LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog geen stookkostenoverzicht ontvangen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Mevrouw I.

Nog geen stookkostenoverzicht ontvangen

Ongelezen bericht door Mevrouw I. »

Mijn woningbouwbedrijf Havensteder heeft mij nog steeds geen stookkostenoverzicht verstrekt. Iedere maand schiet ik 100 euro voor i.v.m. de stookkosten en hiervoor dien ik conform de wet vóór 30 juni een overzicht van te ontvangen (alhoewel er geen sanctie op staat indien de verhuurder zich niet aan die termijn houdt).

Het is inmiddels halverwege juli en ik heb nog niets ontvangen. Ik heb meerdere malen contact gehad met Havensteder en iedere keer wordt mij iets anders verteld: dan ontvang ik het over een week, dan is het ineens zeker juli en gisteren was het weer in augustus! Begin er langzamerhand moe van te worden. Ik krijg zéker geld terug van hen, voorgaande jaren kreeg ik altijd rond de 600/700 euro terug. Ik heb twee weken geleden ook een officiële klacht ingediend, maar daar heb ik gewoon geen reactie op gekregen.

Weet iemand wat ik nu zou kunnen doen? Ik wil gewoon mijn geld ontvangen waar ik recht op heb, of op z'n minst wat duidelijkheid hierover. Ik weet dat ik de Huurcommissie kan inschakelen en die zou dan zelf een schatting maken o.i.d.? Weet iemand hier meer over?

ciske

Re: Nog geen stookkostenoverzicht ontvangen

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb twee weken geleden ook een officiële klacht ingediend, maar daar heb ik gewoon geen reactie op gekregen.
Klacht mogen ze zes weken over doen.

Mevrouw I.

ciske schreef:
Ik heb twee weken geleden ook een officiële klacht ingediend, maar daar heb ik gewoon geen reactie op gekregen.
Klacht mogen ze zes weken over doen.
Termijn die op hun website staat meldt iets anders, maar goed, het gaat mij meer om de afrekening stookkosten.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Je weet niet eens zeker of je wat terug krijgt.

Mevrouw I.

ciske schreef:Je weet niet eens zeker of je wat terug krijgt.
Jawel. Ik krijg ALTIJD 600/700 euro terug, omdat de stookkosten die ik maandelijks voorschiet gewoon veel te hoog zijn voor een tweepersoonshuishouden. Ons stookgebruik is in 2012 niet ineens aanzienlijk omhoog gegaan hoor. Dus ja, weet vrijwel zeker dat ik geld terugkrijg i.p.v. geld moet terugbetalen.

Nu houden zij ons geld in en daar kunnen ze lekker rente over ontvangen. Belachelijk.

PeterW1572

Ongelezen bericht door PeterW1572 »

Mevrouw I. schreef:
Jawel. Ik krijg ALTIJD 600/700 euro terug, omdat de stookkosten die ik maandelijks voorschiet gewoon veel te hoog zijn voor een tweepersoonshuishouden. Ons stookgebruik is in 2012 niet ineens aanzienlijk omhoog gegaan hoor. Dus ja, weet vrijwel zeker dat ik geld terugkrijg i.p.v. geld moet terugbetalen.

Nu houden zij ons geld in en daar kunnen ze lekker rente over ontvangen. Belachelijk.
Off-topic: houd er wel rekening mee dat we een behoorlijk strenge en lange winter hebben gehad in vergelijking met andere jaren.

Mevrouw I.

PeterW1572 schreef:
Mevrouw I. schreef:

Off-topic: houd er wel rekening mee dat we een behoorlijk strenge en lange winter hebben gehad in vergelijking met andere jaren.
Ja klopt, dat houd ik ook in mijn achterhoofd. Ik verwacht dan ook een wat lager bedrag terug te krijgen dan het bedrag van voorgaande jaren, maar vooralsnog weet ik zeker dat ik gewoon wat terugkrijg en niet iets hoef terug te betalen, dat kan niet anders.

Gesloten