LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbehandelbare muren

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Tobbert
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2005 10:24

Onbehandelbare muren

Ongelezen bericht door Tobbert »

Gisteren de sleutel in ontvangst genomen van een huurwoning.

Na een fanatieke werkmiddag was al het behang van de slaapkamers verwijderd. Helaas zijn de muren die onder het behang zaten onbehandelbaar. De muren zijn namelijk bekleedt met "purschuim-platen". Ik weet dat deze waarschijnlijk anders heten, maar het zijn platen van zo'n 1mtr hoog en 60cm breed en zijn van purschuim, zo lijkt het. Het behang zag er echt niet uit, en leek door een kind van 5 tegen de muren gegooid. Afijn, de muren (platen dus eigenlijk) zitten vol ongelijkheden en zijn volgens de schilder onbehandelbaar. Sterker nog, de schilder wil er niet eens aan beginnen omdat het eindresultaat volgens hem niet aanvaardbaar zou zijn.

"Even" bellen met de woningbouwvereniging dus...

Daar vertelde de dienstdoende opzichter mij kort en bondig dat hij de betreffende platen kende. De beste man vertelde mij in heldere woorden dat de woningbouwvereniging verantwoordelijk is voor het BEHANGKLAAR opleveren van muren. Zijn boodschap was dus in het kort:
U heeft er behang vanaf gehaald, dus kunt u er ook opnieuw tegen behangen. Na lang aandringen ging de beste man akkoord met mijn verzoek om een kijkje te komen nemen. Wel zei hij er direct bij dat hij waarschijnlijk niet van standpunt zal veranderen...

Weet iemand van hier hoe hier op in te spelen? Of wat ik nu het beste kan doen?


Uiteraard ben ik uiterst beleefd tegen de man gebleven, dus communicatie geen probleem.

Gast

Re: Onbehandelbare muren

Ongelezen bericht door Gast »

Je zou misschien bouw en woningtoezicht kunnen bellen en daar het probleem voorleggen en dan hoor je vanzelf wel wat je rechten en plichten zijn.
Maar kunnen de platen er niet afgehaald worden?

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Onbehandelbare muren

Ongelezen bericht door S. »

Hoe zit het met je buren?
Hebben zij ook van die platen tegen de muur en lopen mogelijk tegen dezelfde problemen op.?
Samen sta je nog altijd sterker.

~ellie~
Berichten: 30
Lid geworden op: 24 mei 2005 14:07

Re: Onbehandelbare muren

Ongelezen bericht door ~ellie~ »

In mijn vorige woning waren de muren ook heel slecht, konden echt niet geverfd worden. Maar ja, dan gooi je er toch een behangetje tegen aan in plaats van verven? Ik denk dat het echt wel vaker voorkomt dat een huurhuisje niet zo piccobello is afgewerkt als je graag zou willen. Tja, beetje creatief zijn en dan wordt het vast wel wat moois hoor!

Maar goed, wellicht levert het nog wat op dat er iemand van de woningstichting bij jou komt kijken, ik hoop het voor je (maar reken er niet al te hard op...)!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Onbehandelbare muren

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bezopen dat de woningbouw zich zo opstelt. Ze hadden die muren moeten afwerken met gipsplaat. Dat kost bijna niks en zou standaard moeten zijn. Ik durf te wedden dat je van een corporatie huurt die ook veel huur vraagt.

Dit lijkt me isolatiemateriaal dat niet is afgewerkt. Natuurlijk zijn ze wettelijk verplicht dit materiaal wél af te werken. Stel je voor dat er brand in je woning uitbreekt! Bel eens met de brandweer om te vragen wat zij er van vinden. Grote kans dat het zelfs illegaal is wat de woningbouw doet.

Kijk eens op www.woonbond.nl

of www.vrom.nl

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Onbehandelbare muren

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Het zijn scheidingsplaten waarop een isolatielaag is aangebracht. Deze constructie is geluidwerend en thermisch isolerend.
Advies, als U de woonkamer weer netjes wilt hebben en houden schroef er gipsplaten overheen. Dan heeft U het goed in orde en het kost niet veel.

Succes

Gesloten