LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onderhoud waaraan een huursverhoging aan vast zit

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
H. Ensing

Onderhoud waaraan een huursverhoging aan vast zit

Ongelezen bericht door H. Ensing »

Wij hebben een huurwoning van een makelaar. We wonen inmiddels 11 jaar in deze woning. Bevalt goed. Mooie ruime woning.
Sinds een aantal jaren worden de woningen gerenoveerd als de huurders er uit gaan. Met natuurlijk een forse huurverhoging.
Eigenlijk ziet de badkamer van ons er ook niet meer uit. Bad is versleten en de emaille van beide toiletten ziet er ook niet meer uit. Ik geneer me soms als er mensen op bezoek komen. Vooral als ze ook nog blijven slapen en dus gebruik maken van de badkamer.
Vorige week heb ik iemand van de makelaardij hier gehad. Die was het wel met me eens dat de badkamer toch een opknapbeurt nodig heeft.
Alleen zal de gehele badkamer dan aangepakt worden en er werd bij verteld dat hier wel een huurverhoging aan vast zit. Hoeveel wist hij nog niet precies. Dit zou hij mij volgende week doorgeven.

Mijn vraag is mag dit zomaar?

SJZ

Re: Onderhoud waaraan een huursverhoging aan vast zit

Ongelezen bericht door SJZ »

Is huurverhoging na renovatie toegestaan?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... staan.html

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja bij een kennis van mij is dit ook gedaan,
echter volgens mij is een verhuurder ook na 15 of 20 jr verplicht om te zorgen voor nw badkamer en keuken...
maar de wetten?

als je het precies wilt weten,bel morgen eens het jurisch loket of de woonbond
ik heb net gekeken..www.woonbond.nl en daar staat tel op die je kan bellen met allerlei vragen over bv dit.
ik durfde hier het tel niet neer te zetten weet niet of dat mag,sites mogen eigenlijk geloof ik al niet?

succes,wil je het even laten weten,denk dat die kennis het van mij dan ook wel wil weten,misschien wel voor niks betaald.. :twisted:

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Het is niet helemaal te vergelijken want ik heb een flat van WBV. In de afgelopen 2 jaar zijn alle flats volledig gerenoveerd. Kregen individuele CV (eerst blokverwarming) nieuwe keuken, standaard keuze zonder huurverhoging, wilde je extra's, dus andere tegels en luxere uitvoering dan wel huurverhoging, nieuwe badkamer, zelfde verhaal als keuken en toilet. Oudere bewoners werd een tijdelijke andere flat aangeboden en de "jongelui" hebben tijden lang gekampeerd in hun eigen flat. Dus eigenlijk was het hier: je kon de huurverhoging redelijk zelf in de hand houden. Maar wij flatbewoners noemen het nu geen flat meer maar appartementen; zijn erg tevreden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

H. Ensing, nu vergeet ik helemaal het punt waar het om ging: ook verhuurders hebben de plicht om hun huizen in goede staat te houden, dus mocht er inderdaad een nieuwe badkamer gemaakt worden, mogen ze de huur iets verhogen, maar u natuurlijk niet voor een giga bedrag opzadelen. Voor dubbele beglazing (b.v.) betalen we €7,00 p.m. en verhoogd toilet €0,65 p.m.

Gesloten