LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Naheffing verhuurder

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Pyro6

Naheffing verhuurder

Ongelezen bericht door Pyro6 »

Beste allemaal,

Ik zou graag jullie mening over de volgende case willen:

3 jaar lang heb ik een kamer gehuurd voor ongeveer €420 Inclusief. In mei heb ik de kamer verlaten. Ik zou €600 borg terug krijgen. Dit is na 2 maanden teruggestort + een bedrag voor afr. voorschotten (+/- 100 euro).

Nu krijg ik 3 maanden later een mail dat ik de 100 euro niet had moeten krijgen maar betalen. Of ik nu even 200 euro binnen 7 dagen wil overmaken.

Hier nog wat feitjes op een rij:

- Mijn ex-huisgenoten hebben geen heffingen gekregen
- Na de meter is het onmogelijk om na te gaan wie wat heeft verbruikt. Ik werk full-time dus ben weinig thuis en zeker niet een groot verbruiker geweest
- Het jaar ervoor geen enkele specificatie of naheffing gehad, Waarschijnlijk heeft de huurbaas er toen geld aan overgehouden (vanwege de zachte winter amper gestookt)
- 2 jaar terug zijn er naheffingen verstuurd naar de toenmalige bewoners, ik weet dat 2 van deze bewoners nooit betaald hebben. Zij hebben gevraagd om een specificatie van de kosten. Deze kwam niet. Daarmee was de kous af.

Ik vraag mij af wat jullie hiervan denken. Het Juridisch loket zal ik morgen ook gaan raadplegen.

Bedankt voor het lezen! :D :D

Pyro

Ik vraag mij af of dit zomaar kan.

Uw Jurist
Contacteer:

Re: Naheffing verhuurder

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Er zou sprake kunnen zijn van een vergissing. Vraag om een specificatie.
U hebt recht op een jaarlijkse gespecificeerde servicekostenafrekening en inzage in de achterliggende nota's en verdeelsleutels etc. Dat u er weinig bent is niet relevant, er wordt afgerekend via verdeelsleutels, deels op basis van kameroppervlak/inhoud, deels per persoon (water).
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Pyro6

Bedankt voor je reactie, Monique. Kan ik dit per mail opvragen? En ben ik verplicht om binnen de gestelde 7 dagen te betalen? Mijn buurvrouw (inpandig) heeft 1.5x de oppervlakte van mijn kamer tot haar beschikking. Zij hoeft maar 35 euro te betalen.

Mvg Pyro

Uw Jurist
Contacteer:

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Ja, dit kan uiteraard ook per mail. En nee, zonder specificatie bent u niet verplicht binnen 7 dagen te betalen.
Wat een ander moet bijbetalen, zegt niets. Dat hangt er onder meer vanaf wat die ander aan voorschot betaalde en om hoeveel maanden het gaat.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Pyro6 schreef:Bedankt voor je reactie, Monique. Kan ik dit per mail opvragen? En ben ik verplicht om binnen de gestelde 7 dagen te betalen? Mijn buurvrouw (inpandig) heeft 1.5x de oppervlakte van mijn kamer tot haar beschikking. Zij hoeft maar 35 euro te betalen.

Mvg Pyro
Je kunt natuurlijk ook even bellen. Met een mail weet je nooit of iemand die direct leest. Als je afspraken maakt in dat telefoongesprek, wel even via mail bevestigen.

Pyro6

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga deze week een mail opstellen om, om opheldering te vragen.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

vraag om een specificatie van de laatste 5 jaar of de tijd die je daar gewoond hebt als dit korter is dna 5 jaar, de verhuurder moet je dit verstrekken...

nu weet ik niet wat er precies in het huurkontrakt staat maar als er in het huurkontrakt staat dat de huur incluis verbruik is van gas water licht en er staat niet bij dat er een naheffing kan komen dan wel restitutie dan heeft de verhuurder geen poot om op te staan, staat er niet bij dat er ook geld terug gegeven kan worden ook niet, dan is het kontrakt zodanig bezwarend dat het zeer waarschijnlijk niet door de beugel kan...

Gesloten