LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontbinding tijdelijk huurcontract

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
bosjetulpen1979

Ontbinding tijdelijk huurcontract

Ongelezen bericht door bosjetulpen1979 »

Hallo,

Sinds begin januari hebben mijn man en ik een tijdelijk huurcontract (voor de duur van een jaar) voor een woning. Helaas hebben wij echter besloten om te gaan scheiden. Ik weet alleen niet hoe ik het huurcontract kan ontbinden. In het huurcontract noch de algemene huurvoorwaarden staat nergens iets vermeld over tussentijds ontbinden, hetgeen voor mij een aanwijzing lijkt dat je je dan op de wet kunt beroepen. Ik kan er echter niets over vinden op internet. Wie weet raad of heeft hier ervaring mee?

witte angora

Re: Ontbinding tijdelijk huurcontract

Ongelezen bericht door witte angora »

bosjetulpen1979 schreef:Hallo,

Sinds begin januari hebben mijn man en ik een tijdelijk huurcontract (voor de duur van een jaar) voor een woning. Helaas hebben wij echter besloten om te gaan scheiden. Ik weet alleen niet hoe ik het huurcontract kan ontbinden. In het huurcontract noch de algemene huurvoorwaarden staat nergens iets vermeld over tussentijds ontbinden, hetgeen voor mij een aanwijzing lijkt dat je je dan op de wet kunt beroepen. Ik kan er echter niets over vinden op internet. Wie weet raad of heeft hier ervaring mee?
Gewoon even navragen bij de verhuurder, die kan het je precies vertellen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Anders dinsdag even langs het juridisch loket in je woonplaats.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Als er niets over vroegtijdige opzegging in het contract staat, bent u helaas verplicht deze uit te zitten (dus te betalen), mits de verhuurder alsnog toestemming geeft.
Opzegtermijn
Een huurder kan de huurovereenkomst opzeggen met een termijn die gelijk is aan de betaaltermijn (meestal een maand, maximaal drie maanden). Dit dient schriftelijk en per aangetekende brief te geschieden. Als de huurovereenkomst voor een bepaalde tijd is gesloten, kan de huurder in beginsel niet opzeggen voordat die tijd is verstreken, tenzij de verhuurder met de opzegging instemt of indien er een opzeggingsclausule is opgenomen in de huurovereenkomst.
http://www.lsr.nl/THEMADOSSIER/Huurrech ... komst.aspx

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Brainless schreef:Als er niets over vroegtijdige opzegging in het contract staat, bent u helaas verplicht deze uit te zitten (dus te betalen), mits de verhuurder alsnog toestemming geeft.
Opzegtermijn
Een huurder kan de huurovereenkomst opzeggen met een termijn die gelijk is aan de betaaltermijn (meestal een maand, maximaal drie maanden). Dit dient schriftelijk en per aangetekende brief te geschieden. Als de huurovereenkomst voor een bepaalde tijd is gesloten, kan de huurder in beginsel niet opzeggen voordat die tijd is verstreken, tenzij de verhuurder met de opzegging instemt of indien er een opzeggingsclausule is opgenomen in de huurovereenkomst.
http://www.lsr.nl/THEMADOSSIER/Huurrech ... komst.aspx
Dit klopt wel, maar aangezien het een scheiding betreft, zou het zomaar kunnen dat een van beide partners in de woning blijft. Dan is het een kwestie van aanpassen van het contract, omdat een van de twee er af moet. Daarvoor kan bosjetulpen toch echt het beste even naar de verhuurder.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als 1 persoon achter bleef een betaalde is er niets aan de hand.
U moet tenslotte als er niets gebeurde er ook uit tenzij verlengen mogelijk was...

Ik vermoed dit een te koop staande woning is die tijdelijk verhuurd word.
Als er een koper zou komen is het dus geen probleem.

Meld het maar waar vind je nu 2 nieuwe woonruimtes?
Dus niet gelijk opzeggen want zolang je niets hebt dus dubbel probleem.

en ruzie en definitief scheiden duurde ook maanden tot jaren in vele gevallen.

Gesloten