LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Op welke grond kan de verhuurder huurverhoging invoeren?
-
Op welke grond kan de verhuurder huurverhoging invoeren?
Ik stel deze vraag n.a.v. onze huurverhoging van maar liefst 2,3% - dat is 13 euro!! - die per 1 juli in zal gaan. Mijn ouders zitten bij dezelfde woningcoorperatie en hun huurverhoging bedraagt 0,0%.. Op welke grond maakt de verhuurder deze afweging, weet iemand dat?
Mijn tweede vraag: je kan een bezwaar indienen n.a.v. deze huurverhoging, maar nou vraag ik me af welke legitieme redenen er zijn om in het gelijk gesteld te worden? De enige reden dat ik kan bedenken is dat de huurverhoging in mijn situatie heel erg ongunstig is aangezien wij met een minimuminkomen zitten (ik ben student en mijn echtgenoot zit in een tussenjaar, die zal per september ook gaan studeren), maar neem aan dat ze om deze reden de verhoging niet zullen bijstellen.. Hoe kan je dit dan aanvechten? 13 euro per maand extra vind ik zo belachelijk veel..
Mijn tweede vraag: je kan een bezwaar indienen n.a.v. deze huurverhoging, maar nou vraag ik me af welke legitieme redenen er zijn om in het gelijk gesteld te worden? De enige reden dat ik kan bedenken is dat de huurverhoging in mijn situatie heel erg ongunstig is aangezien wij met een minimuminkomen zitten (ik ben student en mijn echtgenoot zit in een tussenjaar, die zal per september ook gaan studeren), maar neem aan dat ze om deze reden de verhoging niet zullen bijstellen.. Hoe kan je dit dan aanvechten? 13 euro per maand extra vind ik zo belachelijk veel..
Re: Op welke grond kan de verhuurder huurverhoging invoeren?
Misschien heb je hier iets aan (leve Google )
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oging.html
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... oging.html