LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe huur woning, gipsplaten muren behangen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
kadoosh

Nieuwe huur woning, gipsplaten muren behangen

Ongelezen bericht door kadoosh »

Ik heb donderdag een huur woning gekregen en begon gisteren met klussen, wou eerst al het behang er af halen om het daarna te schilderen.
Nu was ik in de gang begonnen en het bloemtjes behang ging er makkelijk vanaf maar er bleek nog een laag behang achter te zitten die ook nog over geverfd was.
Dit zat muurvast en ik dacht het wel los te krijgen met een stoommachine.

Maar als ik het behang hiermee eraf haal sloop ik de hele gipsmuur en die mag eigenlijk ook niet nat worden(Karton enzo).

In het boekje van mijn woningbouw staat dat zij dit betalen:
Herstel van stucwerk bij loslatende stuclagen" woningbouw betaald.
Vervanging of herstel vana sukwerk bij gescheurd of loslatende stuclagen.
Herstel van stucwerk bij schade als gevolg van het verwijderen van het behang

Vooral de laatst doet mij denken dat zij dit gaan herstellen.

Maandag komt er iemand langs ter controle en dan ga ik het hier ook over hebben.

Gaat trouwens niet alleen om de gang, ook de woon en slaapkamer hebben grote gipsplaat muren, alleen de muur grensend aan de buren zijn van beton.

Iemand hier ervaring mee of wat mijn rechten zijn?

Fiesiekus

Re: Nieuwe huur woning, gipsplaten muren behangen

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Stucwerk is iets anders dan een gipsplaat, hoewel 't hetzelfde materiaal is. Voorzichtig losweken, is dat geen optie?

kadoosh

Fiesiekus schreef:Stucwerk is iets anders dan een gipsplaat, hoewel 't hetzelfde materiaal is. Voorzichtig losweken, is dat geen optie?
Heb het geprobeerd maar er gaat een deel van de gipsplaat mee als ik het behang eraf haal.
Als ik het dan ga verven zie je allemaal scheuren omdat het niet meer gelijk is.

Fiesiekus

Wacht dan die controleur (van de woningbouwvereneging??) af en kijk wat ie zegt. Eigenlijk hoort de vorige verhuurder z'n zooi op te ruimen en 't netjes achter te laten. Geschilderd behang over gipsplaten is natuurlijk volslagen troep.

kadoosh

Fiesiekus schreef:Wacht dan die controleur (van de woningbouwvereneging??) af en kijk wat ie zegt. Eigenlijk hoort de vorige verhuurder z'n zooi op te ruimen en 't netjes achter te laten. Geschilderd behang over gipsplaten is natuurlijk volslagen troep.
Yup ga ik ook doe, die komt maandag langs.
Is idd van de WBV namelijk Rochdale.

Zou ook geen ramp zijn mochten ze niks doen denk ik, het behang in de woonkamer en slaapkamer zit er echt heel strak op.
Maar ga nu eerst alles van het beton eraf proberen te krijgen.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Fiesiekus schreef:Stucwerk is iets anders dan een gipsplaat, hoewel 't hetzelfde materiaal is. Voorzichtig losweken, is dat geen optie?
Je weekt dan ook de papierlaag van de gipsplaten los. De ellende wordt veroorzaakt doordat een behanglaag ooit geverfd is. Daar komt het stoom praktisch niet door om de lijmlaag op te lossen.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik heb geschilderd behang van een gipsplaats verwijderd door voorzichtig het behang nat te maken met warm water met afwasmiddel.
Even vijf minuten laten inweken en daarna met beleid met een plamuurmes eraf gehaald.
Ging prima, platen zijn helemaal heel gebleven.
Gewoon niet té nat maken, want dan gaat inderdaad je gipsplaat eraan.

Fiesiekus

Bedankt voor de tip VioletPrue'

Gesloten