Ik was even nieuwsgierig naar vergelijkbare situaties en hoe jullie dit hebben opgelost.
Ik woon sinds anderhalf jaar in een nieuwbouw appartementje. Voordat ik hier kwam kon ik kiezen of ik in mijn keuken een bepaald standaard keukenblad wilde of een speciale waar je dan extra voor moest betalen.
Dat laatste heb ik gedaan.
Het bedrag is echter tot op heden niet geind... Mooi voor mij natuurlijk, maar mijn vraag is... weet iemand, tot hoelang de woningstichting alsnog zo'n rekening mag opsturen?
Ik heb wel gehoord dat hier een bepaald aantal maanden/jaren aan zit en dat je na overschrijding van die periode die rekening niet meer mag krijgen.
Enig idee?
NB. ik heb dus nog geen rekening gehad, maar even uit voorzorg en nieuwsgierigheid dus deze vraag!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nabelasten kosten
-
Re: Nabelasten kosten
Nabelasten.
Kijk, dit is minder makkelijk dan men zou denken.
Als men ervan uitgaat dat het keukenblad a.h.w. gekocht is van de woningbouwstichting dat verjaart een vordering na twee jaar.
Maar wordt dit beschouwd als een dienst dan verjaart die vordering pas na 5 jaar.
Ik zou in dit geval gewoon kiezen voor een vriendelijk gesprek met die woningbouwstichting en stellen dat ik de meerkosten tussen het oorspronkelijke- en het nieuwe blad alsnog zou willen betalen.
Grootvader
Kijk, dit is minder makkelijk dan men zou denken.
Als men ervan uitgaat dat het keukenblad a.h.w. gekocht is van de woningbouwstichting dat verjaart een vordering na twee jaar.
Maar wordt dit beschouwd als een dienst dan verjaart die vordering pas na 5 jaar.
Ik zou in dit geval gewoon kiezen voor een vriendelijk gesprek met die woningbouwstichting en stellen dat ik de meerkosten tussen het oorspronkelijke- en het nieuwe blad alsnog zou willen betalen.
Grootvader
Zit het niet in de huur verwerkt? Ik koos ook voor enkele luxe dingen in mijn nieuwe keuken en moet daar per maand enkele euro's extra voor betalen. Lijkt me ook logischer in geval u ineens zou verhuizen...
Daar had ik ook al aan gedacht Marnix, maar nee, het was de bedoeling dat er een losse rekening van zou komen...
Hmm.. nu ja we zullen wel zien hoe het afloopt!
Dank voor jullie reactie!
Hmm.. nu ja we zullen wel zien hoe het afloopt!
Dank voor jullie reactie!