaag zich nu door het appartementencomplex is gaan verspreiden. Ik heb nu ook overlast in mijn woning. Ik ben van mening dat de verhuurder verantwoordelijk is om dit probleem aan te pakken en op te lossen. Echter geeft de woningbouw aan dat het probleem binnenshuis voor mijn eigen is. Wie weet mij te vertellen in hoeverre de woningbouw hier verantwoordelijkheid in moet nemen?

ciske

Re: muizenplaag

Ongelezen bericht door ciske »

Ongedierte bestrijding laten komen en de wonigbouw de rekening sturen.

Neem eens contact op met B&W in je woonplaats, meestal weten die waar je moet zijn.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

je zult moeten aantonen dat jij last hebt van muizen door nalatigheid van de wbv. als jij kan bewijzen dat de muizen zijn gekomen door de afvalberging, en de woningbouw niets doet aan de muizen aldaar, kan je een punt maken. Ik neem aan dat de buren hier ook last van zullen hebben, probeer het gezamenlijk aan te pakken. Ga ook praten met het juridisch loket over de bewijsvoering.

Maar belangrijk hierin is dat je samen sterker staat.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Het is jammer, dat jouw WBV zo reageerd.
Hier was ook een probleem met muizen.

http://www.edestad.nl/scripts/edoris/ed ... id=1881580

Ik zou geen ongediertebestrijding laten komen, want dit heeft geen zin, zolang het euvel blijft, namelijk de afvalgaragebox, je blijft alleen op de kosten zitten, als de WBV al zo reageert.
Maak fotos, als het mogelijk is, dat je een bewijs hebt.
Het juridisch loket brengt misschien licht in het duister, wat te doen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ben het eigenlijk wel met nevermind eens, ga langs het juridisch loket, tegen de wbv , en jou is niet te winnen zonder hulp.

Gesloten