LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oerwoud als tuin

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Mirella

Oerwoud als tuin

Ongelezen bericht door Mirella »

Ik heb een woning toegewezen gekregen door een particuliere woningstichting.
de achtertuin ziet er uit als een oerwoud.
in de hele tuin staan grote struiken en er ligt allerlei rotzooi in zoals glas, kapotte stoelen etc.
is de oude bewoonster niet verplicht om dit op te ruimen en de struiken te kappen?
(of anders evt de verhuurder?)

Ook is het zo dat bij mijn bovenbuurvrouw bij intreding van haar woning(april 2004), haar hele badkamer opnieuw is betegeld, is de verhuurder ook verplicht dit bij mij te doen aangezien de huidige badkamer wat verouderd is? (ouderwetse tegels etc)

Gast

Re: Oerwoud als tuin

Ongelezen bericht door Gast »

Ligt aan de voorwaarden van die stichting.

Als je een beetje slim bent meisje dan zoek je ze op en dan pas kun je kijken wie/hoe/wat/waar op aan te spreken.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou foto's maken van de staat waarin de tuin verkeert. Je hebt dan wel getekend maar dat wil nog niet zeggen dat je dit zomaar hoeft te accepteren. Neus eens rond op www.woonbond.nl en www.vrom.nl . Wettelijk is vrij goed vastgelegd wie waarvoor verantwoordelijk is.

Wat je ook kan proberen is uitzoeken wie de vorige bewoner was. Waarschijnlijk heeft deze een forse rekening ontvangen van de verhuurder voor "opruimen tuin". Als dat zo is dan heeft de verhuurder het geld lekker in zijn zak gestoken en laat jou op de blaren zitten. Als dat zo is (en dat komt geregeld voor) dan kun je je verhuurder evt. juricisch aanpakken.

Mo

Ongelezen bericht door Mo »

Op het moment dat je de sleutel krijgt kun je gaan kijken of je de woning accepteert. Daarbij kun je aangeven wat je niet wil accepteren. Dan kun je met de woningaanbieder overeenkomen of zij er dan wel of niet wat aan doen.
Als zij er niets aan doen en je accepteert toch de woning dan heb je hem met de gebreken en in dit geval met de tuin zoals deze is volledig geaccepteerd. Je kunt dan niet achteraf hun aansprakelijk stellen.
Dit kan wel bij gebrekkingheden zoals iets wat kapot is en wat volgens het huurcontract onder hun verantwoordelijkheid valt.
Overigens valt tuin altijd onder verantwqoording van de huurder, dus van jezelf.

Dus het antwoord is, als je de woning al geaccepteerd hebt met de rotzooi in de tuin is het je eigen verantwoordelijkheid deze schoon te krijgen en te houden. En nee je kunt dus niet een ander hier verantwoordelijk voor stellen.

Wat je wel kunt doen is het alsnog vragen aan de woningcooperatie of makelaar of ze bereid zijn dit weg te halen. Soms zijn ze daar bereid toe.

Bekkum

Ongelezen bericht door Bekkum »

Nou die tuin zal nu wel opgeruimd zijn neem ik aan.

Mo

Ongelezen bericht door Mo »

Inderdaad Bekkum. Het zou misschien wel zo leuk en zo beleefd zijn na een klacht of vraag ook de eventuele oplossing hier te posten zodat mensen weten hoe dit opgelost is en anderen hier hun voordeel mee kunnen doen. Daar is dit fourm ook voor opgezet.
Tevens weten de andere posters hier van het forum of het dan al dan wel of niet nog benodigd is om te reageren.
Zou inderdaad wel fijn zijn als dit zou gebeuren.

Bekkum

Ongelezen bericht door Bekkum »

Mo, het is meer een vraagstelling of die tuin nu al opgeruimd is.
Als er na 20.7.2004 bijna geen reacties zijn geweest mag je daar vanuit gaan.
En Mirella zou dan moeten reageren of het wel of niet is opgelost.

JH

Ongelezen bericht door JH »

Mirella is waarschijnlijk al druk in de weer om de tuin netjes te maken :wink: Daarom heeft ze geen tijd meer om op dit forum te reageren :P

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Dat klopt mijn vriendin en ik zijn bezig om de tuin op te knappen.

Gesloten